Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    inspira grupa

    Nekada Infostud, sada Inspira: Klasična priča o STARTAP-u pre nego što se taj pojam odomaćio

    Piše: Branislava Gajić Stanojević, suosnivač Inspira grupe i direktor 4zida.rs

    Inspira grupa i Infostud: Mogu li vrednosti ostati iste?

    To ne može biti sasvim ista stvar, zar ne? Grupa sa složenom strukturom i većim brojem biznisa, preko Polovnih automobila i 4 zida, do Osiguranika i Poslova poznatih kao Infostud, pa do Centrale i drugih biznisa…

    Način funkcionisanja preko 300 ljudi u decentralizovanoj grupi biznisa ne može biti isti kao kada smo bili mali tim od 10-ak ljudi, bavili se studentskim temama, putovanjima i poslovima. I nije. Ali neke osnove su ostale iste.

    Skoro sam videla isečak iz govora Đorđa Petrovića, konsultanta za menadžment i preduzetništvo, a u kom kaže:

    „Svaka firma je odraz, negde, osnivača. Recimo, dođete na sastanak, posle 10 minuta sedenja na sastanku ja vidim kako izgleda kompanijska kultura. Ta kultura je odraz vrednosti osnivača. On to svesno ili nesvesno implementira u firmu, što će na neki način oblikovati kulturu i ljude koje ćete vi privlačiti u firmu”.

    I potpuno se slažem. I svesno ili nesvesno, Branimir, Stefan i ja smo kreirali vrednosti i kulturu, čak i onog malog Infostuda koji je nastao početkom 2000. godine. I privlačili smo takve ljude.

    Infostudove vrednosti iz 2006.

    Imam još neke stare mejlove iz 2006. godine, kada sam smatrala da je vreme da popišemo i formalizujemo vrednosti tadašnjeg Infostuda i da u tu nepisanu kulturu koju smo nosili, utkamo i mišljenje ljudi iz našeg tima. To je bilo godinu dana nakon što smo uzeli prve kancelarije, krenuli da zapošljavamo ljude i praktično iz neformalne organizacije entuzijasta – postali firma. I imam tačno 9 mejlova tadašnje Infostud ekipe, u kojoj mi pišu šta smatraju da već jesu vrednosti tadašnjeg Infostuda ili možda to još nisu, ali oni misle da bi trebalo da budu. Manje – više, svi ti mejlovi su prilično u liniji, pa hajde da vidimo neke od njih.

    Naš tadašnji PR je sumirao svoje mišljenje ovako:

    • Mi stvaramo pozitivnu atmosferu – poslove ćemo tako lakše završavati
    • Budimo dobri slušaoci. Bez obzira koga slušamo, treba da pokažemo razumevanje za ono o čemu se govori, kao i spremnost da problem rešimo na obostrano zadovoljstvo
    • Radimo tako da se svaki klijent oseća posebnim
    • Nikad ne obećavati nemoguće, truditi se da budeš realan
    • Biti dobar čovek u svakoj situaciji. Prema sebi i drugima

    Ah, kakav PR… i danas mi ovo dobro zvuči.

    Koleginica, tadašnji asistent za unos oglasa, a današnji HR u Inspira grupi, reče:

    – Pre svega bih napomenula da su mi veoma bitni međuljudski odnosi u smislu kolegijalnosti i razumevanja, da smo složni i da se možemo osloniti jedni na druge kada nam je potreban savet, konsultacija i slično. Na taj način možemo rešiti svaki eventualni problem
    – Pozitivna, prijateljska atmosfera na poslu
    – Da smo upoznati sa poslovima kolega koji rade u istom sektoru, da razmenjujemo informacije
    – Odgovornost prema svom poslu, kao i odgovornost za sopstvene greške
    – Da smo uvek dostupni, kako klijentima, tako i posetiocima za bilo kakva pitanja koja su u našem domenu (da imaju poverenja u Infostud)
    – Dalja obuka i usavršavanje zaposlenih (seminari)
    – Drago mi je što imamo obezbeđen prostor za konzumiranje cigareta
    – U trenucima kada je potrebno da se skoncentrišemo na određeni posao, kao i u samom razgovoru sa klijentom, nekada je galama, što je otežavajući faktor.

    Eh, te cigarete… Bilo je to vreme kada je još zakonski bilo dozvoljeno pušenje u kancelarijama, ali mi smo tražili od ljudi da izađu barem na hodnik).

    Ceo tekst pročitajte na OVOM LINKU.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Inspira grupa

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE