"Visa je mreža koja radi za sve"

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    “Visa je mreža koja radi za sve”

    Visa je poznata širom sveta kao brend koji omogućava korišćenje kartica na skoro svim mestima. Ali ljudi često nisu upoznati sa onim što se krije iza toga. Ono što oni nužno ne znaju ili ne vide jeste da Visa upravlja najvećom, najdinamičnijom mrežom ljudi, partnera i proizvoda

    Ljudi obično misle da je Visa kartičarska kompanija. Ali mi smo mnogo više od toga. Visa je mreža koja radi za sve. Mreža koja povezuje 3,6 milijardi akreditiva, više od 70 miliona trgovačkih lokacija, desetine hiljada partnera i pokreće više od 11 milijardi dolara u ukupnom obimu godišnje. Samo u poslednjih pet godina Visa je uložila devet milijardi dolara u tehnologiju kako bi oblikovala budućnost trgovine, pružajući različite proizvode, usluge i pogodnosti, kaže Viktorija Šapron, senior direktorka marketinga u kompaniji Visa za CISSEE region, u intervjuu za BIZLife.

    Sredinom ove godine Visa je najavila evoluciju i osveženje brenda, kao i novu globalnu marketinšku kampanju „Meet Visa”, naglašavajući višestruke mogućnosti svoje mreže i posvećenost omogućavanju globalne ekonomske inkluzije.

    Novi identitet brenda Visa simbolizuje promenu. Ova evolucija pokazaće za šta se zalažemo i čemu težimo”, ističe Šapronova, odgovorna za CISSEE region, koji obuhvata 17 zemalja, sa 160 miliona stanovnika, od jugoistočne i istočne Evrope do Kavkaza i centralne Azije. Šapronova je sa nama podelila novine koje donosi rebrending kompanije, kako ljudi doživljavaju ovog globalnog platnog lidera i šta se, zapravo, krije iza ta četiri slova.

    • Visa je nedavno najavila nove, uzbudljive inovacije i promene u vezi sa brendom. Možete li nam reći nešto više o ovome?

    Veoma smo uzbuđeni što donosimo novi, osveženi, modernizovani izgled kultnog brenda Visa. Novac kakav poznajemo evoluirao je veoma brzo. Pre više od 60 godina, kada je Visa osnovana, malo ko je mogao da zamisli svet izvan gotovine i čekova, ali smo mi verovali da je kretanje elektronskog novca moguće. Danas smo svedoci vrtoglavih promena u svetu, koje su se tokom poslednje dve godine, usled pandemije, dodatno ubrzale.

    Smatrali smo da je ovo dobar momenat za početak evolucije našeg brenda. Visa je prepoznata širom sveta. Potrošači i preduzeća veruju u moć ta četiri slova kada otvore svoj novčanik, plate trgovcu, uđu u prodavnicu ili kupe nešto putem interneta.

    Magazin „Fortune” je rangirao kompaniju Visa kao vodeću u industriji na listi najcenjenijih kompanija na svetu za 2021. godinu, „Forbs” ju je uvrstio među najvrednije brendove prošle godine, a Institut „Etisfer” ju je odlikovao kao jednu od najetičnijih kompanija na svetu.

    Međutim, i pored toga, razmišljali smo o tome koliko ljudi zaista zna šta Visa radi, šta čini srž naše mreže i koje su sve njene mogućnosti. Verovatno, veliki broj njih ne zna. Stoga smo odlučili da pozovemo sve ljude širom sveta da upoznaju i razumeju snagu naše globalne mreže. Da shvate kako omogućavamo moderno kretanje novca i proširujemo ekonomski pristup. Da pokažemo da je Visa, zapravo, mreža. Sistem koji povezuje partnere, preduzeća i kupce.

    Tokom 2021. godine novi identitet brenda Visa postaće vidljiv u svim zemalja i na svim teritorijama na kojima Visa posluje, a kojih je više od 200, prateći primarnu poslovnu strategiju kompanije koja obuhvata potrošačka plaćanja – sa fokusom na proširenju pristupa i premeštanju 17 milijardi dolara potrošenih u gotovini i čekovima širom sveta u digitalna plaćanja.

    • Šta simbolizuju novi logo i vizuelni identitet brenda?

    Novi identitet brenda Visa simbolizuje promenu. Ova evolucija pokazaće za šta se zalažemo i čemu težimo. Visa je već dugo sinonim za poverenje, sigurnost, prihvatanje i uključenost. Ove osnovne vrednosti, pored cilja da se svima omogući pristup učešću u globalnoj ekonomiji, biće izražene kroz modernizovan, dinamičan vizuelni identitet brenda. Visa će biti prikazana kroz osvežene boje, kreirane s ciljem ostvarivanja boljeg digitalnog uticaja, i kroz novi simbol brenda, dizajniran da izrazi svrhu i srž naše kompanije. Novi izgled je dizajniran u skladu sa našim pogledom na bezgotovinsku budućnost. Tri boje simbola brenda predstavljaju našu svrhu: pristup, jednakost i inkluziju.

    Uz to, sa novom njegovom revolucijom dolazi i nova marketinška kampanja „Meet Visa”, kako bi ljudi zaista mogli da razumeju veličinu sistema koji stoji iza našeg imena. Nova evolucija brenda će omogućiti svima da se upoznaju sa snagom ova četiri slova. Želimo da prikažemo šta je u pozadini Visa priče, mreže koja radi za ljude širom sveta. Kreativni doživljaj brenda biće prikazan putem svih komunikacionih kanala, u različitim oblicima, kratkim filmovima, kroz reklame itd. Takođe, moram da napomenem, veoma smo ponosni na našu saradnju sa globalnom, kreativnom i višestruko nagrađivanom agencijom „Vajden+Kenedi” (Wieden+Kennedy) i globalnom firmom za dizajn brenda „Mućo” (Mucho), sa kojima smo blisko sarađivali u ovom procesu rebrendiranja.

    • Iako se Visa generalno percipira kao kompanija za debitne i kreditne kartice, vi zapravo radite mnogo više od toga?

    Visa je poznata širom sveta kao brend koji omogućava korišćenje kartica na skoro svim mestima. Ali ljudi često nisu upoznati sa onim što se krije iza toga. Ono što oni nužno ne znaju ili ne vide jeste da Visa upravlja najvećom, najdinamičnijom mrežom ljudi, partnera i proizvoda. Kao što ste rekli – da, mi smo mnogo više od kartičarske kompanije. Zato je naša kampanja i nazvana „Meet Visa”.

    Visa je mreža koja radi za sve. Globalni lider u plaćanju koji pokreće trgovinu napred, pruža resurse i alate za mala i srednja preduzeća.

    Podržava vlade da stimulišu rast bezgotovinskih i digitalnih ekonomija. Pomaže finansijskim sistemima da se uzdignu. I to je samo „vrh ledenog brega” onoga što radimo.

    Podeliću sa vama samo neke od podataka, kako bi se bolje razumeo obim našeg poslovanja. Visa je mreža koja povezuje 3,6 milijardi akreditiva, više od 70 miliona trgovačkih lokacija, desetine hiljada partnera i pokreće više od 11 milijardi dolara u ukupnom obimu godišnje. Samo u poslednjih pet godina Visa je uložila devet milijardi dolara u tehnologiju kako bi oblikovala budućnost trgovine, isporučujući diferencirani skup proizvoda, usluga i pogodnosti.

    Šta sve ovo znači u praksi? Na primer, Visa mreža pomaže malom trgovcu iz Užica da prihvati onlajn plaćanja i postane deo digitalne trgovine. Studentu iz Beograda da svoj iPhone uređaj prisloni platnom terminalu i brzo, jednostavno i sigurno plati ono što želi. Festival „Egzit”, veliki evropski muzički festival koji je prvi otvorio vrata nakon pandemije, ove godine je svojim posetiocima ponudio jedinstveno iskustvo plaćanja bez dodira – skeniranjem QR koda. Zatim, omogućili smo bankama da prenose novac sa hiljada kartica i računa. I tu nije kraj, jer smo želeli da napravimo i korak dalje od toga. Stoga, moram da podelim i da smo posebno ponosni na našu podršku velikim sportskim događajima, kao što su FIFA, Olimpijske i Paraolimpijske igre. U Srbiji smo partner jednog od najznačajnijih međunarodnih kulturnih festivala – Beogradskog festivala igre, kao i „Egzita”, jednog od najpopularnijih i najvećih muzičkih događaja u ovom delu Evrope. To su partneri sa kojima delimo iste vrednosti i ciljeve. Sa kojima podržavamo i povezujemo ljude širom sveta.

    • Tokom pandemije mnoge kompanije, mala preduzeća i preduzetnici tražili su način da se što brže i lakše digitalizuju, jer su im klasični način poslovanja i fizičke prodavnice postali nedostupni. Visa je imala mnogo različitih aktivnosti za podršku digitalizaciji, posebno onih usmerenih na mala preduzeća?

    Upravo tako. Oko polovine preduzeća orijentisanih na trgovinu ušlo je u pandemiju nespremno za vođenje digitalnog poslovanja. Neki su imali sajtove, ali ne i druge digitalne mogućnosti.

    Zbog toga je Visa do sada pomogla da se digitalno osposobi oko 16 miliona malih i mikro preduzeća širom sveta, što je više od 30 odsto višegodišnjeg cilja postavljenog 2020. godine, koji predviđa digitalizaciju 50 miliona malih i srednjih preduzeća.

    Veoma je važno reći da su ova preduzeća okosnica naše privrede, a samo u Srbiji postoji preko 100.000 porodičnih kompanija, koje zapošljavaju više od milion ljudi.

    U okviru globalne inicijative „Where You Shop Matters”, pružili smo podršku u uspostavljanju onlajn prodavnica i integraciji alata za prihvatanje plaćanja. Dve akcije smo realizovali u saradnji sa bankom Inteza i Rajfajzen bankom, a sproveli smo i zajedničku inicijativu sa ICT Habom. Takođe, pružamo niz praktičnih saveta i rešenja za razvoj poslovanja putem našeg Visa Small Business Huba, na sajtu visa.rs. Zajedno sa Egzit fondacijom organizovali smo seriju onlajn radionica pod nazivom „Svesno poslovanje” i otvorili platformu „Velika bina za mala preduzeća”, kako bismo dali glas i vidljivost malim i mikro preduzećima iz našeg okruženja.

    • Očekujete li nastavak ekspanzije digitalnih poslovnih transformacija u narednom periodu? Šta možemo očekivati u godinama nakon pandemije?

    U proteklih nekoliko godina proširili smo našu poslovnu strategiju, koja sada uključuje ekspanzivnije i inkluzivnije kategorije, kao što su B2B plaćanja, rad sa kriptovalutama i fintecima, omogućavanje P2P transakcija, doznake i još mnogo toga. To su neki dodaci koji su u velikoj meri podržali naš kontinuirani rast. Kada su u pitanju promene u platnom ekosistemu, to je teško predvideti, jer se sâm svet veoma brzo menja, kao što se menjaju i navike potrošačâ.

    Prema našoj poslednjoj studiji Visa Back to business, sprovedenoj ove godine, sedam od deset potrošača kaže da im je kovid 19 trajno promenio način plaćanja. Sedamdeset četiri procenta malih i srednjih preduzeća širom sveta očekuju da će kupci nastaviti da preferiraju beskontaktna plaćanja isto toliko ili čak više nego sada. Dakle, verujem da ćemo tek biti svedoci nekog novog načina plaćanja. Pod tim mislim na tokove kao što su prekogranična plaćanja, P2P i niz usluga sa dodatnom vrednošću, koje pomažu preduzećima svih veličina da se kreću kroz današnji eko-pejzaž. A narednih godina, kao i prethodnih, Visa će, svakako, nastaviti da omogućava i proširuje pristup digitalnoj ekonomiji.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE