Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ana Boroš Todić - stariji stručnjak za korporativne komunikacije, A1

    „Kreiranje poslovne kulture“

    Imajući u vidu broj društveno odgovornih projekata koje su pokrenuli, predstavnici kompanije A1 se bespogovorno nalaze među najangažovanijima u domenu CSR aktivnosti. O društveno odgovornom poslovanju i kampanjama „Svet kakav želiš”, „Bezbedni klinci” i „A1 Kinoteka” razgovaramo sa Anom Boroš Todić, koja je stariji stručnjak za korporativne komunikacije u kompaniji A1 Srbija.

    • Šta ima novo u kompaniji A1 čime biste mogli da se pohvalite?

    Mnogo toga inspirativnog i uzbudljivog uvek se događa kod nas, ali mogla bih da izdvojim naših prvih godinu dana pod brendom A1, kao i 15 godina poslovanja na srpskom tržištu, koje smo nedavno proslavili. Najvredniji rođendanski poklon ogleda se u sve većem broju korisnika, kojih je danas skoro 2,5 miliona, kao i u podatku da smo mreža u koju prelazi najveći broj ljudi.

    Osim toga, dodatnu motivaciju daje nam i prepoznatljivost koju u sve većoj meri imamo na tržištu kao društveno odgovorna kompanija. Sa dolaskom novog brenda, pokrenut je i naš novi veliki program „Svet kakav želiš”, koji nam je doneo saradnju sa fantastičnim stručnjacima, brojne fenomenalne inicijative koje smo podržali, kao i nemerljivo iskustvo saradnje sa pojedincima čija energija pokreće značajne promene u društvu.

    • Tema našeg broja upravo je CSR. Kako vidite tu oblast generalno, zašto je važna?

    Kroz društveno odgovorno poslovanje grade se, pre svega, poverenje i kvalitetni odnosi sa zajednicom i zaposlenima, a zatim i jačanje ugleda i konkurentske pozicije na tržištu, što nam govori da CSR treba da bude deo naših vrednosti, identiteta i korporativne kulture.

    Sa pojavom društvenih mreža i drugih digitalnih kanala, u velikoj meri se podigla svest građana o društvenim pitanjima koja se tiču svih nas. Međutim, kao pojedinci, često smo obeshrabreni da se upustimo u rešavanje ovih problema jer ne znamo odakle da počnemo, niti verujemo da sami možemo nešto da promenimo. Zbog toga je podrška svih aktera društva važna, a posebno od strane velikih kompanija, čiji resursi omogućavaju značajan domet, kao i to da se poruke prenose do velikog broja ljudi. Kada imaju tu vrstu moći i uticaja, onda je neizbežno i preuzimanje odgovornosti. Zato je važno da i kompanije veruju u promene, pokreću ih, doprinose razvoju kritičkog mišljenja u javnosti, inspirišu druge i ostavljaju tragove.

    Inicijativa "Svet kakav želiš"

    Inicijativa „Svet kakav želiš“

    • Koje i kakve CSR kampanje sprovodite ili planirate da realizujete?

    Iza slogana našeg brenda „Od tebe počinje” krije se osnaživanje pojedinaca da krenu u akciju, zauzmu stav i pokrenu promene – kako u poslu tako i u svakodnevnom životu. Naš doprinos zajednici kroz različite aktivnosti i vrednosti koje živimo pokazuju da pojedinac može mnogo toga, ali da zajedno možemo sve.

    Naš društveno odgovorni program „Svet kakav želiš”, koji se vodi načelima i oslikava sve vrednosti brenda A1, promoviše i podržava rešenja za probleme i izazove u zajednici koji se tiču opšteg dobra.

    Cilj ovog programa je da prvenstveno osluškuje izazove lokalne zajednice u oblastima javnog zdravlja, obrazovanja i zaštite životne sredine, uključuje pojedince i odgovara na njihove potrebe.

    Kroz dva ciklusa programa, do sada smo podržali šest sjajnih organizacija i izdvojili 19 miliona dinara za implementaciju njihovih projektnih ideja. U trećem ciklusu je upravo odabrano još pet inicijativa na lokalnom nivou i jako se radujemo realizaciji koja sledi.

    Pored toga, i dalje vredno radimo na već dobro poznatim projektima, kao što su „Bezbedni klinci”, platforma putem koje kroz različite formate edukujemo i osnažujemo roditelje za vaspitanje dece u digitalnom okruženju, i „A1 Kinoteka”, projekat očuvanja kulturne baštine zahvaljujući digitalnoj restauraciji filmskih klasika.

    Svet kakav želiš

    Svet kakav želiš

    • Šta biste izdvojili kao primer dobre prakse u uticajnom i odgovornom poslovanju? Šta je na vas ostavilo utisak kada govorimo o CSR-u?

    Primera dobre prakse ovog segmenta poslovanja sve je više, jer je sve prisutnija i svest o tome da nas do održivog sveta mogu dovesti jedino integrisani pristup i zajednička odgovornost i delovanje vlada, poslovnog sektora, civilnog društva i akademske zajednice.

    Projekti koje bih na domaćem tržištu izdvojila kao primer, a koji su upravo ujedinili sve gorenavedene aktere i u kojima i mi uvek rado učestvujemo – jesu oni koje godinama pokreću NURDOR i BELhospice.

    • Kako biste ocenili odnos vrednosti i kapitala? Ako se uspeh meri novcem, gde su tu vrednosti?

    Odgovornost prema zajednici i društvu u kom živimo i poslujemo jednako je važno merilo uspeha kao i finansijski pokazatelji, ako ne i važnije. Uspešna kompanija nije više samo ona koja zarađuje – finansijski doprinos jeste neophodan, ali ne i dovoljan. Kompanija, dakle, nije samo bilans stanja, već je to i njen odnos prema zaposlenima, potrošačima, građanima, lokalnoj zajednici, životnoj sredini i društvu u celini. Sve su to faktori koji utiču na doprinos kompanije ekonomiji i društvu. Lideri koji to razumeju i veruju da korporacije imaju svrhu u kreiranju poslovne kulture u kojoj se ceni doprinos svakog pojedinca – grade održiva poslovna okruženja, ulažu u budućnost, doprinose društvenim ciljevima, stvaraju okvire društvenih i ljudskih vrednosti i koriste ih kao kriterijume za donošenje odluka.

    • Po čemu biste voleli da vas pamte?

    Po osmehu i nekim promenama kojima sam doprinela.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE