Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    BIZSTEREOTIPI

    BIZSTEREOTIPI: „Ovo je pretežak posao za ženu“

    Kada su mlade, žene su neiskusne, kada su starije, pregazilo ih je vreme. Ako na poslu pokažu osećanja onda su slabe, ako nastupaju “muški”, pripisuju im se brojni uvredljivi epiteti. Najvećim predrasudama vezanim za žene na radnom mestu portal BIZLife baviće se kroz nekoliko tekstova u okviru serijala BIZSTEREOTIPI. 

    Brojni su poslovi koje društvo smatra “muškim”. Ne pričamo tu samo o fizički teškom radu koji obavljaju zavarivači, rudari, kovači, već se ovaj stereotip proširio i na neke upravljačke pozicije koje su tradicionalno pripadale muškarcima, a koje danas sa istim, a možda i većim uspehom, obavljaju i žene.

    Zanimljivo je da su iz oglasa za posao nestale rodne razlike, retko kad se za neku poziciju traži isključivo muškarac ili isključivo žena, ali su se stereotipi zadržali, pa na pomen nekog zanimanja svi mi automatski vidimo jedan od dva pola.

    Jedno od zvanja koje nije uspelo da izbegne rodnu diskriminaciju je i “Business Developer”. U opisu ovog posla nigde nećete prepoznati osobine koje krase isključivo muškarce. Naprotiv. Ovo radno mesto zahteva kreativnost, snalažljivost, ekstrovertnost, veštine pregovaranja i prodaje, kao i razumevanje suštine poslovanja konkretne firme.

    Žene ređe apliciraju za ovu poziciju zbog mnogih stereotipa koji je okružuju i iz tog razloga je kompanija Coca-Cola HBC Srbija pokrenula kampanju sa ciljem povećanja broja žena koje rade na ovoj poziciji.

    „Ovo je pretežak posao za ženu“

    Rajka je deo Coca-Cola HBC Srbija prodajne sile već osam meseci, a u kompaniji je skoro šest godina. Radila je kao agent u Customer Care timu kada je odlučila da kancelariju zameni terenom. Sa svojim crvenim automobilom dnevno pređe ozbiljnu kilometražu pokrivajući severni deo zemlje. Kaže da voli što je stalno u pokretu i da joj je najveća satisfakcija kada kupcu uspe da reši neki problem. Nemali broj puta je čula „to je pretežak posao za ženu“.

    BIZSTEREOTIPI

    Coca Cola HBC Srbija

    „Čula sam ovu izjavu, ali nikada od svojih koleginica i kolega. Shvatila sam da su žene rođeni prodavci u situacijama kada sam pregovarala sa decom da pojedu nešto što nije njihov izbor. Podela na muške i ženske poslove je dosta prevaziđena, naročito u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija“, kaže ona za BIZLife portal.

    „Ja to nikada ne bih mogla“

    Maja je verovatno najveći kolekcionar Coca-Cola rekvizita u zemlji, a možda čak i u regionu. Oduvek je želela da radi u Coca-Cola HBC Srbija i kaže da je u toj firmi svoj na svome. Kao Business Developer pokriva region Čačka u kom plasira kultne brendove iz Coca-Cola HBC portfolija. Jaka je u pregovorima sa kupcima, isto koliko i u fitnes izazovima kojima se posvećuje u slobodno vreme. I ona se susrela sa sličnim izjavama, pogotovo sa onom čuvenom konstatacijom „jao, ja to nikada ne bih mogla“.

    BIZSTEREOTIPI

    Coca Cola HBC Srbija

    „Kako znaš ako nisi probala?! Za tri godine koliko radim kao Business Developer u Coca-Cola HBC Srbija, a deset u prodaji, nebrojeno puta sam čula od žena u svom okruženju, da im se čini kako ovo nije posao za ženu. Vremenom sam shvatila da je to samo jedan stereotip koji se zapatio i nikako da se iskoreni.“

    Pozicija Business Developera je u srcu kompanije Coca-Cola HBC Srbija, a ovaj posao je kao stvoren za sve koji imaju iskustva na sličnim pozicijama ili se bave prodajom, kao i za one koje više vole posao na terenu, nego u kancelariji. Važno je da osoba dobro funkcioniše kao deo tima, da voli rad sa ljudima, da zna da izgradi odnos poverenja sa kupcima, da se brzo prilagođava okruženju, da želi da se usavršava. Ako ste se u ovome prepoznale, ovo je posao za vas. 

     

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: Coca-Cola HBC Srbija

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE