Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Posao, kolega, lideri

    Kako se upravlja onima koji su „preživeli talas otkaza“? Podizanje morala je KLJUČNO

    Amazon i Salesforce su među najnovijim tehnološkim kompanijama koje su najavile otpuštanja nakon brzog zapošljavanja u poslednjih nekoliko godina. Lideri i menadžeri moraju da održe motivisanost i produktivnost kod zaposlenih koji su „preživeli“ taj talas.

    Među američkim kompanijama, najavljena otpuštanja porasla su za 172 odsto u četvrtom kvartalu 2022. godine — sa više od 154.000 otpuštenih, u poređenju sa skoro 57.000 u poslednjem kvartalu 2021. godine, prema najnovijem izveštaju.

    „Menadžeri bi trebalo da znaju šta mogu da očekuju nakon otpuštanja. Pogrešno otpuštanje dovešće do dodatnih troškova zapošljavanja i poraza početne svrhe“, rekla je Koni Vitaker Danlop, osnivač Monarch Consulting Group, koja razvija lidere, timove i organizacije kroz obuku.

    Posledice otpuštanja značajne su ne samo za one koji su ostali bez posla, već i za one koji su i dalje tu. Kompanije koje prolaze kroz otpuštanja često ostaju sa zaposlenima koji imaju manje poverenja, manje su posvećeni i zadovoljni, kazali su stručnjaci.

    Zašto je došlo do otpuštanja u tehnološkim kompanijama?

    Vođenje i upravljanje „preživelima posle otkaza“

    Oko 70 odsto onih koji su preživeli otkaz kaže da je njihova motivacija na poslu opala zbog otpuštanja, prema istraživanju koje je krajem novembra sproveo BizReport. Pored toga, 66 odsto navodi da se oseća prezaposleno nakon otkaza, a trećina onih koji su preživeli otpuštanje veruje da će stvari za njihovu kompaniju da se pogoršaju u budućnosti.

    Osećajući nesigurnost na poslu i viši nivo stresa, neki zaposleni su zbog frustracije dali otkaz. Da bi se suprotstavili tim negativnim osećanjima, stručnjaci kažu da lideri moraju veoma jasno da saopšte kratkoročne ciljeve i planove organizacije sa menadžerima na prvoj liniji.

    „Lideri moraju da pokažu kako su u skladu sa onim što je najvažnije za njihove timove da postignu sa manje ljudi“, rekao je Mark Dolins, predsednik North Star Communications Consulting, konsultantske firme fokusirane na razvoj talenata.

    Imati jasnu i ubedljivu priču o tome kako će otpuštanja bolje pripremiti kompaniju za budućnost je važna komponenta upravljanja promenama.

    „To znači ulivanje poverenja zaposlenima da ovo radimo jer to nije samo reaktivna stvar. I kada dođemo do kraja ovog stanja, kao rezultat ovog restrukturiranja ili otpuštanja ili kako god da zovemo to, bićemo na boljem mestu“, istakao je Dolins.

    Posao, lideri

    Posao, lideri (Unsplash)

    Lideri treba da budu transparentni u vezi sa „tihim zapošljavanjem“

    „Tiho zapošljavanje“ je kada radnici stiču nove veštine, a da kompanija zapravo ne zapošljava nove ljude sa punim radnim vremenom. To može da znači da sadašnji zaposleni privremeno prelaze na nove funkcije, piše CNBC.

    Da bi se izbeglo odbijanje onih koji su preživeli otpuštanje i već se osećaju preopterećeno, stručnjaci kažu da lideri treba da obaveste radnike koji će setovi veština da budu potrebni i kako da ih dobiju i da to jasno saopšte. U suprotnom, rizikuju njihovu reakciju.

    „Radnici više ne iznose ovo u prostoriji za odmor, oni to iznose na TikTok-u“, rekao je Sem Kauči, osnivač i izvršni direktor platforme za obuku radne snage 1Huddle.

    Posao, kolege, radnici

    Posao, lideri (Unsplash)

    Lideri treba da signaliziraju da je sve čisto

    Otpuštanja obično dolaze krajem fiskalne godine, pošto kompanije zatvaraju svoje knjige i vrše prilagođavanja za budućnost.

    Naravno, ekonomski uslovi uvek mogu da se promene, ali davanje zaposlenima signala „sve je čisto“ kada kompanija završi sa nizom otpuštanja može da pomogne u ponovnom postavljanju faze.

    „To stvara osećaj ‘OK, hajde da se vratimo na posao'“, rekao je Dolins.

    Izvršni direktor Amazona najavio nastavak OTPUŠTANJA u 2023.

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pexels, Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE