Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Nike patike

    Najpopularniji model Nike patika ćete ubuduće teško nalaziti u prodavnicama

    Nike Air Force 1 i Nike Pegasus patike su svuda. To je problem za giganta i zato želi da oteža njihovu kupovinu. Nike smanjuje proizvodnju ovih klasičnih patika kako bi sprečio sniženje cena i napravio mesta za svoje nove modele.

    Air Force 1 i Pegasus su glavni proizvodi Nike-a i neke od najstarijih linija patika. Air Force 1 su poznate po svom potpuno belom dizajnu, dok Pegasus ima veliki Nike logo na sredini. Oba modela se prodaju za svakodnevno nošenje, ali rast ovih linija i drugih Nike proizvoda je usporen, a prodavnice su češće promovisale patike kako bi očistile police.

    Ovo je rizik za giganta, koji sebe vidi kao vrhunski brend koji želi da zaštiti svoju sposobnost da prodaje robu po višim cenama i spreči da proizvodi budu previše sniženi.

    Zato smanjuje ponudu kako bi pokušao da iskoristi potražnju i proda ih po punoj ceni. Nike takođe želi da podstakne kupce da kupuju nove Air Max patike sa višim cenama i novije Pegasus proizvode.

    „Usred smo pomeranja našeg portfelja proizvoda. Povlačimo zalihe klasika kao što je Air Force 1, a smanjujemo ponudu Pegaza ka novijim linijama“, rekao je šef finansija kompanije Nike Metju Frend u razgovoru o zaradi.

    Patike Nike

    Patike Nike (Pexels)

    Strategija i kupci

    Nike-ovi potezi bi takođe mogli da otežaju potrošačima da pronađu tradicionalne bele Air Force 1 patike i Pegasus verzije u prodavnicama cipela.

    Ali lojalni kupci će preći na drugu Nike obuću, rekao je Kristofer Berns, analitičar industrije patika i osnivač Arch USA. Kolekcionari patika se fokusiraju na ograničeno izdanje i posebne linije, a ne na linije masovnog tržišta kao što je Air Force 1, istakao je on.

    Ipak, Nike-ova strategija mogla bi da utiče na prodaju i da rezultira suprotno ako potrošači nisu zainteresirani za nove stilove, piše CNN.

    Gigant je rekao da će smanjenje naštetiti njegovoj prodaji tokom predstojeće fiskalne godine. Prodaja tokom prve polovine godine će pasti na niske jednocifrene vrednosti, saopštila je kompanija.

    „To je ispravna strategija dugoročno, ali je nejasno koliko će novi stilovi imati odjek“, kazao je Randal Konik, maloprodajni analitičar u Jefferies-u.

    Nike patike

    Patike (Unsplash)

    Usporavanje potrošača i konkurencija

    Nike-ov potez ka smanjenju ponude došao je u trenutku kada se kompanija suočava sa usporavanjem potrošača i oštrom konkurencijom od strane brendova kao što su Hoka i On.

    Kupci menjaju svoje ponašanje. Izbegavaju kupovinu skupih patika i sportske odeće zarad osnovnih stvari i iskustva kao što su koncerti i putovanja.

    Nike je smanjio izglede za prihode za ovu godinu i napomenuo da traži čak 2 milijarde dolara uštede u naredne tri godine. Nike je u januaru otpustio 1.700 zaposlenih.

    Suočava se sa novom konkurencijom

    Hoka, francuski brend osnovan kao patike za trčanje za maratonce koji je ubrzo postao popularan, raste.

    Čak je i predsednik Džo Bajden slikan ranije ove nedelje kako izlazi iz Bele kuće u novim Hoka patikama. To je znak da nekada praktično nepoznat brend postaje vidljiviji.

    U međuvremenu, Nike je takođe promenio svoju strategiju distribucije.

    Kompanija je poslednjih godina smanjila broj tradicionalnih trgovaca na malo kojima prodaje svoju robu, a istovremeno je prešla na direktan rast putem sopstvenih kanala, posebno onlajn. Gigant je rekao da može da ostvari više nego duplo veći profit prodajom robe preko sopstvene veb stranice i fizičkih prodavnica nego što može da ostvari preko veleprodajnih partnera.

    Poznati brend obuće i sportske odeće je rekao da će fokusirati svoje resurse, marketing i vrhunske proizvode kod samo 40 odabranih maloprodajnih partnera, kao što su Dick’s Sporting Goods i Foot Locker.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash, Pexels

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE