Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Bojana Pavlović, Pharmanova: Influenseri su postali neizostavni i u promociji proizvoda i usluga

    Ekspanzija digitalnih medija pruža nove prilike, ali i niz izazova farmaceutskoj industriji, smatra Bojana Pavlović, menadžer za medije i odnose sa javnošću kompanije Pharmanova.

    U intervjuu za BIZLife ona ističe da farmaceutske kompanije moraju biti transparentne i autentične u svojim digitalnim komunikacijama kako bi izgradile poverenje kod potrošača, dodajući i to da se u toj, specifičnoj branši tradicionalni mediji i dalje u velikoj meri koriste u marketinške svrhe.

    • Kakvi su trendovi generalno u komunikacijama, ali pre svega u oglašavanju u farmaceutskoj industriji?

    U farmaceutskoj industriji, kao i u drugim sektorima, postoji stalna evolucija u trendovima komunikacija i oglašavanja. Ono što je donelo najveće promene jeste digitalizacija. U našoj branši takođe, pa je prisustvo zaista neophodno. Od veb-stranica, društvenih mreža, blogova, onlajn oglašavanja… To je neminovnost kako bismo edukovali naše korisnike o proizvodima i uslugama i kako bismo se pozicionirali i bili vidljivi.

    Kada su tradicionalni mediji u pitanju, oni se i dalje koriste u velikoj meri. Najviše TV, kao masovni medij, radio je i dalje prisutan, pa i OOH forme oglašavanja. Zbog svoje vidljivosti i masovnosti, pružaju pravu podršku u promociji i širenju svesti o prevenciji bolesti, zdravim navikama i zdravlju uopšte. Takođe, značajna je direktna komunikacija sa stručnom javnošću kroz event marketing, kongrese, edukacije, ali ne treba zaboraviti ni događaje namenjene opštoj javnosti gde imamo priliku da se predstavimo krajnjem korisniku.

    Pharmanova

    Bojana Pavlović, menadžer za medije i odnose sa javnošću kompanije Pharmanova

    • Kako se sektor farmacije suočava sa izazovima koje nameće ekspanzija digitalnih medija?

    Ekspanzija digitalnih medija pruža nova prilike, ali i niz izazova farmaceutskoj industriji. Sve je veći akcenat na digitalnim medijima, sve je veća potreba za njima i vaše prisustvo je neophodno.

    Jedan od glavnih izazova je regulativa koja se odnosi na promociju farmaceutskih proizvoda na internetu i društvenim mrežama. Regulativa zahteva od farmaceutskih kompanija da budu pažljive i jasne u svojim marketinškim aktivnostima kako bi se izbegle potencijalne kazne i negativni uticaji na reputaciju, ali i zaštitili korisnici farmaceutskih proizvoda.

    Potrošači imaju veći pristup informacijama nego ikad. Farmaceutske kompanije moraju biti transparentne i autentične u svojim digitalnim komunikacijama kako bi izgradile poverenje kod potrošača i bile primećene u eri digitalne buke.

    JEDAN OD GLAVNIH IZAZOVA JE REGULATIVA KOJA SE ODNOSI NA PROMOCIJU FARMACEUTSKIH PROIZVODA NA INTERNETU I DRUŠTVENIM MREŽAMA

    • Koliko je „human touch”, tj. individualni pristup potrošaču, danas prisutan u farmaceutskom biznisu?

    Današnji potrošač sve više teži autentičnim iskustvima i individualnom pristupu. Potrošačka kultura se transformiše, teži se personalizaciji i relevantnosti. Konzumerizam postaje sve prisutniji, potrošači žele da se osećaju posebno i da imaju iskustva koja odražavaju njihove jedinstvene potrebe i vrednosti.

    Stoga, „human touch” i individualni pristup postaju ključni za uspeh. Mi u farmaceutskom biznisu razumemo važnost pružanja tog koncepta u komunikaciji sa krajnjim potrošačem. Imperativ je da komunikacija bude više od jednostavne prodaje proizvoda; mora stvoriti emotivnu vezu sa potrošačima, pružajući im podršku, edukaciju i razumevanje.

    Pharmanova

    Bojana Pavlović, menadžer za medije i odnose sa javnošću kompanije Pharmanova

    • Jedan od najznačajnijih trendova u poslednjih nekoliko godina jeste ekspanzija influenserskog marketinga u svim segmentima poslovanja. Koliko je on prisutan u vašem biznisu?

    Influenseri, osobe koje imaju veliki uticaj na svoje sledbenike na društvenim mrežama, postali su neizostavni i u promociji proizvoda i usluga. I naš sektor je prepoznao njihovu sposobnost da angažuju ciljnu publiku, što ih čini efikasnim partnerima u promociji proizvoda i edukaciji potrošača. Pratioci ih često smatraju svojim prijateljima ili savetnicima, te stoga imaju tendenciju da im veruju i prihvate preporuke proizvoda koje promovišu. Verodostojnost influensera često proizilazi iz njihove autentičnosti, iskrenosti i relevantnosti za njihovu publiku. Influenseri mogu biti i lekari i farmaceuti koji edukuju i savetuju svoju publiku u digitalnom prostoru.

    • Koliko su fleksibilnost i brza reakcija na promene u okruženju važne za održavanje konkurentnosti i uspeha u digitalnoj eri farmaceutskog poslovanja?

    Kako se tehnologija neprestano razvija, farmaceutske kompanije moraju stalno pratiti trendove i prilagođavati svoje strategije komunikacije. Fleksibilnost i brza reakcija na promene u okruženju neophodne su za održavanje konkurentnosti i uspeha u digitalnoj eri farmaceutskog poslovanja.

    • Koliko je u savremenoj eri oglašavanja farmaceutskim kompanijama izazov da ostanu posvećene etičkim standardima i sigurnosti pacijenata?

    U ovoj integraciji digitalnih inovacija i ljudskog pristupa važno je da farmaceutske kompanije ostanu posvećene etičkim standardima i sigurnosti pacijenata. Transparentnost i pouzdanost su od ključnog značaja kako bi se očuvalo poverenje potrošača.

    TRANSPARENTNOST I POUZDANOST SU OD KLJUČNOG ZNAČAJA KAKO BI SE OČUVALO POVERENJE POTROŠAČA

    • Koliko je vaš lični primer dokaz da u farmaceutskoj industriji u Srbiji ima mesta za žene na upravljačkim pozicijama?

    Kada posmatramo Pharmanovu, možemo sa ponosom reći da veliki broj menadžerskih pozicija pripada baš ženama, a mnoge su se izdvojile i kao lideri. Promene u društvenim i poslovnim normama podržavaju radno okruženje koje ceni talente i veštine, nezavisno od pola. Ženi se pruža mogućnosti da napreduje, da iskoristi svoje emotivne, intuitivne i organizacione potencijale, a još kada je ta žena hrabra i odlučna onda je to pravi menadžer. 

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Stefan Jovanović / BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE