Stiv Džobs je imao BRILIJANTNU metodu od 3 koraka za rešavanje problema

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    rešavanje problema

    Stiv Džobs je imao BRILIJANTNU metodu od 3 koraka za rešavanje problema

    Problemi su nešto sa čim se zaposleni, ali i top menadžeri svakodnevno suočavaju na poslu. Mnogi ne umeju da nađu način za rešavanje problema, pa tako, skupljajući ih i sakrivajući, očekuju da će se sami od sebe rešiti. A neće.

    Jedna od najuspešnijih kompanija sveta, Epl, ima svoj metod pomoću kojeg zaposleni u njoj rešavaju probleme koje imaju u poslu. Istina, ovaj metod mogao bi se primeniti i u privatnom životu.

    Metod je osmislio Stiv Džobs, a Epl efektivno traži od zaposlenih da primenjuju metod od tri koraka Stiva Džobsa kako bi pronašli odgovore na teška pitanja.

    Podstičući zaposlene da prave više pauza i manje rade, Epl ne samo da pomaže u smanjenju sindroma sagorevanja, već i podstiče produktivnost i inovacije. Drugim rečima, podstiče zaposlene da rade pametnije, a ne teže.

    To je nešto sa čime mnogi “kubure” – ali ne i Stiv Džobs, osnivač Epla, koji je u ovome bio majstor. Ovaj stav omogućio mu je da pronađe inspiraciju i bude izuzetno inovativan što je doprinelo velikom uspehu. A najbolji deo je što ovu metodu mogu svi da koriste.

    Evo metode za rešavanje problema Stiva Džobsa u tri koraka.

    Korak 1. Odzumirajte

    Teški problemi sadrže rešenja koja se teško mogu pronaći. Dok mnogi pokušavaju da tačno lociraju rešenje, umesto toga bi trebalo da “odzumiraju” problem kako bi videli širu sliku. Ovo vam efikasno omogućava da tačno identifikujete šta zaista tražite. Da biste to uradili, budite svesni šta želite da otkrijete ili postignete. Izađite iz domena onoga što je trenutno moguće i umesto toga razmislite o tome šta bi moglo da bude moguće.

    Na primer, Džobs je znao da će njegova tehnologija biti odlična pre nego što je uopšte postojao proizvod. Toliko da kada je prva Epl prodavnica otvorena 2001. godine, Džobs je rekao da njena funkcija nije “prodaja računara” već “obogaćivanje života”.

    Korak 2. Fokusirajte se

    Kada saznate šta tražite, dajte sebi vremena da duboko razmislite i prikupite činjenice. Ovde se fokusirate na ono što želite da postignete i neumorno radite na tome — u čemu je Džobs bio stručnjak. Poznato je da je pokazivao intenzivan i opsesivan fokus, a upravo ga je ta sposobnost učinila tako efikasnim u motivisanju zaposlenih.

    Na primer, Albert Ajnštajn je jednom rekao: „Kada bih imao sat vremena da rešim problem, proveo bih 55 minuta razmišljajući o problemu i 5 minuta razmišljajući o rešenjima”. S druge strane, preduzetnik i filantrom Toni Robins tvrdi suprotno i kaže: “Lideri troše 5 odsto  svog vremena na problem i 95 odsto svog vremena na rešenje”.

    Korak 3. Napravite pauzu

    Kada otkrijete da počinjete da se vrtite u krug i ne napredujete na svom putu ka otkriću rešenja, napravite pauzu. Idite u šetnju. Odvojeni. Kao što je Stiv Džobs jednom rekao: ne možete da povežete stvari gledajući unapred – već samo posmatrajući unazad.

    Kada se udaljimo od nečega, često dobijamo jasnoću i kreativnost. Dakle, uzimanje pauza ima daleko veće koristi od konstantnog rada i umaranja, a vodi i kritičkom razmišljanju, rešavanju problema i inovacijama. Na primer, prema Scientific American-u, naučnik Tomas Edison bi zadremao ako ne bi mogao da reši složeno pitanje ili jednačinu. Tada bi pronašao odgovor koji je tražio. Zbog toga ljudi često dobijaju najbolje ideje dok se bave svakodnevnim aktivnostima poput vožnje, šetnje ili tuširanja.

    Ponekad morate da napustite svoj sto da biste se približili odgovoru – jedna je od Džobsovih strategija za podsticanje kreativnosti.

    Jedan od razloga zašto je Džobs voleo sastanke u šetnji nije samo zato što su mu takvi sastanci pomagali da pronađe odgovore, već je pomogao i svojim saradnicima da se odalje od svojih stolova kako bi pronašli odgovore.

    Ove metode za rešavanje problema mogle bi biti ključ, a na vama je da ih isprobate i proverite da li rade.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Screenshot

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE