Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Korona je izbrisala granice među državama i doprinela razvoju poslovanja na globalnom tržištu“

    O oblastima onilne poslovanja koje su u Srbiji doživele rast tokom trajanja pandemije, globalnim partnerstvima, ali i profesionalnim izazovima, razgovarali smo sa Nikolom Mehandžićem, Business Development direktorom Payoneer-a u Srbiji i regionu

    • Payoneer je izbor mnogih frilensera i ljudi koji posluju preko online platformi. Po čemu se Payoneer izdvaja od drugih platformi za međunarodna plaćanja?

    Payoneer se trudi da u potpunosti ide u korak sa globalnim trendovima i da za svaku novu potrebu korisnika pravovremeno ponudi odgovarajuće rešenje. Pratimo šta se dešava na međunarodnim online platformama, i trudimo se da budemo predvodnici promena i da korisnicima nudimo inovativna i korisna rešenja, a ne da kaskamo za drugima. Želimo da obezbedimo najbolju moguću podršku i pomognemo im da uspešno šire svoje poslovanje na međunarodnim tržištima.

    Payoneer se može pohvaliti brzinom prijema uplata, naročito u poređenju sa SWIFT-om. Za korisnike unutar mreže nismo predvideli plaćanje provizije, a potrudili smo se da servis i čitavu platformu pojednostavimo i učinimo je lakom za korišćenje. Obezbeđujemo celodnevnu podršku, dostupnu na srpskom jeziku putem maila, ali i na drugim jezicima 24/7, kao i posvećenog menadžera uspeha koji u svakom trenutku može pomoći u brzom rešavanju bilo kog pitanja u vezi sa plaćanjem. Nastojimo da  budemo siguran i pouzdan partner svim pojedincima i kompanijama koji žele da učine korak dalje poslovanjem na međunarodnom tržištu, i drago mi je da je da sve veći broj naših korisnika to prepoznaje.

    • Postojanje ovakvog servisa je izuzetno važno, naročito u uslovima pandemije, kada online poslovanje doživljava procvat. Prema podacima Vaše kompanije, kako su se razvijali sektori frilensinga, e-trgovine, online obrazovanja u Srbiji?

    Frilenseri su u Srbiju u prvom kvartalu 2021. godine doneli najviše uplata, prema evidenciji Payoneera. Procentualno gledano, najveći porast zabeležio je sektor online obrazovanja, koji je prema vrednosti transakcija porastao za gotovo 4 puta, uz istovremeni rast prosečne vrednosti uplate u odnosu na prvi kvartal 2020. godine. IT kompanije koje direktno pružaju usluge stranim klijentima ostvarile su za trećinu više plaćanja nego u istom periodu 2020. godine. eCommerce je povećao uplate iz inostranstva za 16%, dok je sektor foto frilensera povećan za 12%.

    Jedan od sektora koji beleži ogroman rast je sektor online obrazovanja, koji čine pojedinci i profesionalci, uglavnom online nastavnici koji uče zainteresovane stranim jezicima i svoje usluge nude i naplaćuju kroz online platforme specijalizovane za online edukaciju, u kojem konstantno raste broj korisnika, dok istovremeno još veći rast beleži prosečan prihod po korisniku.

    Obim u sektoru igara, koji čine trgovci koji prodaju različite robe u okviru industrije video igara, se dramatično povećava. Broj korisnika ne raste u tolikoj meri kao prošle godine, dok je prosečni prihod po korisniku značajno povećan. U sektoru eCommerca zabeležen je značajan rast tokom 2020. godine, koji u prvom kvartalu ove godine dobija još veći zamah. Prodavci na internetu počeli su da prodaju i zarađuju još više – povećava se broj korisnika, dok istovremeno raste prosečni prihod po korisniku.

    • Koliko se menja tržište rada, s obzirom na podatke o porastu e-learninga u Srbiji? U kom smeru će se kretati razvoj online poslovanja?

    Građani Srbije nastavili su u 2021. godini da ostvaruju prihode na međunarodnim tržištima iz svojih domova ili kancelarija, sarađujući kako sa globalnim platformama, tako i direktno sa stranim klijentima. U prvom kvartalu 2021. godine u Srbiji je zabeleženo za 14% više prometa nego u prva tri meseca 2020. godine. Najveći porast zabeležio je sektor online obrazovanja, koji je prema vrednosti transakcija porastao za 393%, dok je prema broju uplata rast 312%, što govori da prosečna vrednost uplate takođe raste u odnosu na prvi kvartal 2020. godine.

