Osnivaču Najka svi su govorili da NEĆE USPETI. Ali, kako je uspeo?

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Fil Najt

    Osnivaču Najka svi su govorili da NEĆE USPETI. Ali, kako je uspeo?

    Filu Najtu, milijarderu i osnivaču kompanije sportske opreme Najk, svi su govorili da neće uspeti.

    Uprkos komentarima, Fil Najt je i dalje upravljao Najkom, tako da je ova komapnija danas jedna od najupešnijih u polju proizvodnje sportske opreme.

    Najt je u jednom od svojih intervjua opisao put pretvaranja Najka iz obične male firme u kompaniju vrednu sada već 140 milijardi dolara. Kako je tada rekao, mnogi su sumnjali da u njegovu sposobnost da uspe.

    “Mnogo ljudi mi je govorilo da misle da neću uspeti”, rekao je Najt.

    Uvek je znao da može da propadne, ali njegov optimistični stav mu je pomogao da istraje, priča. Izgrađivanje Najka bila je, kako tvrdi, najzabavnija stvar koju je ikada radio. Njegov tim imao je cilj i verovali su da će uspeti.

    “Znali smo da možemo da propadnemo”

    Mnogo prepreka na putu trebalo je da se prevaziđu.

    “Znali smo da možemo da propadnemo, samo nismo mislili da hoćemo. Voleli smo da radimo ono što smo radili i voleli smo jedni druge”.

    Godine 1963. Najt je učestvovao u osnivanje kompanije Najk koja se prvenstveno zvala Blue Ribbon ​​Sports uz investiciju od 500 dolara koju mu je dao bvši trener atletike Bil Boverman. Prvu prodaju ostvario je tako što je išao na sastanke i prodavao patike iz gepeka svog automobila. Danas je situacija ovakva: Forbs je procenio njegovu neto vrednost na 23,9 milijardi dolara.

    Kako je govorio Najt, pokretanje posla danas mnogo je drugačije nego što je to bilo 1960. godina. Kada je počeo biznis, rekao je svojoj 20-godišnjoj sestri da ode u upravu po dozvolu za biznis. Nije bilo uključenih računovođa i advokata.

    “Ništa nije znao…”

    Jednom je u intervjuu pred promociju njegove knjige „Shoe Dog: A Memoir by the Creator of Nike“, Najt je sedeo sa Dejvidom Rubinštajnom, koji je objasnio koliko je iskustva Najt imao kada je započeo kompaniju 1962. godine:

    “Ništa nisi znao o dizajnu cipela, nisi mnogo znao o menadžmentu, i nisi imao novca.“

    Uprkos manjku znanja i iskustva, Najt je otkrio nekoliko ključnih detalja o počecima kompanije Najk i kako se kasnije vinula u neslućene visine.

    „Iskoristili smo sve prednosti „buma“ oko trčanja, kasnije džoginga, što se na kraju pretvorilo u fitnes „bum“… i imali smo koristi od svega toga.“

    Sposobnost Najta i njegovog tima da procene, i odgovore na zahteve tržišta pomogli su im da pokriju sve nedostatke i nestručnosti.

    Kada je upitan da kaže koja mu je veština pomogla, iako nije znao skoro pa ništa u biznisu, Najt je odgovorio:

    „Ako treba da izdvojim jednu stvar to bi bila moja sposobnost da procenim ljude.“

    Interesovanje za bavljenje preduzetništvom je splasnulo

    Na neki način, ipak, Najt misli da pokretanje posla danas može biti mnogo lakše. Kako kaže, on se u procesu stvaranja kompanije namučio sa novcem kojeg nije bilo lako nabaviti. Danas je mnogo lakše stvoriti kapital zbog banaka i kredita.

    Međutim, on brine da je interesovanje za bavljenje preduzetništvom splasnulo.

    “Mislim da postoji neka vrsta opadanja u preduzetničkom duhu. Ali sve ima ciklus. Tako da sam optimista da će se ciklus ovde preokrenuti u budućnosti”.

    Najt je bio inspirisan preduzetničkim duhom i odlučnošću olimpijskog sportiste Stiva Prefontejna, koji je takođe trenirao sa Bovermanom i postao jedan od najpoznatijih američkih takmičara u atletici 70-ih.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Screenshot

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE