DRASTIČAN skok cena: Jeftini LETOVI prošlost, neće ih skoro biti
Putnici u Nemačkoj godinama su mogli da računaju na letove po simboličnoj ceni. Sada nema dovoljno ni aviona, ni osoblja, a time ni dovoljno mesta, pa su i jeftini letovi na duže nestali.
Turisti to osećaju posebno pred praznike, i pred jesenje školske raspuste.
Sada umesto 10, 20 ili 30 evra, letovi, recimo za Kipar, koštaju i po 750, a za Majorku, jednu od omiljenih destinacija za ovo doba godine, i po 200 u svakom pravcu, prenosi agencija dpa.
Majkl O’Liri (Michael O’Leary), direktor najvećeg niskotarifnog prevoznika u Evropi Rajanera (Ryanair), kaže da za nekadašnje akcijske cene više jednostavno nema prostora.
Prema sajtu za poređenje cena Check24, letovi za Kanarska ostrva između 4. oktobra i 6. novembra su sa prosečnih 464 evra za 21 odsto skuplji nego pre godinu dana, a za trećinu nego 2019.
Povratni put do turskih letovališta je za godinu poskupeo od 27 do 44 odsto.
Letovi i cene za njih rasle brže od inflacije
Uopšte, cena letova poslednjih meseci je rasla brže od inflacije: U avgustu putovanje avionom koštalo je u proseku 12,5 odsto više nego 12 meseci ranije, a međugodišnja stopa inflacije tog meseca dospela je na 7,9 odsto, saopštio je u sredu savezni zavod za statistiku.
Pritom, unutrašnji letovi su poskupeli za prosečnih 11 odsto u 12 meseci, ali za ravno četvrtinu od predpandemijske 2019. Letovi ka spoljnim destinacijama su u istovetnom poređenju poskupeli za prosečnih 12,5, odnosno 22,7 odsto.
Poskupljenje su podgrejali veći troškovi za kerozin, ali i manjak osoblja koji je stvorio uska grla na aerodromima i prevoznike prinudio da precrtaju mnogo linija.
Sve dok se troškovi prevoznika ne stabilizuju, a letačka industrija ne reši pitanje manjka osoblja koje vuče od pandemijskog zaključavanja, putnici će morati da računaju na skupe avionske karte, ocenjuju analitičari.
Koronom RAZORENA avio-industrija mogla bi da OŽIVI već naredne godine
Lufthanza OTKAZALA sve letove u Nemačkoj zbog ŠTRAJKA osoblja
Izvor: dpa
Foto: Pixabay