    Pandemija je donela ogromne promene u svakodnevnom funkcionisanju, pa i načinu na koji radimo. Iako smo svedoci „zaključavanja“ i smanjenja socijalnih kontakata gotovo godinu i po dana, svedoci smo i toga da je korona izbrisala granice među državama i doprinela razvoju poslovanja na globalnom tržištu. Sve je veći broj ljudi koji pokušavaju da istupe i koji svoju šansu vide van granica svoje države. Mislim da je sa tržištem rada kakvo smo do pandemije poznavali gotovo, jer vam poslovanje preko interneta u velikoj meri može obezbediti ono čemu svi težimo – adekvatnoj zaradi i upravljanju sopstvenim vremenom onako kako nama odgovara.

    •  Koji gradovi u Srbiji ostvaruju najveće prihode iz inostranstva?

    Prema podacima kojima Payoneer raspolaže, u Beogradu je u prvom kvatalu 2021. godine zabeleženo za 6% više prometa putem platforme Payoneer nego u prva tri meseca 2020. godine, a gotovo polovina ukupnih uplata iz inostranstva ka Srbiji slila se u prestonicu (47%). U Kragujevcu u prvom kvatalu 2021. godine zabeleženo je za 62% više prometa putem platforme Payoneer nego u prva tri meseca 2020. godine, a najveći porast zabeležio je sektor online obrazovanja, koji je prema vrednosti transakcija porastao za gotovo 8,5 puta u odnosu na isti period prošle godine. U Leskovac su najviše prometa u prvom kvartalu tekuće godine doneli frilenseri, a slično je i u Nišu i Subotici, dok su Zrenjaninu od svih uplata izvršenih putem globalne platforme Payoneer doneli eCommerce prodavci koji prodaju robu i naplaćuju se preko specijalizovanih platformi za online trgovinu.

    • Nedavno je Payoneer sklopio dva značajna partnerstva – sa Ebay-om i Mastercard-om. Šta su prednosti tih saradnji za korisnike u Srbiji i regionu?

    Payoneer se trudi da pomogne svakom pojedincu i kompaniji da idu korak dalje – preko granica, ograničenja i očekivanja. Stoga su partnerstva sa eBayom i Mastercardom dragocena, jer želimo da svojim korisnicima obezbedimo optimalne mogućnosti za njihovo širenje na međunarodnom tržištu.

    U tom smislu, Mastercard će Payoneeru obezbediti pristup novim inovativnim proizvodima i prednostima u cilju boljeg ispunjavanja potreba korisnika, dok će Mastercard iskoristiti Payoneerovo globalno prisustvo u B2B segmentu i steći pristup ekosistemu ove kompanije koji broji preko 5 miliona firmi.

    Sa druge strane, eBay se udružio sa Payoneerom u okviru svoje misije modernizacije platforme, pojednostavljenja njenog funkcionisanja i lakše naplate za prodavce širom sveta. Uz pomoć Payoneera, prodavci na eBay-u će imati brži pristup sredstvima, veću fleksibilnost u upravljanju naplatama u različitim valutama i bolji pristup potencijalnim kupcima preko različitih međunarodnih eBay sajtova.  Payoneer od aprila 2021. godine upravlja naplatama eBay prodavaca iz Kine, dok će eBay proširiti upravljanje plaćanjima širom sveta. eBay i Payoneer nameravaju da ovu uslugu uvedu i u drugim zemljama tokom ove godine.

    • Kako će se, prema Vašem mišljenju, razvijati online plaćanja u regionu? Koje su potrebe korisnika?

    Tržište zemalja regiona se ne razlikuje mnogo od tržišta Srbije. Mnogi su se u ovoj novoj realnosti odvažili da se oprobaju na međunarodnim platformama, pa i zemlje regiona beleže rast u različitim oblastima.

    Ako gledamo naše susede, poput Albanije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Hrvatske i Makedonije, Srbija,  po obimu transakcija i prihodima iz inostranstva preko Payoneer platforme, prednjači sa ukupnim učešćem većim nego sve ostale zemlje regiona zajedno. Jako dobre rezultate beleži Makedonija, a zatim sledi Bosna i Hercegovina.

    • Nedavno ste se pridružili Payoneer timu. Koji je Vaš najveći profesionalni izazov u ovoj kompaniji?

    Tržište Srbije je Payoneer-u od strateškog značaja i veliku pažnju usmeravamo ka našim korisnicima u Srbiji i zemljama regiona. O tome govori i prisustvo lokalnih članova tima kompanije, na čijem sam ja čelu. Globalno tržište raste, a stručnjaci iz zemalja našeg regiona su veoma cenjeni, raste interesovanje za njihove usluge i angažman. Želim da u potpunosti prilagodimo servise Payoneera potrebama korisnika i na taj način pomognemo razvoj njihovih biznisa i omogućimo im da lakše trguju i obavljaju transakcije.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Promo

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE