Agenda, PR u vreme neizvesnosti

PR u vreme neizvesnosti: prilagođavanje, autentičnost i novi kanali

Igrate li ključnu ulogu u očuvanju svoje organizacije u vremenima geopolitičkih poremećaja, neizvesnosti i straha od energetske krize, a posebno sve brže rastućih digitalnih komunikacija? Da li su PR-ovci dovoljno blizu CEO-a da ih može i čuti?

Istraživanje European Communications Monitora iz maja ove godine lista nove kompetence i teme iz oblasti PR-a koje su potrebne za uspešno bavljenje ovim poslom. Srbija ovog puta ne zaostaje previše za Evropom, delimo iste muke i izazove, a u susret ovogodišnjoj Londonskoj školi za odnose sa javnošću, koja slavi 18. rođendan kod nas, razgovarali smo sa predavačima o promenama u medijima i industriji, aktuelnim trendovima i poziciji PR-a u procesu donošenja odluka.

Brzi razvoj tehnologija i pandemija dvostruko su brže uticali na to da digitalne i multimedijalne komunikacije postanu prioritet, stav je Alme Muslibegović, šefa Službe za odnose sa javnošću Elektroprivrede Srbije. Dragan Lupšić, koji će sa učesnicima podeliti svoja iskustva o lobiranju i public affairsu, misli da je PR industrija svesna, spremna i veoma sazrela za integrisan pristup komunikacijama, ali još važnije – održava svoju spremnost kada su novi kanali komuniciranja u pitanju. Njegovo mišljenje deli i Aleksandar Pavlović, Communications and PR manager u francuskom Cartieru, i ističe nove forme, poput live streaminga i virtualnih događaja.

Pomenuto istraživanje European Communications Monitora pokazalo je da diverzitet, jednakost i inkluzija imaju sve veći uticaj na organizacione procedure i komunikaciju, a Aleksandar Pavlović nam to potvrđuje i smatra da će komunikacija o tome ko ste, šta radite i koliko odgovorno poslujete biti važnija od proizvoda koji plasirate.

Dr Borislav Miljanović, osnivač Represent Systema, kaže da je za potpunu integraciju neophodno i razumevanje klijenata i korisnika, koji često PR i dalje poistovećuju sa odnosima sa medijima. Po njegovom mišljenju, bez simultanog korišćenja makar tri komunikacijska kanala – nema uspeha. Kao glavne trendove koji nam dolaze navodi performance, produkciju zanimljivog sadržaja, pre svega, za nove kanale, poput Tiktoka, Web3 i mogućnosti koje će se otvoriti za PR. Ovoj liniji razmišljanja pridružuje se i Zlatko Ganić iz sarajevske agencije Fabrika i dodaje na spisak novih trendova i AI ready kampanje koje nude konkretne odgovore na direktna pitanja korisnika u stvarnom vremenu, SEO ready članke i user-generated content.

Predavači London School of Public Relations

Predavači London School of Public Relations

Ali pored trendova koji nas neumitno vode u dalju digitalizaciju i koji PR-ovce „teraju” da usvoje nove kompetence – koje im, prema pomenutom istraživanju, kritično nedostaju – na ceni su i stare vrednost. Jelena Parezanović, savetnica prvog potpredsednika Vlade Republike Srbije i ministra prosvete, misli da će okrenutost korisniku, odnosno potrošaču, uz iskren i istinit pristup, uvek biti trend broj jedan. Marina Grihović, osnivač i direktor agencije za PR i digitalne komunikacije Headline&DKit, dodaje da će PR-ovci ostati strateški partner menadžmentu i klijentima, jer su tokom pandemije ponovo počeli da se vrednuju dobri saveti. Autentičnost nam ostaje svetla tačka, a njeno odsustvo opasnost, dok konstruktivan dijalog neće biti moguć sa generacijom Z ako ne pokrećete teme koje su njima bitne, reči su Nevene Milenković, senior menadžera u globalnom marketinškom timu Adidasa.

Srđan Karanović, redovni profesor glume na Fakultetu dramskih umetnosti, takođe smatra da, ipak, postoje neprevaziđeni trendovi u komunikaciji: jasno i izražajno obraćanje koje treba da nas zainteresuje za temu, bez obzira na to da li je plasiramo analogno ili kroz digitalne kanale. Dobar govornik se uvek snađe – ističe, te navodi primer ukrajinskog predsednika Zelenskog, koji vrlo vešto koristi svoje pređašnje glumačke i retoričke sposobnosti za plasman poruka kroz savremene digitalne kanale.

Miloš Milovanović, prezenter sa N1, na digitalizaciju gleda kao na proces i putovanje koje je medijima, svakako, potrebno ako žele da budu inovativni i savremeni, odnosno ako žele da izbegnu da od tradicionalnih postanu nekadašnji. Prilagođavanje mladoj publici podrazumeva uvezivanje baš tih, tradicionalnih medija sa savremenim medijima. Ipak, on nas podseća da inovacije nekad traju koliko i njihova popularnost, a da internet revolucija traje znatno manje od tradicionalne ere. Ako nam je trajanje bitna potvrda, trebalo bi razmišljati o uvezivanju i spajanju najboljeg od oba sveta.

Svi naši sagovornici složni su u jednom: PR-ovci moraju da budu izuzetno blizu, ako ne i na samom mestu donošenja odluka. Bora Miljanović podseća na to da oni koji dobro komuniciraju još bolje slušaju, a to vodi smanjenju konflikata i većoj motivaciji. Aleksandar Pavlović naglašava da PR danas doprinosi i povećanju profita i da je nezamislivo da osobe koje se bave komunikacijama nisu na neki način uz donosioce odluka.

Izvor: BIZLife Magazin

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE