Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    direktori

    Zašto direktori menjaju pravce poslovanja brže NEGO IKAD?

    Izvršni direktori širom sveta opozivaju velike odluke pre nego što kažu „samo sam se šalio“. Daćemo nekoliko primera.

    Mark Zakerberg je preimenovao matičnu kompanuju Fejsbuk u Metu kako bi pokazao svoj entuzijazam ka metaverzumu, novim tehnologijama. Sada, Meta je skoro odbacila svoje napore sa kojima su ušli u čitavu priču oko preimenovanja.

    Amazon, koji trenutno vodi Bezosov naslednik, Endi Džesi, pauzirao je ili otkazao planove za desetina skladišta širom zemlje i odložio dalju izgradnju drugog sedišta kompanije u Virdžiniji.

    A Teslin direktor i osnivač Ilon Mask ne može da se odluči šta da naplati: snizio je cene Teslinih automobila već šesti put od početka godine.

    Ali zašto je to tako?

    Izvršni direktori ovo rade iz mnogo razloga. Za početak, globalna turbulencija i klimava ekonomija učinili su vođenje kompanije posebno teškim. Štaviše, ogromna brzina napretka veštačke inteligencije, zajedno sa povećanom konkurencijom, ubrzala je tempo poslovanja.

    Još jedan od razloga je – oholost. Neki izvršni direktori nisu uradili neophodno planiranje pre donošenja velikih odluka, pa su sada prinuđeni da se povuku.

    Izazovno vreme – koje neki direktori nisu planirali

    Visoka inflacija u kombinaciji sa zaposlenima koji žele veće plate, aktivnijim odborima i izlaženjem novih generativnih tehnologija veštačke inteligencije učinili su posao generalnim direktorima mnogo težim. Drugim rečima, svi najbolje pripremljeni planovi mogu da se osete zastarelim skoro čim se realizuju.

    Ono što je problem jeste što zbog ovih odluka direktora, uglavnom cenu plaćaju zaposleni i klijenti, i to bukvalno.

    Uzmemo, na primer, činjenicu da su Amazon i Fejsbuk nedavno izašli sa informacijama da će da sprovode masovna otpuštanja. Smanjenje je usledilo nakon gigantske pandemije zapošljavanja, kada su brojne tehnološke firme koje sada otpuštaju zapošljavale, i to masovno.

    Ali uvek je bilo jasno – ili je makar trebalo da bude – da lepi dani neće potrajati, čak ni u visokom tehnološkom sektoru koji je uživao u procvatu podstaknutom koronavirusa.

    Novi, munjevito brz tempo poslovanja

    Poslovno okruženje koje se brzo menja čini jedno jasno: za izvršne direktore, svakodnevni maraton vođenja kompanije mnogo više liči na sprint.

    A opet, izvršni direktori su plaćeni – lepo – da vode. Prosečna naknada u 2021. za izvršne direktore vodećih američkih kompanija bila je 399 puta veća od prosečnog zaposlenih.

    Naravno, menjanje poslovnih strategija s vremena na vreme nije ništa novo. Kompanije pokušavaju nove stvari i prioriteti se menjaju.

    Promena strategije je jedna stvar, ali drugo je način na koji izvršni direktor saopštava tu promenu – posebno zato što će se ovi zaokreti verovatno dešavati češće. Jer, iako lideri mogu imati dobre razloge da preokrenu kurs, promena može biti uznemirujuća za kompaniju.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE