5 najvećih poslovnih trendova u 2023.: Pripremite se ODMAH

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Promene (Unsplash)

    5 najvećih poslovnih trendova u 2023.: Pripremite se ODMAH

    Preduzeća su se suočila sa ogromnim izazovima i pretrpela su neverovatnu količinu promena u proteklih nekoliko godina, a to se neće usporiti ni u 2023.

    Preduzeća će morati da se nose sa posledicama globalne pandemije, ruske invazije na Ukrajinu, ekonomskih izazova, kao i sve bržim razvojem tehnologija.

    Evo trendova za koje Bernard Marr, svetski poznati futurista i motivacioni lider u oblasti biznisa i tehnologije, smatra da će imati najveći svakodnevni uticaj na način na koji radimo i poslujemo 2023. godine.

    1. Ubrzana digitalna transformacija

    U 2023. godini vidimo nastavak inovacija i razvoja u transformativnim tehnologijama kao što su veštačka inteligencija (AI), internet stvari (IoT), virtuelna i proširena stvarnost (VR/AR), računarstvo u klaudu, blockchain i super-brza mreža protokoli poput 5G. Štaviše, ove transformacione digitalne tehnologije ne postoje izolovano jedna od druge, i videćemo da se granice između njih brišu.

    Digitalna transformacija (Unsplash)

    Digitalna transformacija (Unsplash)

    Nova rešenja za prošireni rad, hibridni i daljinski rad, poslovno donošenje odluka i automatizacija ručnih, rutinskih i kreativnih radnih opterećenja kombinuju ove tehnologije na način koji im omogućava da se međusobno unapređuju. Ovo nas dovodi bliže nego ikad do tačke u kojoj smo u mogućnosti da stvorimo „inteligentna preduzeća“ u kojima sistemi i procesi podržavaju jedni druge kako bi obavili obične i svakodnevne zadatke na najefikasniji mogući način.

    Da bi se pripremila za ovo, preduzeća moraju osigurati da ugrađuju pravu tehnologiju u svoje procese i u svaku oblast poslovanja. U ovom trenutku, zaista postoji vrlo malo izgovora za posao i nerazumevanje kako će AI i druge gore pomenute tehnologije uticati na vaše poslovanje i industriju. Efikasnija prodaja i marketing, bolja usluga za korisnike, efikasniji lanci snabdevanja, proizvodi i usluge koji su više usklađeni sa potrebama kupaca i pojednostavljeni proizvodni procesi su na stolu, a 2023. godine, barijere za pristup njima će biti manje nego ikada . Mnoge od ovih tehnologija, kao što su veštačka inteligencija i blockchain, sada su dostupne u modelima „kao usluga“ preko klauda, a novi interfejsi i aplikacije omogućavaju preduzećima pristup njima preko okruženja bez koda.

    2. Inflacija i sigurnost lanca snabdevanja

    Ekonomski izgledi za veći deo sveta nisu sjajni za 2023. Stručnjaci su rekli da očekujemo stalnu inflaciju i prigušeni ekonomski rast. Mnoge industrije i dalje su opterećene problemima u lancu snabdevanja koji su se pojavili tokom globalnih zatvaranja izazvanih Covid-19 i koji su se samo pogoršali zbog rata u Ukrajini. Da bi se izborile sa ovim i ostale na površini, kompanije moraju da poboljšaju svoju otpornost na bilo koji način.

    To znači smanjenje izloženosti promenljivim tržišnim cenama robe, kao i izgradnju zaštitnih mera u lancima snabdevanja kako bi se izborili sa nestašicama i rastućim logističkim troškovima.

    Važno je da kompanije mapiraju svoje čitave lance snabdevanja i identifikuju svaku izloženost rizicima ponude i inflacije. Na taj način mogu da istraže načine da ublaže taj rizik, kao što su alternativni dobavljači i da postanu samopouzdaniji. Nedavno sam radio sa brojnim kompanijama koje su odlučile da nabave delove svoje proizvodnje nakon što su identifikovale rizik od oslanjanja na kinesku proizvodnju koja je još uvek opterećena politikom nulte Covid-a.

    Inflacija, novac (Unsplash)

    Inflacija, novac (Unsplash)

    3. Održivost

    Svet se sve više budi sa činjenicom da će klimatska katastrofa predstavljati mnogo veći izazov od bilo čega što smo doživeli poslednjih decenija i da će on biti manji od izazova sa kojima se suočavamo zbog pandemije Covida. To znači da investitori i potrošači preferiraju preduzeća sa odgovarajućim ekološkim i društvenim akreditivima, a trendove kupovine sve više vode svesni potrošači – oni među nama koji daju prioritet faktorima kao što su ekološki uticaj i održivost kada biraju od koga da kupuju ili sa kim posluju.

    2023. kompanije treba da se postaraju da njihovi procesi zaštite životne sredine, društva i upravljanja (ESG) budu pomereni u centar njihove strategije. Ovo bi trebalo početi sa merenjem uticaja koji bilo koje poslovanje ima na društvo i životnu sredinu, a zatim preći na povećanje transparentnosti, izveštavanja i odgovornosti.

    Svakom preduzeću je potreban plan sa jasnim ciljevima i vremenskim okvirima kako da se umanje negativni uticaji, a zatim taj plan treba da bude podržan čvrstim akcionim planovima. Procena i planovi takođe treba da prevaziđu zidove kompanije i pokriju ceo lanac snabdevanja i ESG akreditive dobavljača.

    4. Korisničko iskustvo

    U 2023. kupci više od svega žude za iskustvom. Međutim, to ne znači nužno da su cena i kvalitet u drugom planu. I jedno i drugo igra ulogu, u određenoj meri, u načinu na koji doživljavamo proces izbora, kupovine i uživanja u robama i uslugama na koje trošimo svoj novac.

    Uloga koju tehnologija ovde igra, tradicionalno, bila je da pojednostavi procese i ukloni probleme iz života potrošača. Razmislite o mehanizmima za preporuke koji nam pomažu da odaberemo šta da kupimo ili o portalima za korisničku podršku na mreži koji se bave problemima i podrškom nakon prodaje. Oni će i dalje igrati ključnu ulogu u 2023. godini, ali igra je evoluirala, a ovogodišnje ključne reči su uranjanje i interaktivnost.

    Metaverzum – nešto kao sveobuhvatni termin koji futuristi koriste da opisuju „sledeći nivo“ interneta, gde komuniciramo sa brendovima i drugim potrošačima kroz impresivnu tehnologiju, uključujući 3D okruženja i VR – je faza u kojoj će se ovo odigrati . Razmislite o onlajn prodavnicama u kojima možemo da pretražujemo i „probamo“ virtuelne prikaze odeće, nakita i dodataka. Mogli bismo da koristimo virtuelne svlačionice da oblačimo avatare sebe – kao što su već pioniri poput Hugo Bossa – ili bi to moglo uključiti AR, kako ga koristi Valmart, da vidimo kako će odeća stati na naša stvarna tela. Ovi trendovi će uticati i na maloprodaju na mreži i van mreže.

    Metaverzum (Unsplash)

    Metaverzum (Unsplash)

    Trend ka iskustvu je toliko jak da brendovi kao što su Adobe i Adveek postavljaju direktore za iskustvo (CKSO) kako bi osigurali da ono postane temeljni element poslovne strategije. Kao i iskustvo kupaca, preduzeća sve više moraju da razmišljaju o iskustvu zaposlenih jer konkurencija za najtalentovanije i najkvalifikovanije radnike postaje sve intenzivnija.

    5. Izazov talenta

    Tokom protekle godine, videli smo ogromne migracije talentovanih ljudi, koji se nazivaju velikom ostavkom i tihim odustajanjem, dok su radnici ponovo procenjivali uticaj posla i šta žele da dobiju od svojih života. Ovo je izvršilo pritisak na poslodavce da osiguraju da pružaju atraktivne karijere, fleksibilnost hibridnog rada i primamljivo radno okruženje i kulturu kompanije. Nuđenje ljudima koji ispunjavaju posao, stalne mogućnosti za rast i učenje, fleksibilnost i raznovrsna radna mesta orijentisana na vrednosti biće od suštinskog značaja 2023.

    Povrh toga, ubrzana digitalna transformacija dovodi do više automatizacije radnog mesta koja će povećati skoro svaki pojedinačni posao na svetu. Ljudi će sve više deliti svoj rad sa inteligentnim mašinama i pametnim robotima, a to ima ogromne implikacije na veštine i talente koje kompanije zahtevaju u budućnosti. To će značiti prekvalifikaciju i usavršavanje velikog broja ljudi u našim poslovima, kao i regrutovanje novih ljudi koji imaju veštine potrebne za budućnost.

    Intervju za posao (Unplash)

    Posao (Unplash)

    S jedne strane, preduzeća se moraju suočiti sa ogromnim jazom u veštinama koji postoji u oblastima kao što su nauka o podacima, veštačka inteligencija i druge tehnološke oblasti, obezbeđujući da stvaraju radnu snagu sa podacima i tehnologijom koja je potrebna za uspeh u budućnosti. A sa druge strane, kako se ljudski poslovi povećavaju tehnologijom, preduzeća moraju ponovo obučiti osoblje sa veštinama potrebnim za rad zajedno sa pametnim mašinama i da razvijaju svoje jedinstvene ljudske veštine koje se trenutno ne mogu automatizovati. U 2023. će uključivati veštine kao što su kreativnost, kritičko razmišljanje, međuljudska komunikacija, liderstvo i primena „humanih“ kvaliteta poput brige i saosećanja.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE