Šta će EU reći na ovo: "Russia Today" otvara TV u Srbiji

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Šta će EU reći na ovo: “Russia Today” otvara TV u Srbiji

    Ruska državna televizija Russia Today “Raša tudej” otvoriće svoje predstavništvo u Srbiji.

    Reč je o TV stanici kojoj je EU zabranila emitovanje zbog „podsticanja i podrške ruskoj agresiji” na Ukrajinu, a da je u pripremi otvaranje tog kanala, za portal Novu S potvrdila je i Ljubinka Milinčić, glavna i odgovorna urednica Sputnjik Srbija.

    „Da, tačno je. Neće sada početi da radi u Srbiji, nego se priprema“, navela je ona.

    Prema navodima na čelu te televizije biće upravo ćerka Milinčić, ali ona ovu informaciju nije ni potvrdila ni demantovala. “Da li sada treba da vam odajem tajnu ili ne? Ostavite da to oni kažu”, kaže urednica Sputnjika Srbija.

    Raša Tudej (Russia Today)

    Putinovi kanali

    Inače, Savet EU je još u martu odlučio da obustavi distribuciju ruskih državanih medija “Raša tudej” i “Sputnjik” na teritoriji cele EU. Kako su preneli mediji, sankcije pokrivaju sva sredstva za prenos i distribuciju, kao što su kablovska, satelitska, IPTV, platforme, veb stranice i aplikacije, a sve relevantne licence, ovlašenja i dogovori o distribuciji su suspendovani, naveli su u Savetu EU.

    U Briselu su ocenili da su ta dva medija važni instrumenti u „podsticanju i podršci ruske agresije” protiv Ukrajine i da predstavljaju „značajnu i direktnu pretnju javnom redu i bezbednosti EU”.

    Međutim, ovaj kanal je na nivou čitave EU ocenjen kao ključni za širenje propagande Vladimira Putina, samim tim i zabranjen.

    Veza sa Srbijom

    Već decenijama ruske vlasti koriste ovaj kanal kako bi van svoje zemlje promovisale određenu sliku o samom Putinu, ali i situaciji u zemlji. Ipak, brojne evropske države pokrenule su postupke protiv RT-a pred svojim regulatorima zbog objavljivanja lažnih informacija. Među njima je i Velika Britanija, ali i Nemačka – slučaj koji je povezan i sa Srbijom, prenosi Nova S.

    Nemački regulatori pokrenuli su u februaru ove godine postupak protiv ruskog državnog medija RT zbog emitovanja bez važeće dozvole. Ovaj medij je u decembru prethodne godine dobio licencu od Regulatornog tela za elektronske medije (REM) u Srbiji preko matične organizacije u našoj zemlji – TV Novosti, i na osnovu te dozvole počeo da emituje program na nemačkom jeziku.

    Izvor: Nova S

    Foto: YouTube/Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE