"Kreativci su jedno od najvećih blaga koje Srbija ima"

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    “Kreativci su jedno od najvećih blaga koje Srbija ima”

    Andrea Iervolino i Lady Monika Bacardi, suosnivači Iervolino Studios by Iervolino & Lady Bacardi Entertainment

    Srbija obiluje izvanrednim talentima, ali oni nisu dovoljno prepoznati na svetskoj sceni. Kroz rad kompanije Iervolino Studios by Iervolino & Lady Bacardi Entertainment i plasman sadržaja na globalnom nivou pokazaćemo svu raskoš i bogatstvo lokalnih kreativaca. Ime srpskog scenariste, kompozitora, storibord umetnika – biće vidljivo celom svetu

    • U avgustu ove godine Iervolino Studios u Srbiji proslavio je prvi rođendan. Da li ste sproveli u delo sve što ste planirali za prvu godinu poslovanja? Kakvi su vam sada utisci o Srbiji (sa poslovne, ali i sa kreativne strane)?

    Andrea: Izuzetno sam ponosan što smo u relativno kratkom vremenskom periodu i izazovnim, pandemijskim okolnostima otvorili Iervolino Studios u Srbiji, sa ograncima u Beogradu i Novom Sadu, i pružili priliku sjajnim lokalnim umetnicima da u svojoj zemlji rade ono što vole i stvaraju kvalitetan animirani sadržaj za globalnu distribuciju. U prvih 15 meseci zaposlili smo više od 100 talentovanih ljudi i stavili u produkciju 54 epizode animiranog serijala „Puffins Impossible”, kreiranog u Iervolino Studiosu, a čiju produkciju potpisuje Archangel Digital Studios, našeg strateškog partnera Miloša Bikovića. To je rezultat kome sam se nadao, ali nisam bio potpuno siguran da to možemo i postići.

    Znao sam da Srbija ima veliki kreativni potencijal, ali su me strast, posvećenost i odlična atmosfera u kojoj smo radili zaista oduševile.

    Pre godinu dana dao sam obećanje da ćemo dovesti Holivud u Srbiju i ponosan sam što sam to obećanje i ispunio, jer smo prvu sezonu animiranog serijala „Puffins Impossible” predstavili u društvu velikog Džonija Depa, koji je ujedno svečano otvorio Studio u Beogradu. Kreiranjem prvog animiranog sadržaja za globalnu distribuciju sa oznakom „proizvedeno u Srbiji” otvorili smo jedno značajno poglavlje za domaću industriju animacije.

    • Vaš studio je do sada zaposlio više od stotinu lokalnih umetnika i kreativnih stručnjaka. Kakvi su planovi kada je reč o daljoj ekspanziji?

    Andrea: Planiramo da već naredne godine udvostručimo Iervolino Studios tim i dostignemo broj od 200 zaposlenih. Naša vrata su otvorena za 2D, 3D umetnike, scenariste, storibord umetnike, kompozitore i druge kreativce iz Srbije. Do 2026. godine planiramo da okupimo oko 600 umetnika, a u narednoj godini da proizvedemo između 80 i 100 novih epizoda serijala „Puffins Impossible”, uz brojne druge aktivnosti.

    • Dolazak Džonija Depa povodom promocije vašeg animiranog serijala „Puffins Impossible” izazvao je ogromnu pažnju domaće javnosti. Iako svetske zvezde često pozajmljuju glasove crtanim junacima, to se uglavnom dešava u dugometražnim filmovima velikih filmskih kuća, čija bioskopska distribucija garantuje i velike zarade. Otkud Dep u vašem projektu? Možemo li da očekujemo još saradnji sa zvezdama takvog kalibra?

    Monika: Verujemo da budućnost leži u kratkim formatima. Publika želi kvalitetan animirani sadržaj koji će moći da pogleda u bilo koje vreme i na bilo kom mestu. Zato stvaramo kratkometražne animirane formate za najpoznatije svetske striming platforme, kao što su Apple TV, Amazon Prime i dr., a vodeće pozicije koje naši serijali zauzimaju govore da smo pronašli pravu formulu.

    Saradnja sa Džonijem Depom na serijalu „Puffins”, iz kojeg proističe i nedavno predstavljeni „Puffins Impossible”, ujedno je i prvo pojavljivanje holivudskog glumca ovog kalibra u kratkometražnom animiranom formatu. Rekla bih da smo prepoznali potencijal kratkih animiranih sadržaja i njihovu produkciju podigli za lestvicu više. Grupa Iervolino & Lady Bacardi Entertainment, koja je osnovala Iervolino Studios, sarađuje sa velikim holivudskim imenima, poput Sare Džesike Parker, Roberta Patinsona, Morgana Frimena, te svakako možemo očekivati i druga iznenađenja u budućnosti.

    • Šta mislite da će vaš studio promeniti u kinematografiji u ovom delu Evrope?

    Monika: Srbija obiluje izvanrednim talentima, ali oni nisu dovoljno prepoznati na svetskoj sceni. Kroz rad kompanije Iervolino Studios by Iervolino & Lady Bacardi Entertainment i plasman sadržaja na globalnom nivou pokazaćemo svu raskoš i bogatstvo lokalnih kreativaca. Ime srpskog scenariste, kompozitora, storibord umetnika – biće vidljivo celom svetu.

    Takođe, naš način rada je svojstven po tome što koristimo visokotehnološki „pajplajn”, koji omogućava da se u Srbiji kreiraju sadržaji na nivou velikih svetskih produkcija, kao što su Dizni i Piksar. To će u velikoj meri omogućiti da unapredimo rad ovdašnjih umetnika i od Srbije napravimo Holivud.

    • U prošlom veku Beograd je već bio viđen kao rezervna varijanta čuvene Činečite. Šta je to što Srbija ima da ponudi svetskoj filmskoj industriji?

    Andrea: Srbija nudi lakoću stvaranja, izuzetan kvalitet rada i izvanredne ideje. Ono što meni posebno godi u radu sa srpskim umetnicima jeste što se prepoznajemo, dobro se zabavljamo, delimo sličan mediteranski mentalitet, maštu i strast prema ovom poslu.

    • Šta je ono što ste iz svetske prakse doneli u Srbiju, a šta ste naučili u Srbiji?

    Andrea: Ono što smo mi doneli u Srbiju jesu naše iskustvo na velikim svetskim projektima, na nivou najuspešnijih globalnih studija za proizvodnju animiranih sadržaja. Iervolino & Lady Bacardi Entertainment su osmislili jedinstven model proizvodnje animiranih sadržaja, proces koji omogućava da se i u Srbiji kreira jednako efikasno kao bilo gde u svetu.

    Srbija je već izvesno vreme u Evropi prepoznata kao stecište neverovatnog broja uspešnih startap projekata, kreativnih ljudi, velikih gejming kompanija, finteha. Međutim, ono što posebno izdvaja Srbiju od ostalih zemalja jesu upravo ljudi i njihova snalažljivost.

    Biti kreativan je mnogo lakše kada na raspolaganju imate sve moguće resurse, dok su srpski kreativci bili primorani da se za svoje mesto izbore na potpuno neočekivan način, u čemu su i više nego uspeli. To je ono što ih čini jedinstvenim.

    • Pandemija i lokdauni doveli su do prave ekspanzije video-sadržaja, ali i do promena kada je reč o njihovoj distribuciji. Da li su striming platforme budućnost ili će se publika vratiti u bioskope, kao pre pandemije?

    Andrea: Striming platforme su i pre pandemije i lokdaunâ započele sve veći prodor na tržište video-sadržaja; međutim, specifične okolnosti koje su zadesile planetu prošle godine definitivno su ubrzale proces njihovog širenja. Osim toga, pažnja publike se sve više skraćuje i, da bi sadržaj koji nudite bio gledan, on se mora prilagoditi potrebama publike – biti kraći i efektniji, a animacija pruža neograničen prostor za to.

    Ipak, verujem da se publika uželela odlaska u bioskop i posebnog osećaja koji stvara gledanje filma na velikom platnu, te da će mu se rado vratiti. Ja bih, svakako, voleo da pored napredovanja striming platformi i bioskop ostane jednako relevantan.

    • Kako će, po vašem mišljenju, izgledati budućnost animiranog filma?

    Andrea: Budućnost animiranog filma svakako će ići, između ostalog, u pravcu kratkih animiranih sadržaja, ali i igrano-animiranih filmova sa specijalnim efektima. Tehnologija ubrzano napreduje i omogućava nam da u igrani film ubacimo animirane likove i uz pomoć vizuelnih efekata učinimo da se oni tu savršeno uklope. Mislim da je to nešto što je publici naročito interesantno. Iervolino Studios upravo radi na formiranju čitavog jednog sektora posvećenog vizuelnim efektima, što će nam omogućiti da i u Srbiji ispratimo takve trendove.

    • Kreativne industrije predstavljaju važnu stavku u ozbiljnim svetskim ekonomijama. Gde vidite mesto Srbije na tržištu kreativnih industrija?

    Monika: Kreativci su, definitivno, jedno od najvećih blaga koja Srbija ima. Upravo potencijal i kapacitet koji Srbija poseduje u oblasti kreativne industrije ono su što nas kontinuirano inspiriše da ulažemo u lokalne umetnike. Naša je želja da dodatnim proširenjem naših studija u Novom Sadu i Beogradu, a uz pomoć i talenat domaćih kreativaca, Srbiju stavimo na sâm vrh svetske kreativne industrije. Želimo da, jednog dana, Srbija stane rame uz rame sa Holivudom.

    • Kreativnost se često definiše kao „najskuplji talenat”, ali nije sama dovoljna za uspeh. Ljudima sa ovih prostora kreativnosti ne manjka, ali ipak nisu dovoljno prepoznati i priznati u svetu. Šta je još potrebno osim kreativnosti? Imate li neki savet?

    Monika: Istina je, kreativnosti ovde ima napretek. To su sve mladi ljudi kojima samo treba dati priliku i prostor da je izraze na pravi način. Ono što je još potrebno za uspeh sa njihove strane jesu upornost, snalažljivost, ambicija, želja za napretkom i rastom, a da sve to već poseduju, imali smo prilike da se uverimo u prvih godinu dana postojanja Iervolino Studiosa.

    Na nama je, sa druge strane, da sa njima podelimo svoje iskustvo, obezbedimo im uslove da se prikažu u pravom svetlu i sasvim zasluženo stanu iza velikih svetskih projekata. Sigurni smo da će u skorijoj budućnosti imena srpskih umetnika biti i više nego prepoznatljiva u svetu.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE