Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Zoran Đurić Miele

    Zoran Đurić, Miele: „Tradicija uliva sigurnost“

    „Nakon Beograda, sledeća lokacija nam je Novi Sad”, otkriva generalni direktor kompanije Miele Zoran Đurić.

    Sa pojavom kovida dobili smo novu stavku u budžetu – „worst case” scenario – koja za nas predstavlja neku vrstu rezervnog budžeta, koji obavezno projektujemo iz godine u godinu.

    Miele postoji već 125 godina i poznat je kao kompanija koja brine o svojim zaposlenima. „To uliva dodatnu sigurnost, koja je više nego bitna u današnjim, i te kako nesigurnim vremenima”, za BIZLife priču počinje Zoran Đurić, generalni direktor kompanije.

    • Šta ste tokom ove, ekonomski turbulentne godine naučili o sebi i svom biznisu?

    S obzirom na to da je ovo već treća godina puna turbulencija, bilo je dovoljno vremena za ovu vrstu analize.

    Najvažniji aspekt za uspeh jedne firme zasigurno je pravi tim, jer bez kvalitetnih i vrednih ljudi koji rade zarad zajedničkog cilja – nema uspeha, a ni napretka.

    Osim toga, veoma je važno da imate prave informacije o stanju biznisa u svakom trenutku, ali je i za to, opet, zadužen dobar tim. Takođe, koliko je bitno da imate dobar plan, toliko je važno da ste fleksibilni i spremni za brzo adaptiranje na novonastale situacije. Sve je promenljivo, sem bitnih poslovnih principa, kojih se uvek držim.

    • Kako ste odgovorili na izazove poskupljenja i manjka radne snage?

    Mi nismo kompanija koja zapošljava mnogo ljudi. Tokom godine, u proseku, dobijemo dvoje ili troje novih kolega. Stoga, fokus nam je na zadržavanju i motivisanju postojećeg tima, za koji smatram da je veoma kvalitetan. Trudimo se da naši zaposleni imaju najbolje moguće uslove za rad, jer smo svesni da je trenutna situacija na tržištu radne snage više nego izazovna. Naša velika prednost je to što Miele postoji već 125 godina i što smo poznati kao kompanija koja brine o svojim zaposlenima, a to uliva dodatnu sigurnost, koja je više nego bitna u današnjim, i te kako nesigurnim vremenima.

    • S ekonomskog aspekta, da li je broj ruskih državljana u Srbiji prednost ili rizik za naše tržište?

    Iz perspektive našeg biznisa, ne mogu reći da smo osetili ikakav uticaj porasta broja ruskih državljana u Beogradu, odnosno u Srbiji. Činjenica je da je to doprinelo veštačkom „pumpanju” cena, pre svega, na tržištu nekretnina, što je lančano uticalo i na sveukupnu inflaciju.

    Smatram da ovakva situacija predstavlja pre rizik nego prednost, jer smatram da je privremenog karaktera i da će dugoročno imati negativan uticaj na naše tržište, jer se veštački podignute cene neće tako lako vratiti na realan nivo.

    • Na šta ćete posebno obratiti pažnju pri kreiranju budžeta za 2023. godinu?

    Naš budžet je već kreiran za narednu godinu, jer mi to radimo u periodu od septembra do oktobra, ali moram da priznam da nam je ovogodišnji proces budžetiranja bio najteži do sada. S obzirom na to da svi očekuju da naredna godina bude teška, uz to što već znamo da će biti neizvesna, fokus je bio na što preciznijem i realnijem očekivanju prodajnih rezultata i maksimalnoj kontroli troškova, uzimajući u obzir sve eventualne negativne uticaje. Sa pojavom kovida dobili smo novu stavku u budžetu – „worst case” scenario – koja za nas predstavlja neku vrstu rezervnog budžeta, koji obavezno projektujemo iz godine u godinu.

    • Kakvi su vam poslovni planovi za sledeću godinu?

    Imamo velike planove za sledeću godinu. Glavni fokus nam je na jačanju pozicije na tržištu. Stoga, jačamo i naš tim, jer otvaramo novo prodajno mesto.

    Nakon Beograda, sledeća lokacija nam je Novi Sad. Takođe, s obzirom na to da se naši aparati sve više prodaju van Beograda, u planu nam je i kreiranje mreže servisnih partnera po celoj Srbiji.

    • Koje su vaše novogodišnje odluke kada je reč o poslu?

    Iskreno, poslednji kvartal nam je veoma izazovan, te od mnoštva obaveza još uvek nisam ušao u prednovogodišnje raspoloženje, iako je kraj godine veoma blizu. Svakako da sam sa svojim timom već počeo da planiram određene aktivnosti za narednu godinu, kako bismo što uspešnije mogli da uđemo u novu godinu. Početak godine je slabiji kada je reč o prodajnim rezultatima i izuzetno je bitno dobro ga pripremiti, tako da smo odlučili da na samom početku napravimo nekoliko „brzih pobeda”, kako bismo 2023. pokušali da započnemo malo drugačije i uhvatimo dobar zalet za dalje.

    • Kakvu novogodišnju čestitku možete poslati svojim saradnicima i našim čitaocima?

    Osim zdravlja, za koje mislim da svima treba da bude prioritet, svima želim da se okruže dobrim i pozitivnim saradnicima, koji će im činiti dane lepšim i lakšim, iskrenim prijateljima, uz koje nikada neće biti usamljeni, i ljubavlju, koja u osnovi treba da bude pokretač svega. Dakle, puno zdravlja, dobrih saradnika, novih znanja i pravih prijatelja u 2023!

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE