Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    BIZSTEREOTIPI

    BIZSTEREOTIPI: ,,Ne shvataju te ozbiljno“

    U poslovnom svetu, autoritet i ozbiljnost tradicionalno se percipiraju kao ključne karakteristike vođa. Te osobine često se pripisuju muškarcima, dok se žene suočavaju sa predrasudama i stereotipima. U našem serijalu „BIZSTEREOTIPI“, portal BIZLife istražuje najveće predrasude koje se tiču žena na radnom mestu.

    Dok se muškarci doživljavaju kao odlučni i čvrsti lideri, žene su neretko suočene sa drugačijom percepcijom – da nisu vešte u donošenju ključnih poslovnih odluka i da nisu dobri pregovarači. Jedna od pozicija u kojoj su žene često suočene sa ovim stereotipima je pozicija business developera.

    Nažalost, žene ređe apliciraju za poslove business developera zbog mnogih stereotipa koje se vezuju za tu poziciju. Mnoge veruju da je ovo težak i neperspektivan posao koji nosi reputaciju „muškog posla“.

    Ipak, praksa pokazuje da su veštine komunikacije ključne za poziciju business developera. U opisu posla im je da efikasno komuniciraju sa potencijalnim klijentima, kolegama i drugim partnerima. Takođe, treba da budu dobri slušaoci kako bi razumeli njihove potrebe i zahteve.

    Važno je napomenuti da komunikacija, pregovaranje i slušanje nisu veštine koje su isključivo rezervisane za muškarce. Naprotiv, ove osobine čak se češće pripisuju ženama. Stoga se postavlja pitanje: u čemu je problem?

    Primerom žena koje su uspešne u sektoru prodaje, kompanija Coca-Cola HBC bori se protiv ustaljenih podela na ženske i muške poslove.

    „To je posao u kom ne možeš da napreduješ!“

    Milica vodi tim od osam Business Developera u Nišu. Svake godine se prijavi da bude mentor na programu Coke Summership prakse, jer veruje da može da utiče na to da se mladi zainteresuju za poslove u prodaji. Iako je svesna svih predrasuda koje postoje oko pozicije BD-a, uporna je u njihovom rušenju.

    „Kad ste student i dobijete priliku da radite u ovako velikoj internacionalnoj kompaniji, ne smete se dvoumiti! Još tokom prakse sam upoznala brojne žene koje rade u prodaji i shvatila sam šta želim. Počela sam kao business developer i dobila svu moguću podršku da se razvijam, učim i napredujem“, ističe ona.

    „Ne shvataju te ozbiljno“

    Marija ima izražen takmičarski duh. Kao bivši profesionalni sportista, kapiten tima i bivši član rukometne reprezentacije Srbije teži izuzetnim rezultatima i vrednuje timski rad. Sve to je u opisu ovog posla koji obavlja već šest godina. Njene kolege je opisuju kao izuzetno sposobnu pregovaračicu sa velikim srcem.

    „Ozbiljno shvatam ovaj posao. Ne mogu promeniti sve stereotipe vezane za muške i ženske poslove preko noći, ali mogu svojim zalaganjem, rezultatima i uspešnim odnosima sa kupcima da pokažem da sam ozbiljno shvaćena u poslu koji radim. I, što je još važnije, prihvaćena sam kao ravnopravan član tima prodajne sile koja broji više od 400 business developera“, zaključuje Marija.

    Posao business developera je odlična prilika za sve koji imaju iskustva na sličnim pozicijama ili se bave prodajom. Ako želite da postanete deo tima kompanije Coca Cola HBC Srbija, možete se prijaviti ovde.

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: Coca-Cola HBC Srbija

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE