Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Gorica Stojkovic generalni menadžer za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju u kompaniji Coca-Cola

    Gorica Stojković, Coca-Cola: Naš sistem podstiče lični i profesionalni rast zaposlenih

    „Mi kontinuirano slavimo individualnost svakog člana tima, ali i podstičemo i ohrabrujemo timski rad”, ističe u razgovoru za BIZlife Gorica Stojković, generalna menadžerka za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju u Coca-Cola kompaniji. Takođe, prema njenom mišljenju, kako bi jedna kompanija bila i ostala uspešna, potrebno je da bude okrenuta inovacijama i konstantnom prilagođavanju novim tehnologijama i trendovima.

    Nakon višegodišnje uspešne karijere, trenutno se nalazite na poziciji generalnog menadžera u Coca-Cola kompaniji. Šta je najviše uticalo na vaš razvojni put?

    -Coca-Cola sistem podstiče i lični i profesionalni rast svih svojih zaposlenih. Na mom ličnom primeru – razvoja od početnih pozicija u finansijama do generalnog menadžera – jasno je vidljivo kako Coca-Cola nagrađuje posvećenost, radnu etiku i timski rad i to je ono što me je motivisalo da se stalno usavršavam i da dođem do pozicije na kojoj sam danas.

    Na svoj uzbudljiv profesionalni put krenula sam pre 16 godina u Coca-Cola HBC Srbija i Crna Gora. Godinama sam napredovala kroz različite poslove u okviru finansijskog sektora, sve dok nisam preuzela ulogu finansijskog direktora 2019. Tokom ovog veoma nestabilnog makro i lokalnog ekonomskog perioda, kompanija je završila dve važne lokalne akvizicije – Bambi u Požarevcu i fabriku ROSA gazirane vode u Neresnici. Svi ti uspesi i podrška ohrabrili su me da prihvatim poziciju generalnog menadžera u Coca-Cola kompaniji i svojim znanjem i iskustvom pokušam da doprinesem daljem prosperitetu kompanije.

    Koliko je za vašu trenutnu poziciju važno iskustvo stečeno na prethodnim pozicijama?

    -Finansijski direktor u svakoj kompaniji je najbliži saradnik CEO-a. Globalno možemo videti trend da sve više CEO-ova dolazi sa pozicije CFO-a. CFO pored znanja o finansijskim instrumentima, tržištima, ekonomskim trendovima mora da bude lični primer kulture u jednoj organizaciji i da služi kao inspiracija timu.

    Biti tu za svoj tim i celu organizaciju je najvažnije iskustvo koje nosim.

    Gorica Stojkovic generalni menadžer za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju u kompaniji Coca-Cola

    Gorica Stojkovic, generalni menadžer za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju u kompaniji Coca-Cola

    Koji su to izazovi sa kojima ste se susretali na početku karijere i koliko se oni razlikuju od sadašnjih?

    -Na početku karijere više sam bila okrenuta sticanju novih poslovnih veština, prilagođavanju radnom okruženju, konstantnom nadograđivanju i učenju od starijih kolega. Vrlo brzo sam shvatila da su mnogo važnije veštine koje se odnose na razvoj talenata, planiranje karijera svojih saradnika i stalan rad na unapređenju zadovoljstva zaposlenih. Jako važno je razumevanje tržišnih promena i kreiranje dugoročne strategije, ali je još važnije da ceo tim razume strategiju i ciljeve i da je inspirisan i voljan da ih postigne.

    Koji su osnovni postulati na kojima bi trebalo da počiva jedna moderna kompanija kako bi bila uspešna?

    -Naši ljudi su naša snaga, zato u njih treba ulagati, podsticati timski rad i saradnju unutar timova, uz kvalitetno vođenje koje inspiriše i motiviše zaposlene. Kao jedan od najpoželjnijih poslodavaca na svetskom nivou, mi kontinuirano slavimo individualnost svakog našeg zaposlenog, ali i ohrabrujemo zajedništvo i inkorporiranje pojedinca u tim.

    Takođe, kako bi jedna kompanija bila i ostala uspešna, potrebno je da bude okrenuta inovacijama i konstantnom prilagođavanju novim tehnologijama i trendovima. Naravno, visok kvalitet proizvoda se podrazumeva, jer je njegova uloga da zadovoljava potrebe kupaca. Zato smo mi fokusirani na naše potrošače i stalno praćenje i prilagođavanje njihovim potrebama i željama.

    Važan postulat, kome se u poslednje vreme sve više posvećuje pažnja je održivo poslovanje koje uzima u obzir ekološke aspekte, kao i društvena odgovornost i doprinos široj zajednici. Još jedan derivat modernizacije i tehnološke revolucije je digitalna prisutnost i aktivno korišćenje digitalnih medija i tehnologija za promociju i poslovanje. Sa digitalizacijom sve se i ubrzalo, pa i kompanije moraju biti fleksibilnije i imati mogućnost bržeg prilagođavanja promenama u poslovnom okruženju.

    Ovi postulati zajedno stvaraju okvir za održavanje konkurentske prednosti i uspešno poslovanje u savremenom poslovnom svetu.

    Kako vidite kompaniju Coca-Cola u Srbiji?

    -Kompaniju Coca-Cola vidim kao lidera u održivom razvoju, koji aktivno doprinosi zaštiti životne sredine i lokalnoj zajednici kroz različite inicijative poput reciklaže i podrške lokalnim projektima. Takođe, Coca-Cola kontinuirano teži inovacijama kako bi ostala relevantna i zadovoljila potrebe potrošača u današnjem dinamičnom okruženju. Uz to, kompanija se ističe svojom predanošću razvoju ljudskih resursa, pružajući obuke, podršku i mogućnosti za napredovanje svojim zaposlenima, što rezultira motivisanim i angažovanim timom. Sve ovo zajedno čini Coca-Colu neizostavnim partnerom u postizanju održivog rasta i prosperiteta u Srbiji.

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Miša Obradović

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE