U kineskom gradu postoji TAKSI BEZ VOZAČA, evo kako funkcioniše

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Taksi

    U kineskom gradu postoji TAKSI BEZ VOZAČA, evo kako funkcioniše

    Po prvi put u Kini, u gradu Pekingu, ljudi će moći da se pozovu taksi bez taksiste koji upravlja vozilom. Baidu (BIDU) i startup za autonomnu vožnju Pony.ai objavili su da su odobrili prve dozvole u ​​zemlji za pružanje usluga ,,robot taksi vožnje” javnosti. Dozvole ne zahtevaju da operater sedi na sedištu vozača.

    Usluge su uvedene u Pekingu u četvrtak i omogućavaju putnicima da pozovu taksi koristeći odgovarajuće aplikacije svake kompanije tokom dana. Zasad, svaka kompanija će biti ograničena na određeno područje od 23 kvadratne milje. Moraće da zadrže operatera na sedištu suvozača koji će preuzeti u slučaju hitnih slučajeva. Trenutno se programi nude besplatno vozačima.

    Najava taksija bez vozača označava veliki korak napred za tehnologiju samovožnje na najvećem svetskom tržištu automobila.

    Taksi

    Taksi (Pixabay)

    Šta je Baidu i ko ga je osnovao?

    Baidu je najpoznatiji po svom pretraživaču, ali poseduje i najveću flotu autonomne vožnje u Kini. Rečeno je da će početi sa 10 vozila u okviru programa i dodati još 30 kasnije.

    Pony.ai, brzorastući startup, koji su osnovali bivši inženjeri Baidua u Frimontu u Kaliforniji, saopštio je da će čak 300.000 stanovnika Pekinga moći da isproba ovu taksi uslugu. Kompaniju podržavaju proizvođači automobila, uključujući Tojotu (TM). Poslednji put je procenjena na 8,5 milijardi dolara.

    Kina je postala važan poligon za testiranje autonomnih vozila sa malom grupom ambicioznih kompanija koje rutinski beleže nove rekorde na različitim frontovima, kao što su uklanjanje bezbednosnog vozača, javno otvaranje svojih usluga ili rad na javnim putevima i broj pređenih kilometara. Vozila su testirana.

    Baiduu je ranije bilo dozvoljeno da nudi usluge prevoza u autonomnim vozilima u nekoliko gradova, uključujući i Peking, iako je i dalje bilo potrebno da čovek ostane na sedištu vozača.

    AutoX, još jedan kineski startup koji podržava Alibaba (BABA), takođe je 2020. godine uveo robot taksi bez vozača na javnim putevima u Šenženu. Njegova usluga podrazumeva da se zainteresovani prijave za šansu da budu izabrani kao putnici.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE