Reklame sa fotošopiranim manekenkama tretiraće se kao problem javnog zdravstva u Francuskoj
Od 1. oktobra, u Francuskoj je na snagu stupio zakon koji propisuje da će sve reklame koje pokazuju modele i manekenke čije je telo na slikama promenjeno tako da izgleda mršavije, morati da imaju jasnu oznaku – „photographie retouchée“. To znači da je slika retuširana, odnosno promenjena u Fotošopu.
U Francuskoj je još 2015. godine donet zakon koji zabranjuje ekstremno mršave manekenke i manekene, odnosno tretira „nerealistična tela“ u reklamama kao problem javnog zdravstva. Kazna za kompanije koje ne poštuju ovaj zakon biće 37.500 evra, ili 30 odsto budžeta oglasa, što je više.
Bivša ministarka za zdravstvo, Marisol Turen, rekla je da kada su mladi izloženi „nerealističnim slikama tela, to vodi do manjka samopoštovanja i samopouzdanja koje može da utiče na njihovo ponašanje povezano sa zdravljem.“ Ona konkretno misli na poremećaje u ishrani kod mladih ljudi, i želela je da zaštiti zdravlje modela, koji su posebno pod rizikom.
Nije jasno da li će ovo uticati i na međunarodno tržište. Žerun Lojd-Tejlor (Geraint Lloyd-Taylor), pravni direktor advokatske firme „Lewis Silkin“ iz Londona, koja se specijalizovala za medije, kaže: „Nije nam potpuno jasno da li se ovo odnosi i na globalne kampanje izvan Francuske koje su vidljive u Francuskoj. Najsigurnije je pretpostaviti da će se zakon primenjivati, naročito ako kampanja koristi francuski jezik, francuske kontakt detalje ili cene u evrima.“
Kompanija čije je sedište u Americi, „Getty Images“ već je zabranila bilo kakve fotografije na kojima je fotošopiran oblik tela.
Ovo je veliki korak ka osvešćivanju mladih (i ne samo mladih ljudi), koji gledajući fotošopirane slike manekenki, misle da je „kul“ biti toliko mršav i savršen. Ali, to su nemogući standardi, pa su na kraju konzumenti reklama žrtve. Konačno će imati pravu sliku o tome kako se kroje standardi lepote.
Izvor: BIZLife/Strani mediji
Foto: Pixabay
Piše: N.V.