Infobip: Od malog istarskog grada do Njujorške berze i MILIJARDU EUR

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Infobip: Od malog istarskog grada do Njujorške berze i MILIJARDU EUR

    Globalna klaud komunikacijska platforma i vodeća IT kompanija u regionu Infobip počela je da radi 2002. godine u malom gradu u Istri, Vodnjanu, a danas, dve decenije kasnije, izlazi na Njujoršku berzu sa vrednošću od milijardu evra.

    Kompanija ima 70 kancelarija širom sveta, a samo prošle godine privukla je 300 miliona evra investicija za širenje na nova tržišta i to upravo u SAD.

    Infobip ima više od 3.300 zaposlenih, a za manje od godinu dana akvizirala je četiri svetske kompanije, od kojih su dve u SAD-u, a pre samo mesec dana potvrdili su i novo finansiranje u visini od 500 miliona dolara.

    Milioni korisnika širom sveta

    Servise Infobip-a svakodnevno koriste milioni ljudi, kompanija nije toliko u prvoj liniji, ali su verovatno svi koristili njene usluge. Bilo da ste se prijavljivali na neku od socijalnih mreža, naručivali vožnju preko neke od aplikacija za njeno deljenje ili koristili mobilno bankarstvo, velike su šanse da ste koristili usluge Infobip-a.

    Operativni direktor Infobip-a Roberto Kutić učestvovao je na SEO Samitu u Beogradu gde je rekao da firma postoji od 2006. godine, ali da se na informatičkim solucijama radilo još od 2002.

    “Infobip je stvoren kako bi pružio profesionalna rešenja za komunikaciju na svim ovim mrežama. Počeli smo sa SMS komunikacijom, a tome smo dodali glasovne pozive imamo mail i niz drugih aplikacija poput Whatsapp-a, Vibera i drugih. Današnja komunikacija je jako personalizovana i svako od nas koristi različite kanale”, naveo je on.

    Infobip je pre godinu dana procenjena na milijardu dolara što je čini prvom u kompanijom u tom segmentu u regionu, a uskoro bi mogla da postane i prva sa čijim će akcijama moći da se trguje na Njujorškoj berzi.

    Kutić je istakao da je vrednost samo broj, te da je jedina prava vrednost ona kada se izađe na berzu ili se dogodi neki finansijski element poput prodaje, te da se kompanija nalazi na tržištu koje ima veliki rast.

    “Pre godinu dana smo prvi put dobili investiciju, potvrdili smo vrednost višu od milijardu evra, a koja će biti prava vrednost videćemo na berzi kada budemo izašli. Smatram da ima puno prostora za rast, jer je tokom pandemije došlo do ubrzane digitalizacije, ali nismo jedini, i drugi rastu”, objasnio je Kutić.

    Prema njegovim rečima u Njujorku nije samo zbog berze već i zbog kupovine dve tamošnje IT kompanije, od kojih je jedna Peerless Network sa kojima komuniciraju na koji način bolje uslužiti klijente.

    “Moramo obezbediti rast, jer tržište samo po sebi raste i moramo osigurati da klijenti budu zadovoljni nama. Mi sa tehničke strane nudimo vrhunski proizvod, a to smo izgradili od nule. Naša platforma je internacionalna i gledamo kako maksimalno da iskoristimo nove tehnologije”, kazao je Kutić.

    Investicije i u SAD-u

    Odavno nije vest da je neka američka kompanija investirala u ovaj region, ali svakako jeste da je Infobip pre godinu dana kupio kompaniju OpenMarket, za 300 miliona dolara. COO Infobip-a je naveo da je to pre pet ili šest godina bila naučna fantastika, te da je ta kompanija jedna od najjačih u svojoj oblasti u SAD-u.

    Ovo je velika prilika za nas, Amerika je tržište koje nam je neophodno ukoliko želimo da izađemo na berzu, te smo tako kupili tamošnje kompanije. Prvi potez nam je bio da povećamo tržište sa SMS-om, a nakon toga smo gledali da kao tehnička platforma budemo najbolji provajderi u tom segmentu”, precizirao je Kutić.

    Šta je Infobip i čime se bavi?

    Kompanija nudi jedinstvenu platformu koja obuhvata “omni-channel engagement”, bezbednu identifikaciju korisnika, i rešenja za kontakt centar koja povezuju klijentov sistem, poput Microsofta, sa različitim kanalima komunikacije kao što su WhatsApp Business, SMS, Voice i drugi.

    Ova cloud platforma za komunikaciju omogućava preduzećima da izgrade povezano korisničko iskustvo kroz sve faze i u potrebnom obimu. Platforma omogućava jednostavne i odgovarajuće interakcije kroz one kanale koje korisnici preferiraju.

    Ovo rešenje omogućava klijentima i partnerima da prevaziću kompleksnost komunikacije sa svojim kupcima, da razvijaju preduzeće i da unaprede lojalnost korisnika na brz, bezbedan i pouzdan način

    Među klijentima kompanije Infobip su najveća imena društvenih mreža i cloud platformi, bankarskog i finansijskog sektora, maloprodaje i elektronskih trgovina, te iz sveta turizma i transporta.

    Izvor: BIZLife/Mladen Stanković

    Foto: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE