Auto industrija muči muku: Zašto je nastala gobalna NESTAŠICA ČIPOVA?

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Auto industrija muči muku: Zašto je nastala gobalna NESTAŠICA ČIPOVA?

    Proizvođači automobila BMW i Stellantis upozorili su da će se globalna nestašica poluprovodničkih čipova koja je ove godine zadesila tu industriju produžiti i dalje tokom ove godine i uticati na proizvodnju i prodaju.

    Zbog čega nama čipova?

    Proizvođači automobila, koji su bili primorani da usled pandemije Kovida 19 zatvore pogone prošle godine, suočavaju se sa oštrom konkurencijom raširene industrije elektronike za isporuku čipova, pogođenom nizom poremećaja u lancu snabdevanja tokom pandemije.

    Glavni finansijski direktor kompanije Stelantis Richard Palmer rekao je da četvrti najveći proizvođač automobila u svetu ne očekuje poboljšanje snabdevanja čipovima pre četvrtog kvartala, sa ukupnim projektovanim gubitkom proizvodnje od oko 1,4 miliona vozila u 2021.

    BMV, koji je do sada bio relativno manje pogođen nedostatkom čipova od nekih svojih konkurenata zahvaljujući snažnim odnosima sa dobavljačima, takođe je upozorio da će druga polovina biti izazovnija za nemačkog proizvođača luksuznih automobila.

    “Što duže traju uska grla u snabdevanju, situacija će verovatno biti sve napetija”, rekao je finansijski direktor BMW -a Nicolas Peter u saopštenju.

    Očekujemo da će se ograničenja proizvodnje nastaviti u drugoj polovini godine, a samim tim i odgovarajući uticaj na obim prodaje, istakao je.

    Nestašica može da potraje i do 2022.

    Drugi proizvođači automobila poput Tesle i Forda prepoznali su da da će u doglednoj budućnosti nedostajati čipova, prenosi Rojters.

    “Dok proizvodimo automobile punom parom, situacija sa nedostatkom čipova na globalnom nivou postaje prilično ozbiljna”, rekao je prošle nedelje izvršni direktor Tesle Ilon Mask.

    Nemački proizvođač čipova Infineon Technologies takođe je upozorio na “mračnu sliku”, rekavši da se bori sa ekstremnom zategnutošću na svojim tržištima budući da pandemija remeti proizvodnju u Aziji, a zalihe su pale na najniže nivoe. Mnogi očekuju da će takva situacija potrajati do 2022. godine.

    Najveći nedostatak čipova u tri decenije

    Institut za ekonomska istraživanja Ifo saopštio je ove nedelje da su se nemačka automobilska industrija i njeni dobavljači suočili sa najvećim nedostatkom snabdevanja čipovima u poslednjih 30 godina.

    Anketa je pokazala da je 83 odsto kompanija time pogođeno, u poređenju sa 65 odsto, koliko ih je to bilo u aprilu.

    “To dovodi do prekida proizvodnje. Nedostatak poluprovodnika će potrajati još neko vreme”, rekao je istraživač na ovom institute Oliver Falck.

    Francuska grupa za lobiranje automobila CCFA-PFA upozorila je pre nekoliko dana da globalni nedostatak čipova i novi porast obolelih od koronavirusa umanjuju izglede za snažan oporavak francuskog tržišta automobila.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE