Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ivan Rakić, EY

    Program „EY Preduzetnik godine” vraća u fokus značaj malih i srednjih preduzeća u Republici Srbiji

    „Potreba za kvalitetnijim i kreativnijim načinima rada, ophođenja i pružanja usluga u skladu je sa ultimativnim ciljem svakog od nas i globalnim motom naše kompanije, a to je stvaranje boljeg poslovnog okruženja”, poručuje u intervjuu za BIZLife Ivan Rakić, rukovodeći partner kompanije Ernst & Young za Srbiju, Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu.

    Inače, naš sagovornik je prva osoba iz lokalne kancelarije koja je imenovana za rukovodećeg partnera EY za centralni klaster regiona CESA. To područje obuhvata osam država, ima gotovo 5000 zaposlenih, a godišnji promet koji region ostvaruje iznosi preko 300 miliona dolara.

    Koji su ključni faktori koji su doprineli uspešnom razvoju kompanije EY u regionu tokom poslednjih nekoliko godina?

    ‒ Kompanija EY za sobom ima višedecenijsko iskustvo u pružanju revizorsko-konsultantskih usluga u regionu centralne i istočne Evrope, uz preko 5000 zaposlenih. Trajanje i povećavanje broja zaposlenih nesumnjivo potvrđuju lidersku poziciju naše kompanije u industriji savetodavnih usluga. Renome pouzdanog poslodavca još više doprinosi vrednosti imena EY. Impresivan rezultat koji ostvarujemo proizvod je nekoliko činilaca: posvećenost klijentima, prilagođavanje njihovim potrebama, strateško planiranje, neprestane inovacije i izbor i obuka zaposlenih. Regionalni razvoj je još jedna važna sfera kojoj smo predani i rad u toj oblasti daje očekivane rezultate. Potreba za kvalitetnijim i kreativnijim načinima rada, ophođenja i pružanja usluga u našoj kompaniji je u skladu sa ultimativnim ciljem svakog od nas i globalnim motom kompanije EY, a to je stvaranje boljeg poslovnog okruženja. Takva filozofija je u poslednjih nekoliko godina pokazala otpornost našeg preduzeća na globalne potrese, u kompaniji EY Srbija naročito. U godinama u kojima je ceo svet bio pogođen pojavom virusa kovid 19 – naša kompanija u Srbiji akvizirala je IT kompaniju i otvorila čitav novi segment usluga. Sve ovo bilo je praćeno i organskim rastom, pa tako danas naš tim u Srbiji, Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini broji 600 zaposlenih i važi za lidera na domaćem tržištu.

    Na koji način kompanija EY ulaže u razvoj zaposlenih u regionu?

    ‒ Stručni zaposleni su jedan od stubova uspešnosti svake kompanije, naročito naše, koja ih na svetskom nivou ima oko 400 hiljada. To je resurs koji retke kompanije imaju i mi se trudimo da ostanemo poslodavci koji privlače mlade i motivisane kadrove. Naši globalni programi su nama u regionu dragoceni jer znatno olakšavaju dostupnost obukama, mentorstvima i podršci u sticanju dodatnih veština, znanja i diploma.

    Iako je ovo doba kada svi pričaju o važnosti primene veštačke inteligencije (ne želim da pobegnem od teme, naročito kada globalno jesmo implementirali taj alat u svakodnevicu naših zaposlenih), čini se da su značajnije lokalne inicijative – zapravo, one su pravi pokretači za naše zaposlene. Tako smo, dosta hrabro, još 2015. godine pokrenuli inicijativu aktivnog mentorskog rada sa startapima Srbije kroz program „EY Startup Weekend”. Do sada je naš tim radio sa gotovo 100 startap timova na razvoju njihovih poslovnih rešenja i znanja koja naši zaposleni na taj način stiču, pored ekspertize koju dele, zaista jesu neprocenjivi i dodatno motivišu naše mlade timove.

    Koje inicijative preduzimate u vezi sa društvenom odgovornošću i održivim poslovanjem?

    ‒ Kompanija EY baštini preko 25 godina u pružanju usluga održivosti i zaštite životne sredine (ESG). Ostvarili smo snažan napredak u pogledu negativnosti ukupnog bilansa emisija ugljenika i ostali na putu da dostignemo neto nultu emisiju 2025. godine.

    Tema za koju smatram da je mnogo relevantnija za lokalno tržište i stub naše podrške lokalnoj zajednici jeste projekat „EY preduzetnik godine”, kojim pokušavamo da u fokus stavimo značaj poslovanja malih i srednjih preduzeća u Republici Srbiji. Fokusirajući se na uspešnost preduzetničkih kompanija, trudimo se da promovišemo brzorastuće, inovativne kompanije kojima rukovode preduzetnici, kao i da isteknemo koji je tip dodatne podrške koji im je potreban za njihov dalji napredak. Kroz poslednjih 12 godina programa upoznali smo se sa radom 300 preduzetničkih kompanija i najuspešnije predstavili svetskoj preduzetničkoj sceni. Inspirativne priče koje smo čuli o uspesima naših kandidata kontinuirano nas fasciniraju, a mogu da tvrdim da naši nacionalni pobednici, koji predstavljaju Srbiju na izboru za „EY svetskog preduzetnika godine”, ostavljaju sve jači utisak na sudije i da je naša zemlja sve prepoznatljivija na ovom prestižnom takmičenju.

    Preduzetništvo, kao stub domaće privrede, zaslužuje kontinuiranu promociju i afirmaciju.

    Iza rezultata koje postižu naši preduzetnici stoji izuzetno naporan rad na pretvaranju vizije u realnost. Učesnici našeg programa su sve raznovrsniji – u pogledu delatnosti, pola, godina i regiona u kojima posluju. Delatnosti koje su privukle izuzetne pojedince koji stoje ispred svojih kompanija sve su različitije, do pre nekoliko godina gotovo i neočekivane, ali pokazuju da se preduzetništvo prilagođava vremenu, prilikama, tehnološkom napretku, potrebama tržišta i ekološki efikasnoj zaštiti planete. Uprkos razlikama u polu i obrazovnim profilima vlasnika ili menadžera kompanija učesnica, oblastima u kojima posluju, veličini ili broju zaposlenih, uticaju na okolinu, svima njima su zajednički hrabrost, upornost, snalažljivost i, iznad svega, dugotrajan i posvećen rad na očuvanju i unapređenju poslovanja.

    Program „EY Preduzetnik godine” je, verujemo, doprineo boljem upoznavanju uskostručne, ali i šire javnosti o tome kakve sve domaće kompanije kod nas postoje i čime se sve bave, kao i koje su modele rada implementirale tokom prethodnih godina. Dijapazon je, zaista, impresivan – od mikropreduzeća sa jednim zaposlenim koji se bavi ručnom proizvodnjom do visokotehnološki razvijenih postrojenja ili proizvođača softvera i veštačke inteligencije.

    Tokom potrage za kandidatima za nove cikluse ovog programa i tokom poređenja njihovih poslovanja shvatili smo da je danas, u ovim neočekivano stresnim poslovnim uslovima, sektor preduzetništva deo privrede najspremniji za brze reakcije, modifikovanje poslovanja u skladu sa uslovima i, očekivano, otporniji na nepredviđene okolnosti, stoga naša kompanija kako na globalnom tako i na lokalnom tržištu sa zadovoljstvom nastavlja da promoviše preduzetnička poslovanja i uspehe.

    Početak 2024. godine obeležava i vaše veliko unapređenje, jer ste preuzeli poziciju rukovodećeg partnera celog centralnog klastera u regionu CESA.

    ‒ Centralni klaster u regionu centralne, istočne i jugoistočne Evrope i centralne Azije (CESA), pored Srbije, Bosne i Hercegovine i Crne Gore, obuhvata i Češku Republiku, Slovačku, Mađarsku, Hrvatsku i Sloveniju. U našem regionu ima gotovo 5000 zaposlenih, a godišnji promet koji ove države ostvaruju iznosi preko 300 miliona dolara. Posebno je značajno za kompaniju EY Srbija da je ovo prvi put da se za rukovodećeg partnera centralnog klastera postavi partner iz naše lokalne kancelarije, koja je prethodno dugo važila za „manju” kancelariju, a ovo samo potvrđuje doprinos i snagu lokalnog biznisa u regionalnom poslovanju EY. Moj primarni cilj na novoj poziciji jeste da i dalje pomažem dalji razvoj regiona, međusobnu saradnju i unapređenje poslovanja svih timova u regionu.

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: EY

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE