
Digitalna transformacija porodičnog biznisa: LinkedIn kao alat za novu generaciju
Kroz seriju kolumni koje za vas na BIZLife portalu pišu Dejan Pataki i Nemanja Živković, dvojica stručnjaka sa bogatim iskustvom u marketingu, komunikaciji, optimizaciji LinkedIn nastupa, imaćete priliku da se detaljnije upoznate sa strategijama koje maksimalno iskorišćavaju mogućnosti koje LinkedIn nudi. Ovog utorka Pataki piše o tome šta Linkedin znači za porodični biznis.
Održavanje nasleđene reputacije nikada nije bilo izazovnije – saznajte zašto je LinkedIn idealna platforma za novu generaciju porodičnih lidera.
Potreba za online prisustvom iz pozicije pojedinca, kao deo poslovnog sveta, odavno više nije upitna. Stvar izbora je hoće li se neko strateški baviti svojom digitalnom reputacijom ili će je prepustiti slučaju. Ova potreba posebno dolazi do izražaja kod jedne specifične grupe – druge generacije porodičnih biznisa. Prva generacija je krčila put, stvarala biznis, uspostavljala konekcije i gradila svoju reputaciju u tadašnjem okruženju. Generacija koja nasleđuje i preuzima biznis suočava se sa nizom izazova (ovde nećemo ulaziti u generacijski jaz i porodične relacije), a jedan deo tih izazova može se svrstati pod pojam „digitalne transformacije“.

Freepik
Ovi izazovi uključuju upotrebu novih alata, modernizaciju procesa proizvodnje ili unapređenje usluga, savremeni pristup upravljanju – ali i digitalizaciju reputacije nove generacije.
Oni koji su kreirali biznis i postavili temelje izgradili su svoju reputaciju u skladu sa vremenom i okruženjem u kojem su poslovali. Ista ta reputacija trebala bi biti preneta i prilagođena novim okolnostima, a prostor za to je sve više digitalan.
LinkedIn je savršena platforma za rešavanje ovog izazova.
Zašto je LinkedIn ključan za digitalnu reputaciju?
LinkedIn nije samo poslovna mreža – to je mesto gde se reputacija izgrađuje i održava, ali i prilika da se prošire postojeći poslovni kontakti. Platforma nudi jedinstvenu mogućnost da se povežete sa profesionalcima iz iste industrije, ali i da iskoristite digitalni prostor za predstavljanje svojih dostignuća, ciljeva i vrednosti. Posebno za novu generaciju lidera, LinkedIn omogućava da se digitalno prenesu sve one vrednosti i postignuća koje su njihovi prethodnici gradili.
1. Održavanje nasleđene reputacije kroz digitalne kanale
Reputacija prvih generacija porodičnih biznisa često je bila izgrađena na ličnim odnosima i direktnoj interakciji, dok danas preuzimanje tih odnosa zahteva digitalnu strategiju. LinkedIn omogućava nasleđivanje, ali i širenje te reputacije. Kroz redovno objavljivanje, učešće u diskusijama i povezivanje sa liderima iz drugih industrija, nova generacija može osigurati da ne samo da održava, već i unapređuje ugled koji je njihov prethodnik izgradio.
Kao što su prethodne generacije održavale reputaciju kroz lične susrete i prisustvo na npr sajmovima, nova generacija to može da radi digitalno putem LinkedIn-a. Nekada je reputacija bila izgrađena na direktnoj, lčnoj interakciji, dok je danas potrebno ostaviti digitalni trag kroz “profesionalne” objave, preporuke i aktivno učešće u online zajednicama.
2. Strateška komunikacija vrednosti i vizije
Za razliku od drugih društvenih mreža, na LinkedIn-u je fokus na profesionalnim dostignućima i strateškoj komunikaciji. Nova generacija lidera može koristiti ovu platformu kako bi jasno komunicirala viziju za budućnost kompanije, modernizaciju poslovanja i inovacije koje uvode u porodični biznis. Ovo pomaže ne samo u izgradnji reputacije, već i u privlačenju novih poslovnih prilika. Podsećam da je Linkedin broj jedan kada je u pitanju b2b prodaja.
Prethodna generacija je održavala redovne sastanke sa ključnim partnerima kako bi prenela svoju viziju i vrednosti. Danas, nova generacija to može čini na LinkedIn-u, kao što su nekadašnji lideri držali govore na poslovnim konferencijama ili vodili pregovore u kancelarijama. Strateško postavljanje sadržaja na LinkedIn-u je digitalna verzija tih ličnih sastanaka i pregovora, ali sa daleko većim auditorijumom.
3. Umrežavanje sa novim generacijama lidera
LinkedIn nudi mogućnost da se nova generacija vlasnika biznisa poveže sa drugim liderima iz iste industrije ili iz srodnih oblasti. Umrežavanje na ovoj platformi omogućava razmenu ideja, iskustava i inovacija, što je neophodno za dalji rast i razvoj. Kroz profesionalne grupe, diskusije i saradnje, lideri mogu ostati relevantni i u koraku sa novim trendovima.
Kao što su prethodne generacije uspostavljale kontakte na poslovnim ručkovima, gala večerama ili budimo iskreni: zadimljenih ugosititeljskim objektima, današnji lideri se umrežavaju putem LinkedIn-a. Nećemo zanemariti ni tradicionalni oblik uspostavljanja odnosa u pomenutim ugostiteljskim objektima ali ima više nego dovoljno razloga dati priliku savremenim kanalima komunikacije i platformama.
4. Autentičnost i transparentnost
Za razliku od drugih platformi gde je sadržaj dominira sa trivijalnim i zabavnim objavama, LinkedIn je mesto za autentičnu poslovnu priču. Nova generacija lidera ima priliku da izgradi svoju autentičnost, ali i da transparentno predstavi promene koje uvodi u poslovanje. Transparentnost u digitalnom svetu je ključna za održavanje poverenja, kako unutar kompanije, tako i sa spoljnim saradnicima i klijentima.
Danas, autentičnost i transparentnost se prenose kroz otvorenu komunikaciju na LinkedIn-u. Kao što su lideri prethodnih generacija osvajali poverenje ličnošću i prisustvom u svakodnevnim poslovnim aktivnostima, nova generacija to radi kroz kreiranje i ličnog sadržaja i interakciju na digitalnim platformama (komentari i angažovanost na platformi)
Zaključak
U prošlosti, kada bi lokalni ili regionalni medij preneo intervju ili izjavu vlasnika porodičnog biznisa, taj trenutak bio je važan za reputaciju kompanije. Broj ljudi koji bi pročitao članak ili gledao emisiju bio je ograničen geografijom i dostupnošću medija. Danas, strateško prisustvo na LinkedIn-u omogućava vam da kreirate takav uticaj svakodnevno, ali na globalnom nivou. Kroz objave, članke i diskusije, vaš profil može postati vaš lični medij, dostupan velikom broju ljudi – širom sveta.
Dok je ranije takav članak možda stigao do nekoliko hiljada čitalaca, sada vaše prisustvo na LinkedIn-u može dosegnuti desetine hiljada ljudi – svih koji su relevantni za vaše poslovanje. Kreiranjem profesionalnog sadržaja, od svog profila možete napraviti medij koji iz dana u dan jača vašu reputaciju, povezuje vas sa ključnim ljudima i otvara vrata ka novim prilikama.
Za lidere druge generacije porodičnih biznisa, LinkedIn može biti ključni alat u procesu digitalizacije reputacije. Kroz strateško korišćenje ove platforme, nova generacija ima priliku da prenese vrednosti svojih prethodnika, ali i da postavi temelje za dalje unapređenje ugleda i rast kompanije u digitalnom dobu. Digitalna reputacija je postala sastavni deo poslovnog uspeha, a LinkedIn je mesto gde se taj uspeh gradi i održava.
O Autoru!
Dejan Pataki je u marketingu preko 20 godina, poslednje vreme sa potpunim fokusom na platformu Linkedin. Radi sa pojedincima na razvijanju ličnog brenda i razume izazov motivacije i inspiracije potreban za nastup na Linkedinu. Magistar mašinstva sa mindsetom kreativca – dovoljno da zainteresuje. Autor knjige o roditeljstvu iz ugla jednog tate i ko-autor podkasta Rare and Share.
Linkedin:
linkedin.com/in/dejanpataki/
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Privatna arhiva