
Bonton LinkedIn platforme
Kroz seriju kolumni koje za vas na BIZLife portalu pišu Dejan Pataki i Nemanja Živković, dvojica stručnjaka sa bogatim iskustvom u marketingu, komunikaciji, optimizaciji LinkedIn nastupa, imaćete priliku da se detaljnije upoznate sa strategijama koje maksimalno iskorišćavaju mogućnosti koje LinkedIn nudi. Ovog utorka Pataki piše o Linkedin bontonu.
Platforma je “živa stvar”, aktivna 24/7, sa velikim brojem poslovnih ljudi. Ljudi se povezuju, komuniciraju, spominju i iniciraju konekcije… Hajde da malo popričamo kakav je bonton na platformi.
Slanje zahteva za konekcijom
Misija platforme je povezivanje ljudi i zato je potpuno normalno poslati zahtev za konekcijom drugoj osobi, bez obzira da li je osoba na višoj, nižoj ili istoj poziciji kao vi. Svako ko je na platformi očekuje i dobija pozive za konekciju. Znam da neki ljudi imaju rezerve, jer se pitaju šta će druga osoba pomisliti ako pošalju zahtev za konekcijom. Za razliku od drugih platformi, ovde to može značiti: želim da se poslovno povežemo ili mi je zanimljiv sadržaj koji kreirate.
LinkedIn ograničava broj zahteva za konekcijom na 50 nedeljno, a taj broj se “dopunjuje” kako neko prihvati vaš zahtev. To znači da ako ste poslali 50 zahteva i nemate više mogućnosti, čim neko prihvati zahtev, dobijate novi “kredit”. Pravi je momenat da razjasnimo i da li se zahtev za konekcijom šalje sa pratećom porukom ili ne. Uvek je bolje sa porukom, ali ona ne treba da bude generička već smislena i personalizovana, sa informacijom – zašto zahtev. Poruka se može poslati i nakon što se konekcija prihvati. Sasvim je u redu predstaviti se u jednoj ili dve rečenice, uz komentar da više o vama mogu saznati na vašem profilu.
Čim ste poslali zahtev, postajete pratilac te osobe (bez obzira da li je zahtev prihvaćen ili ne), tako da će njegova ili njena aktivnost biti vidljiva na vašem feedu. Uz smislene komentare, vi takođe postajete vidljivi.
Da li treba da prihvatate svaki zahtev za konekcijom?
Odgovor je kao i u offline svetu – ne! Vaš LinkedIn feed je vaša stvar, a odabirom konekcija i komentarisanja videćete aktivnosti određenih osoba. Ako je neko zaista zainteresovan za vas, slanjem zahteva za konekciju postaje vaš pratilac.
Algoritam prepoznaje svaku interakciju, kroz konekciju i prepisku u DM, tako da favorizuje one gde je komunikacija dvosmerna. Videćete sadržaje vaših novih konekcija, posebno onih sa kojima ste imali aktivnu prepisku.

Linkedin (Pixabay)
Komentarisanje
Izuzetno važna aktivnost na platformi. Postoji čitav niz strategija kako da komentarisanjem povećate svoju vidljivost i preusmerite “saobraćaj” na svoj profil. Tema je bonton. Komentari tipa “nice”, “wow” ili “super” ne doprinose komunikaciji i mogu negativno uticati na performanse objave. Komentari koji doprinose komunikaciji, imaju svoju vrednost, vaš uvid ili osvrt na neku informaciju ili činjenicu iz posta, smatraju se vrlo poželjnim.
Jedan od saveta za postizanje odličnih rezultata na LinkedIn-u je da nakon postavljanja ličnog posta budete prisutni na platformi kako biste angažovali komentare na ličnom profilu. Ukoliko na vaš post u relativno kratkom vremenu dobijete komentar, a vi brzo reagujete na njega (naravno da i ovde važe pravila smislene komunikacije), drastično povećavate performanse vaše objave. Kada bi tu komunikaciju “prebacili” u offline svet, shvatili biste da je sve gore napisano potpuno logično. Nešto ste rekli, neko se uključio u razgovor i dao vam komentar, vi odgovarate na to…
Tagovanje
Hajde da ostanemo u offline kontekstu – tagovanje bi značilo “spominjanje”. Ako ste u vašoj objavi tagovali određeni broj ljudi a oni ne odreaguju u nekom vremenskom intervalu, platforma smatra da vaš sadržaj nije relevantan i može ograničiti performanse objave. Sa druge strane, ako se tagovane osobe angažuju na vašem postu, rezultat je sasvim drugačiji. Tagovanje je poželjno i ako neko postavi pitanje ili traži savet, a neko od vaših konekcija prepozna da ste vi relevantna osoba i jednostavno vas taguje. Uradite i vi isto. Zato smo na LinkedIn-u.
Govor mržnje
LinkedIn se smatra platformom sa apsolutno najmanjim stepenom govora mržnje, i za to postoje logični razlozi: poslovna je zajednica u pitanju, a sa druge strane svaka vaša aktivnost je transparentna i vidljiva (osim naravno prepiske u DM), tako da su ljudi oprezni. Svakako postoji mogućnost blokiranja.
Zaključak
Na LinkedIn-u smo da bismo se povezali, naučili, delili znanje, dileme i razmišljanja. Slanje zahteva za konekcijom, pisanje smislenih komentara i tagovanje su deo cele ove igre. Socijalne veštine koje vam pomažu da dođete do cilja u offline svetu potpuno su primenljive i na platformi, pomažu u sticanju socijalnog kapitala. Pozivam vas da testirate svoje veštine i da uživate u “ovoj igri”.
O Autoru!
Dejan Pataki je u marketingu preko 20 godina, poslednje vreme sa potpunim fokusom na platformu Linkedin. Radi sa pojedincima na razvijanju ličnog brenda i razume izazov motivacije i inspiracije potreban za nastup na Linkedinu. Magistar mašinstva sa mindsetom kreativca – dovoljno da zainteresuje. Autor knjige o roditeljstvu iz ugla jednog tate i ko-autor podkasta Rare and Share.
Linkedin:
linkedin.com/in/dejanpataki/
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Freeepik/Canva/Pixabay/Privatna arhiva