Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Želimo da budemo oslonac i podrška biznisima“

    Skoro polovina potrošača (44 odsto), prema globalnoj studiji kompanije Visa „Back to Business”, više neće da kupuje u prodavnicama koje prilikom plaćanja zahtevaju kontakt sa blagajnikom, zbog izazova koje nosi pandemija. Beskontaktno plaćanje je u tom smislu pokazalo svoje najjače atribute

    Kraći redovi ispred kasa i veći komoditet neki su od glavnih razloga zašto biznisi u Srbiji lakše prihvataju plaćanja mobilnim telefonima, pokazalo je istraživanje „Klikom do digitalne trgovine”, koje je Visa sprovela ovog proleća. U pravom momentu, kada su navike potrošača trajno izmenjene usled pandemije, a potreba trgovaca širom Srbije za beskontaktnim plaćanjem nikada nije bila veća, kompanija Visa donosi na srpsko tržište tehnologiju Tap to Phone. Ovo inovativno rešenje, koje su u decembru ove godine predstavile Visa i  Raiffeisen banka, preduzetnicima će omogućiti da pametne telefone pretvore u POS terminale, bez naknada.

    Za mala preduzeća sa čestim transakcijama malih iznosa, ili za ona veća sa mnogo kurira i mobilnih prodajnih mesta – tehnologija Tap to Phone će umnogome olakšati poslovanje, poručuje Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za jugoistočnu Evropu.

    U intervjuu za BIZLife Đorđević govori o benefitima rešenja Tap to Phone i o tome kako inovacije u platnoj industriji pokreću bezgotovinsko društvo.

    • Kako se Tap to Phone tehnologija uklapa u podršku kompanije Visa biznisima?

    U skladu sa globalnim trendovima, trgovci i potrošači u Srbiji sve više upotrebljavaju digitalna plaćanja za svakodnevne transakcije. Ako pogledamo koliko često smo koristili gotovinu pre pet godina, a koliko danas, sasvim je jasno da su se navike u tom smislu znatno promenile. Pandemija koronavirusa je samo ubrzala talas modernizacije platnog prometa. Sa druge strane, godinama smo zajedno sa bankama gradili infrastrukturu za trgovce i e-trgovinu kako bismo omogućili digitalno plaćanje. Uočili smo veliku potražnju malih i mikro preduzeća za alatima koji im prihvat plaćanja čine pristupačnijim i koji mogu da budu dodatak tradicionalnim POS terminalima. Da bismo im pomogli, pogotovo u periodu kada se suočavaju sa ogromnim izazovima zbog pandemije, Visa je prošle godine pokrenula veliku akciju digitalizovanja 50 miliona malih i mikro preduzeća širom sveta, uključujući i biznise iz Srbije. Program ide po planu i 16 miliona preduzeća već može da prihvata digitalna plaćanja i da ostvari korist od e-trgovine. Taj broj se povećava iz dana u dan i siguran sam da ćemo uskoro ostvariti cilj i unaprediti njihovo poslovanje na ovaj način. Želimo da budemo oslonac i podrška biznisima, jer ekonomija se neće oporaviti sve dok to ne učine mala preduzeća.

    • Kako tehnologija Tap to Phone funkcioniše u praksi i koje prednosti pruža korisnicima?

    Tehnologija Tap to Phone, koju je Visa razvila, pomaže nam da zajedno sa bankama ponudimo jednostavan digitalni alat za prihvat plaćanja. Reč je o aplikaciji koja transformiše android pametne telefone sa NFC podrškom u mobilne terminale. Kada smo radili na ovom inovativnom rešenju, ideja nam je bila da koristimo pametni telefon, uređaj koji mnogi trgovci, preduzetnici, kuriri već imaju. Tap to Phone pruža jednostavno, bezbedno i praktično rešenje za prihvat beskontaktnog plaćanja. Potrošači mogu da plaćaju koristeći svoje beskontaktne kartice, telefone, satove i druge pametne uređaje samo dodirom na drugi mobilni uređaj. Želim da naglasim da ne govorimo o tome da će rešenja zasnovana na tehnologiji Tap to Phone zameniti POS terminale. Naprotiv, ovo rešenje će proširiti digitalni portfolio alata za prihvat plaćanja.

    Za mala preduzeća sa čestim transakcijama malih iznosa, ili za ona veća sa mnogo kurira i mobilnih prodajnih mesta – Tap to Phone će umnogome olakšati poslovanje. Umesto kupovine hardvera, iznajmljivanja POS terminala ili plaćanja za njihovo održavanje, sve što je potrebno jeste da preuzmete RaiPOS mobilnu aplikaciju Raiffeisen banke, završite registraciju u banci – nakon čega će vaš android pametni telefon biti spreman za prihvat digitalnih plaćanja.

    • Zbog čega je beskontaktno plaćanje važno za potrošače?

    Sigurnost, jednostavnost i brzina prilikom plaćanja neki su od zahteva i benefita koji građani u Srbiji više ne očekuju, već podrazumevaju tokom plaćanja. Znamo da potrošači ne vole da čekaju u redovima, da im ukucavanje PIN-a oduzima vreme, a tokom pandemije su stvorili naviku da ne žele kontakte na kasi.

    U prilog tome govori podatak da skoro polovina potrošača (44 odsto), prema globalnoj studiji kompanije Visa „Back to Business”, više neće da kupuje u prodavnicama koje prilikom plaćanja zahtevaju kontakt sa blagajnikom, zbog izazova koje nosi pandemija.

    Beskontaktno plaćanje je u tom smislu pokazalo svoje najjače atribute. Stoga, verujem da je rešenje Tap to Phone došlo u pravom momentu, kada su platne navike trajno promenjene i već uveliko prešle ka beskontaktnim metodama. Verujem da rešenje Tap to Phone ima veliki potencijal za pokretanje bezgotovinske ekonomije u Srbiji, jer omogućava svakom kuriru, farmeru, mikropreduzetniku, ugostitelju i prodavcu da lako prihvati digitalna beskontaktna plaćanja. Na kraju, time smanjujemo i upotrebu gotovine, što našu ekonomiju čini efikasnijom i transparentnijom, dok preduzećima pomaže da upravljaju finansijama, a potrošačima da plaćaju jednostavno, brzo i bezbedno.

    • Visa je ove godine sprovela regionalno istraživanje „Klikom do digitalne trgovine” ispitujući percepciju preduzeća ka novim platnim tehnologijama. Šta je istraživanje pokazalo?

    Želeli smo da razgovaramo direktno sa preduzetnicima kako bismo saznali šta misle o prihvatanju digitalnih tehnologija – da li su spremni da se transformišu, kao i koje su njihove glavne potrebe i prepreke. Naše istraživanje je pokazalo veliku, pa čak i iznenađujuću otvorenost, kao i veliko interesovanje za nove tehnologije među kompanijama svih veličina u Srbiji. Prema podacima, sedam od deset malih i srednjih preduzeća u Srbiji spremno je da prihvati beskontaktno plaćanje putem mobilne aplikacije. Kao ključne prednosti korišćenja takozvanog softPOS terminala navode pogodnost, sigurnost u kontekstu pandemije i mobilnost. Očekuju da će prihvatanje mobilnog plaćanja smanjiti čekanje u redu i značajno olakšati plaćanje karticama, što će dovesti do boljih poslovnih rezultata i konkurentnosti – što je, verujem, ključni faktor u usvajanju svakog novog rešenja.

    • Ako uporedimo ove podatke sa drugim zemljama u okruženju, koliko naše tržište prati platne inovacije i trendove?

    Ispitanici u Srbiji pokazali su najveći nivo interesovanja (70 odsto) za tehnologiju koja pretvara mobilne telefone u POS terminale i omogućava im da prihvataju beskontaktno plaćanje. Ovaj trend prati više od polovine preduzetnika iz Crne Gore (58 odsto), a slede ih biznisi Severne Makedonije (53 odsto), Albanije (48 odsto) i preduzeća iz Bosne i Hercegovine (24 odsto). Istraživanje je, takođe, pokazalo da se gotovina kao jedini vid plaćanja uglavnom koristi u mikropreduzećima, dok prihvatanje gotovine i kartica raste sa veličinom biznisa. Ono što je najvažnije – istraživanje je pokazalo veliku želju i spremnost preduzetnika širom regiona da tradicionalne POS terminale zamene pametnim uređajima. Za nas je to bio jedan veliki signal da smo na dobrom putu i da će Visa i tehnologija Tap to Phone pružiti dodatni zamajac preduzećima u Srbiji. Tehnologija Tap to Phone je već prisutna na više od 35 globalnih tržišta i uključuje 35.000 pametnih uređaja za beskontaktna plaćanja. Broj prodavaca koji koriste Visa Tap to Phone porastao je za 1800 odsto tokom prošle godine. Uveren sam da će ovo rešenje izazvati pozitivne efekte i kod srpskih preduzetnika kako u načinu na kojim rukuju novcem tako i u povećanju prodaje.

    • Koji su strateški ciljevi kompanije Visa na našem tržištu u narednoj godini?

    Ostaćemo posvećeni tome da platni ekosistem bude dostupniji svima. Finansijska inkluzija, edukacija o prednostima beskontaktnih plaćanja, podrška digitalnoj transformaciji preduzeća i podsticanje inovacija – sve je to u našim ključnim oblastima fokusa. Kada je u pitanju naš region, radimo na tome da što više banaka u Srbiji i ostalim zemljama ponudi rešenja zasnovana na konceptu Tap to Phone. Veoma smo srećni što korisnici Visa kartica sada mogu imati koristi od korišćenja još jednog pogodnog načina plaćanja putem Apple Paya, jer verujemo u budućnost bez gotovine. Štaviše, verujemo i da našim kupcima uskoro neće biti potrebne plastične kartice, već će svi moći da koriste digitalne kartice, digitalne novčanike i nove načine plaćanja zaštićene biometrijom. Kroz nacionalnu inicijativu „Bolji način” radićemo na razvoju infrastrukture, kao preduslova za razvoj bezgotovinskog društva u Srbiji. Sa našim partnerima, potpisnicima inicijative, u naredne tri godine uvešćemo 25.000 POS terminala, kako bismo doprineli modernizaciji platnog ekosistema i borbi protiv sive ekonomije.


    Po čemu ćete pamtiti ovu godinu, na ličnom i profesionalnom planu?

    Ovo je bila još jedna izazovna godina, usled kontinuiranog uticaja kovida. Naš tim je i ranije znao kako da efikasno radi na daljinu, ali mi je bilo drago što sam, za razliku od 2020, u godini za nama provodio više vremena u kancelariji sa kolegama i imao više sastanaka uživo sa partnerima. I dalje nam svima nedostaju putovanja, ali sam srećan što su se ove godine održali neki veliki događaji koje Visa podržava, kao što su festival „Egzit” i Beogradski festival igre. Bilo je lepo ponovo biti tamo. Domaći turizam je, takođe, nešto o čemu smo vodili računa da unapredimo i podržimo, tako da sam sa svojom porodicom posetio mnoga mesta u Srbiji. I ono što je najvažnije, i pored svih izazova, srećan sam što sam bio fokusiran na pozitivne stvari, na koje nas je podsetila i nova pandemijska realnost, a to je koliko je bitno čuvati porodicu i prijateljstva.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE