Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Milena Đoric Gudurić, kompanija Mastercard

    Kako da postanete superheroji?

    Kompanija Mastercard pokrenula je akciju „Superhero”, čiji je cilj prikupljanje sredstava za Roditeljsku kuću u Beogradu, kao podršku porodicama koje zbog lečenja dece dolaze iz cele Srbije.

    Poslovanje u skladu sa principima društvene odgovornosti jednoj kompaniji pruža mogućnost da se dugoročno razvija doprinoseći društvu, a jedna od društveno odgovornih akcija o kojima će se, definitivno, govoriti ove godine jeste kampanja „Superhero” kompanije Mastercard.

    U pitanju je način za prikupljanje sredstava koji je kompanija Mastercard pokrenula u saradnji sa udruženjem NURDOR. Prikupljena sredstva doniraju se za Roditeljsku kuću u Beogradu, kao podrška porodicama koje zbog lečenja dece dolaze iz cele Srbije.

    O ovoj temi razgovarali smo sa Milenom Đorić Gudurić, menadžerkom marketinga u kompaniji Mastercard za tržišta Srbije, BiH i Crne Gore.

    • Šta za vas znači društveno odgovorno poslovanje?

    Društveno odgovorno poslovanje je etički princip koga se mi u svom poslovanju pridržavamo. Verujemo da smo kao kompanija uspešni onda kada je i naš globalni otisak pozitivan i kada ceo svet ide napred, zbog čega se oslanjamo na svoje poslovne snage, kao što su inovativnost, inkluzivnost, fleksibilnost i poverenje, u projektima društvene odgovornosti. Cilj nam je da osnažimo inkluzivnu digitalnu ekonomiju, od koje će koristi imati svi članovi zajednice, tako što transakcije činimo sigurnim, jednostavnim, pametnim i pristupačnim. Zato primenjujemo svoju tehnologiju, proizvode, usluge, stručnost i partnerstva, kroz uključivanje svih zaposlenih, u rešavanje društvenih, ekonomskih i ekoloških izazova na komercijalno održiv način, čime doprinosimo da pojedinci širom sveta mogu da dostignu svoj pun potencijal, da ekonomski rast bude održiv i da planeta može da se oporavi i opstane.

    • Koliko je u Srbiji moguća filantropija i gde je granica između promocije i društveno odgovornog poslovanja?

    Prava filantropija nema veze sa geografijom, već sa opredeljenjem kompanija da zaokruže svoje poslovanje i prisustvo u zajednici. Činjenica je da svaka kompanija ima ekonomski uticaj na datu zajednicu u pogledu unapređenja socioekonomskih uslova života, plaćanja poreza, otvaranja novih radnih mesta, uvođenja inovacija u različitim segmentima života i poslovanja. Međutim, važno je i da kompanije idu korak dalje i da, vođene etičkim principima, preduzimaju korake ka održivom razvoju i poštovanju jednakih prava svih pojedinaca.

    Sve je više kompanija koje se obavezuju na poštovanje 17 ciljeva održivog razvoja, zbog čega insistiraju na većem uključivanju žena u radnu snagu, na praksama koje pozitivno utiču na očuvanje životne sredine ili kvalitetnom, univerzalno dostupnom obrazovanju i edukativnim programima. To su dobri projekti i pozitivne inicijative, za koje treba da se čuje. Njihovom realizacijom i predstavljanjem javnosti vi inspirišite druge da se uključe i da sami započnu nove projekte ili da nadograde ono što ste vi radili. Javnost treba da zna za sve što čini pozitivne pomake u društvu i to nije hvalisanje. Naravno, stvar je strateške postavke i generalnog pristupa kompanije u kojoj meri i na koji način će komunicirati o aktivnostima u okviru svog društveno odgovornog poslovanja.

    • CSR aktivnosti i inicijative koje preduzima kompanija Mastercard – i na globalnom i na lokalnom nivou – brojne su. Ipak, jedna lokalna inicijativa uspela je da privuče veliku pažnju – kampanja „Superhero”. Koji su njeni ciljevi?

    Naša saradnja sa organizacijom NURDOR traje od 2019. godine, a „Superheroji” su najnovija njena iteracija. Do saradnje je došlo nakon naše studije koja je pokazala da je zdravstvo segment u kome je potrebno snažnije uključivanje javnog i poslovnog sektora, stoga smo se odlučili da na lokalnom nivou podržimo NURDOR, kao kredibilnu organizaciju od nacionalnog značaja. NURDOR je sada posvećen izgradnji najveće roditeljske kuće i u prvoj fazi naše saradnje donirali smo 250.000 evra za njenu izgradnju, što je najveća pojedinačna korporativna donacija. „Superheroji” imaju isti cilj – dakle, prikupljanje sredstava za opremanje te roditeljske kuće. U skladu sa onim što je suština poslovanja kompanije Mastercard, a to su inovacije kojima se svakodnevni poslovi pojednostavljuju, osmislili smo i kreirali Superhero.rs, jedinstvenu onlajn donatorsku platformu koja uvodi NURDOR u novu, digitalnu eru postojanja i koja otvara potpuno nove mogućnosti za dugoročnu održivost.

    Osim te disrupcije u domenu filantropije, pažnju šire javnosti privlači i kolekcija ulične mode „Superhero”, koju čine moderni komadi garderobe, a koji se mogu kupiti isključivo na Superhero.rs, pri čemu sva sredstva koja se prikupe idu direktno organizaciji NURDOR. Onlajn platforma približava filantropiju mlađim generacijama na način koji je prilagođen njihovim navikama.

    Moramo imati u vidu da sada rastu digital-first generacije, koje podrazumevaju društvene mreže, brzi internet, onlajn prodavnice, dostavu na kućnu adresu i slično. Oni se neće oslanjati na mehanizme za donatorstvo koje mi sada koristimo, zato projekat koji sa njima komunicira na digitalan način zaista utiče i na promenu kulture doniranja.

    Mastercard

    Mastercard

    • Koju poruku kompanija Mastercard šalje ovakvom inicijativom?

    Želja nam je da osnažimo i same pojedince da pokrenu važne inicijative i odazovu se projektima koji koriste lokalnim zajednicama i doprinose razvoju celokupnog društva, a podrška radu organizacije NURDOR dobar je primer koji nam govori da je značajan svaki pojedinačni humani čin i svaka donacija za ostvarenje višeg cilja. Mi smo pokazali da je to moguće. Samo u prvoj fazi kada je pokrenuta platforma Superhero.rs – prikupljeno je oko četiri miliona dinara, a vrednost pojedinačne donacije iznosila je, u proseku, 4900 dinara. Verujemo da će rezultati i aktuelne, druge faze, kada je na platformi dostupna i nova kolekcija „Superheroji”, sa potpisom talentovane domaće dizajnerke Tatjane Ostojić, biti podjednako dobri.

    Građani, dakle, pokazuju da su svesni da pojedinačnim činom i te kako utiču na bolju sadašnjost i budućnost onih kojima je pomoć najpotrebnija, a upravo je ta promena svesti dugoročna vrednost projekta.

    • Kakvi su vam dalji planovi kada je reč o kampanji „Superhero”, ali i generalno u okviru društveno odgovornog poslovanja?

    Mi se vodimo idejom da poslujemo dobro čineći dobro. Kako sam maločas rekla, za Mastercard postoji znak jednakosti između poslovnog uspeha, društveno odgovornog poslovanja i održivosti biznisa, pa i cele planete, na kraju, i zato su naši napori usklađeni sa Ciljevima održivog razvoja. Na tome insistiramo u svim domenima – od toga da su žene podjednako plaćene kao i muškarci na istim pozicijama, preko jednakih prilika za napredak unutar kompanije za sve i ohrabrivanja zaposlenih da volontiraju za ciljeve kojima su posvećeni, do eksternih globalnih aktivnosti, kao što su partnerstvo sa Svetskim programom za hranu UN ili nedavno pokrenuta Priceless Planet koalicija, kroz koju smo se obavezali da ćemo posaditi 100 miliona stabala drveća širom sveta. Evolucija se odigrala u domenu mehanizama koje koristimo, i to tako što su i tehnologije koje mi razvijamo postale savremenije, ali fokus na tome da poslujemo dobro čineći dobro – ostao je isti.

    Kada govorimo o projektu „Superheroji”, on je zaživeo i dalje će se razvijati na snažnim digitalnim i e-commerce osnovama koje su postavljene, a mi ćemo biti tu da podržimo naše partnere iz udruženja NURDOR u vođenju superherojâ u budućnosti.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE