Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kineski Fića

    Kineski „Fića“ stiže u Evropu: Poznato je i koliko će da košta

    Kineski Fića stiže u Evropu. Automobilski div Stellantis, koji u svom vlasništvu ima brendove poput Opela, Fiata, Peugeota, Citroena i drugih, nedavno je najavio ulaganje od 1,5 milijardi evra za sticanje približno 20% kineskog proizvođača Leapmotora. Dogovor uključuje i ekskluzivna prava za izvoz i prodaju, kao i proizvodnju Leapmotor proizvoda izvan Kine.

    Partnerstvo ima za cilj dalje povećanje prodaje Leapmotora u Kini, najvećem tržištu na svetu, dok Stellantisova prisutnost značajno ubrzava prodaju u drugim regijama, počevši od Evrope. Stellantis namerava da iskoristi Leapmotorov visoko inovativan EV ekosistem, a zajedničko ulaganje znači i prve isporuke vozila u drugoj polovini 2024. godine.

    Stižu i novi modeli

    Usredsređen na tržište srednje i visoke klase, kao najveći i najbrže rastući segment u Kini, Leapmotor je isporučio približno 111.000 komada malih električnih vozila u 2022.godini.

    Leapmotor biće jedan od prvih kineskih proizvođača automobila koji će pokrenuti proizvodnju u Evropi, a proizvodiće se u fabrici partnera Stellantis u Tychyju u Poljskoj, otkriva Reuters.

    Smešten na jugu Poljske, Tychy je poznati Fiatov pogon. Fabrika proizvodi nekoliko vozila Stellantisa, uključujući benzinske i hibridne verzije Fiata 500, Fiata 600, Jeepa Avengera i novog Alfa Romea Milano, koji bi trebao biti predstavljen sledećeg meseca. To je ujedno i mesto gde se proizvodio i Fiat 126, odnosno popularna Peglica.

    Proizvodnja malog električnog automobila T03 mogla bi započeti pre kraja juna, korišćenjem tehnike koja uključuje pretvaranje delimično sastavljenih kompleta u gotova vozila.

    Sa dometom od 280 kilometara, T03 se već prodaje na nekim evropskim tržištima, uključujući Francusku, sa cenama koje startuju od 20.000 evra.

    Leapmotor je otkrio Reutersu da će prodaja drugog modela, C10 SUV, početi uskoro u Nemačkoj, Francuskoj, Italiji i Španiji.

    Trka Kineza i Evropljana

    Kineski proizvođači automobila donose niz jeftinijih električnih modela u Evropu, što je podstaklo trku sa evropskim proizvođačima automobila u razvoju pristupačnijih vozila na struju.

    To je jedan od razloga trgovinskih napetosti između Kine i Evropske unije, koja istražuje imaju li kineski proizvođači električnih vozila koristi od nepoštenih državnih subvencija.

    Kineski proizvođači takođe žele da izgrade fabrike za sklapanje u Evropi. BYD je najavio da će izgraditi fabriku u Mađarskoj, dok konkurent Chery Auto procenjuje opcije za slično ulaganje u Italiji i Španiji.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. Prijavite se na naš newsletter.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Printscreen: Youtube/Licarco

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE