Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Četiri ponude iz Srbije: Autobus iz „Ko to tamo peva“ nije na prodaju

    Za autobus iz kultnog filma „Ko to tamo peva“, verovatno najpoznatiji rekvizit iz arhiva Jadran filma, stigle su četiri ponude iz Srbije, ali u upravi nekadašnjeg „jugoslovenskog Holivuda“ iz zagrebačke Dubrave odlučno poručuju da – autobus nije na prodaju.

    „Dobili smo ponudu za saradnju od više firmi koje se bave produkcijom s područja bivše Jugoslavije, ali i četiri ponude iz Srbije za prodaju autobusa s natpisom ‘Krstić i sin’. No, to smo morali otkloniti jer taj autobus, jednostavno, nije na prodaju“, kazao je predsednik uprave Jadran filma Vinko Grubišić, prenosi agencija Hina.

    Dodao je da nastavljaju pre nekoliko godina započetu obnovu autobusa čiji je završetak, kako ističe Grubišić, „nažalost, zaustavila propast jedne velike hrvatske korporacije koja je trebala biti sponzor“.

    Nakon poslovnog sloma tog nekad i u Evropi moćnog, ali neostvarenog pokrovitelja, Grubišić ističe da su uspostavljeni odnosi s nekoliko drugih sponzora, ali i da su obnovu ipak, za sada, odlučili da nastave sami.

    „Međutim, naša želja koja je značajno usporila obnovu jeste da autobus učinimo mehanički prihvatljivim i tehnički potpuno ispravnim, odnosno da bude u voznom stanju. Moramo ga ostaviti vizuelno originalnim, ali tehnički ispravnim da može voziti kao registrovan autobus“, kaže Grubišić.

    „Krstić i sin“ će voziti putevima bivše Jugoslavije

    On je rekao da će se taj autobus zaista voziti po putevima bivše Jugoslavije. „Zaista će tu biti i neki Miško koji će nas voziti zavezanih očiju. Uostalom, to nam ionako rade“, zaključio je.

    Kako ističu u Jadran filmu, reč je o autobusu mercedes-benc O 3500 koji se proizvodio od 1949. i koji, suprotno uvreženom mišljenju, nije bio model koji se mogao voziti po srpskim provincijskim zemljanim putevima uoči izbijanja Drugog svetskog rata i bombardovanja Beograda, završne scene filma Slobodana Šijana.

    Bio je to velikoserijski autobus, a njegova cena se sada uobičajeno kreće oko 60.000 evra jer kolekcionari ne preferiraju autobuse i kamionski program. Kao „obični“ oldtajmer ima takvu vrednost, ali kao ključno vozilo u filmskom remek delu jugoslovenske kinematografije njegova vrednost dramatično raste.

    „Tehnološki, ugradićemo novi motor, obnoviti podvozje i ugraditi dvokružni kočnički sistem da autobus može izaći na put. Ugradićemo novu opremu, ali poštujući izvorno stanje. U principu to će biti „show car“ za područje cele bivše Jugoslavije“, ističu u radionici Jadran filma.

    Kažu da povratak u izvorno stanje znači i originalnu boju autobusa, natpis „Krstić i sin“, ali i dimnjak i rupe na krovu autobusa od sačme ispaljene iz puške lovca kojeg je filmski oživeo Taško Načić, peć bubnjaru i improvizovani roštilj, kao i drvene stolice.

    Izvor: Beta

    Foto: screenshot, Beta

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE