Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Barbi

    Može li Barbi da bude novi Marvel u Mattel-ovom unverzumu?

    Možda zvuči kao malo verovatno poređenje, ali šef kompanije za igračke ,,Mattel“ bi voleo da Barbi bude sledeći Iron Man.

    Inon Kreiz teži da stvori „Mattel univerzum“ – oponašajući uspeh Marvelovog univerzuma, koji je iznedrio desetine hit filmova za Dizni od ekipe likova iz stripova kao što su Tor, Kapetan Amerika i Čuvari galaksija.

    Ovo je strategija iza filma Barbi, koji izlazi 21. jula. Kreiz je počeo da radi na tome kada je postao izvršni direktor kompanije Mattel 2018. godine i ostao je izvršni producent.

    Barbie i Kena igraju Margot Robi i Rajan Gosling, a režiju radi Greta Gervig.

    Kreiz je priznao da postoji određeni rizik ako Barbi dobije holivudski tretman, dok radi sa rediteljima i piscima koji imaju svoje kreativne ideje.

    Prema njegovim rečima, u filmu ima „humora i samoomalovažavanja“. Čak je i iz trejlera jasno da je Barbi predmet šale, piše BBC.

    Ako ste velikodušni, ona je prikazana kao naivna i nevina. Ako niste, ona je plitka i površna, opsednuta izgledom i nesposobna da shvati značenje seksa, smrti ili života bez visokih potpetica.

    Barbina ,,Zemlja snova“ je ružičasta utopija, odvojena od stvarnosti.

    „Ovaj film je nastajao 64 godine (Barbi je lansirana 1959. godine), ali on predstavlja kako kultura vidi Barbiku danas“, objasnio je on.

    Barbi

    Barbi (Pexels)

    Mettel-ovi brendovi

    Barbi je i dalje Mattel-ov najprodavaniji brend, koji čini kompaniju vrednom 1,5 milijardi dolara godišnje. Njegovi ostali brendovi uključuju Hot Wheels, Masters of the Universe, Monster High, Bob the Builder i Thomas the Tank Engine.

    Kreiz tvrdi da i drugi Mattel-ovi brendovi imaju potencijal da se pretvore u uspešne spin-off-ove.

    „Đavo naporno radi, ali Barbin marketinški tim radi više“, rekao je stručnjak za marketing Majk Buonaiuto, autor knjige Founder Therapy, koji se divi inventivnom reklamiranju koje je tim iza filma napravio, uključujući Airbnb listu Barbie Dreamhouse.

    „Ali budimo iskreni“, istakao je Buonaiuto, „šansa za Mattel univerzum je znatno drugačija od Marvelove“. Barbie pokreće nostalgija. Pokušajte da uradite isto za Thomas the Tank Engine ili Hot Wheels i vi verovatno neće dobiti isti rezultat, dodao je on.

    „Izgradnja Mattel-ovog sveta nije konkurencija Marvelu“, zaključio je.

    Ali nedavni kolaps Toys R Us pokazuje zašto proizvođači igračaka kao što je Mattel moraju da nude raznovrsnost, osim što prodaju fizičke proizvode, napomenuo je Buonaiuto.

    Igračke

    Igračke (Pixabay)

    Prve Barbi lutke

    Barbi je prvi put predstavljena u Americi 1959. godine, a razvila ju je Rut Hendler, suosnivač kompanije Mattel.

    Pre Barbi, lutke su obično imale oblik beba, tako da su deca mogla da se igraju. Međutim, Barbike su ohrabrivale decu da se osećaju kao adolescenti, zamišljajući svoju budućnost kroz lutke.

    Ovo se pokazalo primamljivim i dobrim poslovanjem. Više od milijardu Barbi lutaka prodato je do ranih 1990-ih. Ali bilo je i pitanja o tome šta tačno Barbi lutke uče decu, posebno oko imidža tela.

    Barbi je izuzetno mršava, a poruke su pojačavale nezdrave ideje. Jedan zloglasni set kreiran sredinom 1960-ih sadržao je vagu za kupatilo fiksiranu na 50 kg i knjigu o dijeti koja je savetovala: „Ne jedi“.

    Još jedna Barbi, stvorena ranih 1990-ih, imala je lutku koja je pisala: „Čas matematike je težak“. Mattel se kasnije izvinio.

    Barbi

    Barbi (Pexels)

    Popularnost

    Ova pitanja su nastavila da utiču na percepciju ljudi o brendu i verovatno su razlog pada popularnosti pre oko decenije.

    Mattel je naučio lekcije i sada ide u korak s vremenom, naveo je Kreiz.

    „Barbi je nosilac zastave za raznolikost i inkluzivnost sa više od 170 različitih tipova Barbi u smislu oblika tela i boje kože, a Barbika ima više od 200 karijera, tako da devojke mogu da istražuju svoj potencijal na različite načine“, objasnio je.

    Barbi je nedavno predstavila lutke sa invaliditetom, protetskim udovima i jednu sa Daunovim sindromom.

    Ta nova posvećenost različitosti ogleda se u glumačkoj ekipi filma, dok je klasična Barbika, koja je centralni lik, nežno ismevana.

    Barbi lutka

    Barbi lutka (Unsplash)

    Kategorije proizvoda

    Kreiz je takođe istakao da Mattel restrukturira kompaniju da ide u korak sa vremenom.

    Sada jednostavno deli svoje proizvode u kategorije, umesto da ima timove posvećene odvojenim proizvodima za dečake i devojčice. To je uprkos činjenici da mnoge prodavnice još uvek dele igračke po polu, sa ružičastim detaljima za devojčice koje žele da budu princeze, i plavim za dečake koji vole dinosauruse i konstrukcione setove.

    Film Barbi je deo Kreizovog master plana da pozicionira Mattel kao „magnet za talente“, radeći sa ljudima poput filmskih reditelja kako bi isprobali različite stvari sa svojim dobro poznatim kreacijama.

    „Ljudi koji kupuju naše proizvode nisu samo potrošači. Oni su fanovi, koji imaju emotivan odnos prema proizvodima. Verujemo u dugoročnu priliku za Barbi. Ali moramo da je razvijamo, da bude relevantna i da bude u centru kulturnog razgovora“, kazao je.

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: Screenshot, Pexels, Pixabay, Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE