
Ovo je dama koja kroji MUŠKU MODU
Kompanija Roberto Baressi postoji skoro 40 godina. Dugi niz godina kompanija se u Ivanjici bavila uslužnim šivenjem košulja za svetski poznate brendove: Dolce & Gabanna, Guess, Cavalli, La Martina, Roberta Scarpa… Procedura je bila poznata, znanje i umeće nisu nedostajali, ali nema mnogo izazova u radu za druge, po tuđim idejama i planovima.
Kada je Dragana Milanović odlučila da porodičnu šivaru preuzme od roditelja, želela je da stvori nešto svoje – nov brend fokusiran na košulje. Tako je Roberto Baressi dobio novi cilj: domaćem tržištu ponuditi visokokvalitetne košulje po pristupačnoj ceni. Draganino obrazovanje je u tome mnogo pomoglo: završila je italijanski jezik i često putovala u Italiju, te tako iz prve ruke videla na koji način treba graditi brend.
Košulja pre svega
Svaki početak je težak, a još je teže kada su sredstva ograničena. Kada je trebalo birati između oglašavanja, lokacije i beskompromisnog kvaliteta – sve je žrtvovano za ovo poslednje. Ispostavilo se da je ta odluka bila prava. I deset godina kasnije kvalitet je ono po čemu su košulje Roberto Baressi prepoznatljive.
Šta sve kvalitet podrazumeva? Pre svega, vrhunske materijale vodećih svetskih dobavljača. Dragana je i tu iskoristila svoja prethodna iskustva, jer ko modu bolje poznaje od Italijana! Zatim, neprestano učenje. Preduzetnici često nisu spremni da prihvate komentare i razlikuju dobronamerne savete od profesionalne ljubomore. Dragana i njen tim uvek su spremni da šire svoja znanja, preuzimaju dobre prakse i postavljaju prava pitanja. Zato su Draganine košulje drugačije. Uspela je u tome da već čitavu deceniju stvara košulje kvaliteta istog kao one koje šiju vodeći svetski brendovi. Ipak, otišla je i korak dalje.
Made-to-measure
Porodična tradicija su vrhunske košulje. Dragana je želela više: na srpsko tržište uvela je i muške košulje izrađene po meri. Tako je Roberto Baressi pomerio granice srpske mode i doneo ono što je u svetu standard: veliki brendovi, pored serijske proizvodnje, spremni su da izađu u susret klijentima i ponude im upravo ono što žele.
Kupci u Srbiji umeli su to da cene, jer Draganin pristup podrazumeva celovito iskustvo: u jednoj od četiri prodavnice u Beogradu merenje se vrši ručno, biraju se materijal, kroj, dugmad, manžetne, kragna… Sve je prilagođeno tom jednom klijentu – to vreme je samo njegovo.
Pošto ništa ne prepušta slučaju, svi zaposleni u prodavnicama kroz radionice i edukaciju šire svoja znanja. Tako ne samo da u potpunosti poznaju asortiman (koji je vremenom proširen na mušku i žensku garderobu, modne dodatke, obuću itd.) već mogu i da daju pravi savet i preporuku.
A sve je počelo odlučnošću jedne žene da ne odustane. Čak ni kada je muška moda u pitanju. U godini kada Roberto Baressi proslavlja deceniju postojanja kao samostalni brend, Dragana Milanović zaista ima razloga da bude ponosna na ono što je stvorila.
Izvor: BIZLife Magazin
Foto: BIZLife Magazin