
„Dao sam život za firmu, a dobio otkaz“: 5 saveta kako da NE DOĐETE u ovu situaciju
Kako unaprediti profesionalni život?
Veliki broj ljudi koji su ostali bez posla, bilo da su otpušteni, ili su samovoljno napustili posao, često imaju zajedničku osetljivu tačku: uvređeni su odnosom kompanije u kojoj su radili godinama, prema njima.
„Dao sam život, otpustili su me. Tamo sam proveo godine, jedan sam od onih koji su gradili posao od nule, a sada sam nezaposlen…“, komentar je mnogih od njih.
A da li je takav stav ispravan? Odgovor na to daje stručnjak za komunikacije Dragan Savić koji gotovo svakodnevno komunicira sa ljudima koji su radili u različitim firmama u regionu.

Posao, zaposleni
Savić ukazuje da treba sagledati nekoliko važnjih činjenica, između ostalog da da su tih godina dok su radili bili plaćeni i da ako nisu bili zadovoljni svojim poslom, platom i prilikama, mogli su da traže povišicu, ili drugi posao.
Još jedna česta primedba koju primećuje sagovornik BIZLife među zaposlenima je da ih kompanija nije razvila, niti slala radnika na obuku.
“Kompanije ne moraju nikoga da razvijaju, ukoliko u tome ne vide svoj interes. To je raširen stav. Vaše znanje je bilo dovoljno za tadašnju eru kompanije, tako da je moguće kompanija nije videla potrebu da ulaže u dalji razvoj radnika. Lični, uključujući i profesionalni, razvoj zaposlenog samo njegov lični problem”, ističe stručnjak.

Dragan Savić
Česti su primeri da neko godinama radi u firmi i da se „skriva“ pod krovom te firme, kaže.
Kada se promeni rukovodstvo u kompaniji i “taj plafon se skine”, čovek se u početku oseća slabo i bespomoćno, navodi.
“Menadžment u kompanijama se može promeniti. Nakon 10 godina udobnog zajedničkog rada, menadžer se menja i novi menadžer odlučuje da stari tim više nije efikasan za današnje zahteve. Ovo je normalno u poslu”, priča sagovornik.
Savić daje i nekoliko preporuka za zaposlene kako ne bi došli u ovakve situacije:
- UVEK, stalno, kontinuirano se razvijajte. Vaš profesionalni razvoj treba da postane vaša navika;
- Nemojte da svoj razvoj, budućnost i dobrobit vaše porodice dajete u ruke kompanijama i menadžerima;
- Ne budite kompanijska, ili terenska osoba, budite profesionalna osoba;
- Proširite svoj krug, prisustvujte događajima, upoznajte poslovne ljude i rukovodioce u zemlj i regionu i posvetite vreme, energiju i resurse umrežavanju.
- “Budite jaki. Nemojte da zavisite od kompanije ili brenda, napravite brend od sebe – svoj lični brend”, dodaje Savić.
Izvor: BIZLife
Foto: Privatna arhiva, Unsplash