Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    BIZSTEREOTIPI

    #BIZSTEREOTIPI: „Nije ti to dobra prilika za stabilnost!“

    Žene se u poslovnom svetu često posmatraju kao manje ambiciozne ili manje sklone preuzimanju rizika. Zbog toga moraju dokazivati svoje sposobnosti više nego muške kolege i suočavaju se s potrebom da dobiju veću potvrdu za svoj rad. U našem serijalu „BIZSTEREOTIPI“, portal BIZLife istražuje najveće predrasude koje se tiču žena na radnom mestu.

    Svi smo skloni upotrebi stereotipa u svakodnevnom životu. Oni nam omogućavaju da odmah „znamo“ čitav niz stvari o ljudima na bazi samo jednog njihovog atributa. Obično pripisujemo ženama i muškarcima različite fizičke, mentalne i emocionalne karakteristike. Dakle, žene su (ili bi po uvreženim mišljenjima „trebalo da budu“) tople, prijatne, brižne, nežne, skromne, osetljive i ljubazne.

    Muškarcima se često nameće obaveza da moraju da imaju siguran posao, kako bi uvek mogli da obezbede svoju porodicu i budu njen stub. Žene, sa druge strane, često biraju one poslove gde nema „mnogo rizika“, ne usuđujući se da istraže svoje granice i preskoče lestvicu predrasuda.

    Veruje se da žene „beže“ od poslova u kojima njihova zarada direktno zavisi od njihovog angažmana. Priča se i da biraju manje zahtevna radna mesta sa stabilnim prihodima, plašeći se da ne ostanu bez plate, penzijskog osiguranja i zdravstvenih benecifija.

    Ovi negativni stereotipi deluju ograničavajuće i na drugi način ometaju napredovanje žena u karijeri. Oni zamagljuju njihove stvarne talente, ambiciju i potencijal. Kada se govori o jednakosti polova, sama težnja ka paritetu u radnoj snazi nije dovoljna, već je neophodno priznati da i žene i muškarci mogu podjednako dobro donositi odluke, kontrolisati resurse i oblikovati perspektive razvoja jedne kompanije. To je nešto što žene „vežbaju“ u svojim domovima, na svojim radnim mestima i u svojim zajednicama.

    Reči „moć i uticaj“ nisu reči koje smo istorijski povezivali sa ženama, niti su reči koje mnoge žene i dan danas povezuju sa sobom. Zato je neophodno razbiti štetne stereotipe i otvoriti put da nečije osobine, znanja i veštine budu jedino merilo njegovog ili njenog budućeg uspeha. Jednog dana kada se sve predrasude raspše, to će biti lako, ali danas, u svetu kojim i dalje gospodari ovakvi narativi, svaki iskorak koji neka kompanija napravi u borbi protiv njih je važan. 

    Da žene mogu biti na svim pozicijama u jednoj organizacionoj strukturi, pokazuje i kompanija Coca-Cola HBC koja uspešno demonstrira različitost i inkluzivnost u svojim timovima. Tako posao Business Developera koji se u javnosti percipira kao „muški posao“, uspešno rade i žene. Ovo je posao pod teretom brojnih predrasuda, od toga da je neperspektivan, preko toga da je nesiguran, do toga da žene nisu kompetentne za njega, jer „nisu dobri pregovarači“. Coca-Cola HBC na to poručuje da sve zavisi od ugla gledanja.

    Miroslava – „Nije ti to dobra prilika za stabilnost!“

    „Radila sam pet godina kao agent u Customer care timu, pre nego što sam odlučila da se oprobam kao Business Developer. Znala sam već mnoge kolege i koleginice koje rade taj posao, tako da nisam imala dilemu da li je posao stabilan, ili nije. Sigurnost posla i uspeh na tržištu su sinonimi za kompaniju Coca-Cola HBC Srbija.”

    Miroslava kaže za sebe da je tipičan blizanac u horoskopu – istrajna i kreativna, pristupa svakom izazovu sa optimizmom. Kupci na njenom terenu su uglavnom navikli da rade sa muškarcima, ali ona je jako brzo stekla njihovo poverenje i srušila postojeće predrasude. Nakon osam meseci na ovoj poziciji, Miroslava tvrdi da joj za puteve na severu zemlje više nije potrebna navigacija, ali da se oko pitanja prodaje konsultuje sa kolegama i koleginicama koji je uvek usmere u dobrom pravcu.

     

    Прикажи ову објаву у апликацији Instagram

     

    Објава коју дели Mi smo Coca-Cola HBC Srbija (@mi_smo_cocacolahbcsrbija)

    Jelena – „Žene ne znaju najbolje da pregovaraju!“

    Jelena sarađuje sa preko 120 kupaca na teritoriji jugozapadne Srbije. Kaže da se tokom tri godine rada na terenu susrela sa raznim predrasudama i stereotipima, ali da je svu neophodnu podršku dobila tamo gde očekuje i gde joj znači – od svojih kolega.

    „U jugozapadnoj Srbiji je dosta izazovno biti žena na poziciji Business Developera. Pojedini kupci mi se nisu javljali na telefon kada sam počela da radim ovaj posao. To se vremenom promenilo i danas imamo sjajnu saradnju. Drago mi je da nikada nisam odustala, jer volim ovaj posao i sama sam ga birala. Ispregovarala sam svoju sreću.“

     

    Прикажи ову објаву у апликацији Instagram

     

    Објава коју дели Mi smo Coca-Cola HBC Srbija (@mi_smo_cocacolahbcsrbija)

    Posao business developera je odlična prilika za sve koji imaju iskustva na sličnim pozicijama ili se bave prodajom. Ako želite da postanete deo tima kompanije Coca Cola HBC Srbija, možete se prijaviti ovde.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Coca-Cola HBC Srbija

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE