Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Uspešna kompanija je ona čiji su klijenti i zaposleni zadovoljni“

    AIK Banka je i dalje na razvojnom putu, jer unapređenje usluga podrazumeva konstantno investiranje vremena i resursa, a naš plan je da budemo najbolji u tome što radimo i prepoznati kao vodeća bankarska grupa u regionu – govori za BIZLife magazin Jelena Galić, predsednica Izvršnog odbora AIK Banke.

    • Vi se na čelu Izvršnog odbora AIK Banke nalazite sedam godina. U tom periodu banka je putem akvizicija, ali i „prirodnim” razvojem, porasla do jedne od vodećih banaka u Srbiji, a taj status je dodatno učvršćen nedavnim potpisivanjem ugovora o kupovini Sberbanke. Kako vi ocenjujete ovaj protekli period?

    AIK Banka ima dugu tradiciju poslovanja. Mnogi zaboravljaju da je banka prisutna na tržištu skoro pola veka, što je čini jednom od banaka sa najdužim stažom. Poslednjih godina nastavili smo trend koji je pokrenut i ranije, ali smo znatno radili na ubrzanju i modernizaciji usluga i procesa. Na promene su najviše uticale jasne potrebe klijenata za lakoćom i dostupnošću usluga bez vremenskih ograničenja. Uspešna kompanija je ona čiji su klijenti, kao i zaposleni, zadovoljni. AIK Banka je i dalje na razvojnom putu, jer unapređenje usluga podrazumeva konstantno investiranje vremena i resursa, a naš plan je da budemo najbolji u tome što radimo i prepoznati kao vodeća bankarska grupa u regionu.

    • Kakvi su dalji planovi banke kada je reč o širenju poslovanja? Da li ćete se zadržati samo na tržištima regiona ili nastaviti širenje i na tržištu EU (na kom ste, preko Gorenjske banke, prisutni od 2019. godine)?

    Akvizicijom Gorenjske banke u Sloveniji, koja je zaokružena tokom 2019. godine, AIK Banka je postala prva domaća banka koja je proširila svoje poslovanje i na tržište EU, što govori u prilog snažnim temeljima i održivom razvoju, na kojima zasnivamo svoje poslovanje. Jačanjem svoje pozicije u regionu, zajedno sa Gorenjskom bankom, omogućavamo svojim klijentima kvalitetnu uslugu i u okviru EU.

    Dalje pozicioniranje u ovom delu Evrope naše je strateško opredeljenje, kao finansijski snažne i kredibilne bankarske grupacije. Stoga, pratimo kretanja na tržištu u vezi sa potencijalnim daljim akvizicijama i imamo jasnu viziju naše bankarske grupacije i pravca njenog daljeg širenja u Srbiji i regionu, što podrazumeva i zemlje EU.

    • AIK Banka kraj godine dočekuje bogatija za još jedno internacionalno priznanje. Naime, proglašeni ste za banku godine u Srbiji. Koji parametri su vas učinili bankom godine – rezultati, kvalitet usluge, inovacije…?

    Nagrada The Banker je jedan od najuglednijih internacionalnih priznanja u sferi bankarstva i izuzetna nam je čast da smo dobitnici ovog priznanja. Verujem da nas je, pored dobrih poslovnih rezultata koje ostvarujemo iz godine u godinu, naša fokusiranost na kvalitetnu i efikasnu uslugu, uz sveobuhvatnu ponudu koja je dostupna kako u filijalama tako i putem naše onlajn AIK aplikacije, izdvojila i napravila razliku zbog koje smo izabrani za banku godine u Srbiji. Sve ovo pokazuje našu doslednost u ostvarivanju dugoročne stabilnosti i potvrdu našeg odgovornog poslovanja.

    • Fraza koja je obeležila poslednje dve godine kada je o poslovanju reč posve sigurno je „digitalna transformacija”. Šta je AIK Banka uradila u smeru digitalnog bankarstva, šta ste to novo uveli u prethodnom periodu?

    Usvajanjem strategije digitalne transformacije započeta je nova etapa razvoja AIK Banke. Prešli smo put od konvencionalne, tradicionalne banke do banke koja danas dobija značajna međunarodna priznanja za inovativnost i kvalitet usluga. To je pravac u kom nastavljamo da se razvijamo.

    Od usvajanja strategije do sada smo implementirali značajan broj usluga koje su našim klijentima dostupne onlajn, odnosno putem mobilnog uređaja. Značajno je proširen naš podbrend Banka 24/7, koji je pokrenut uvođenjem mreže multifunkcionalnih ATM uređaja i smart sefova, kojima je klijentima omogućeno da, kroz najsavremenije servise i usluge, u svakom trenutku obavljaju većinu bankarskih transakcija u moderno opremljenim zonama naših filijala. U razvoju onlajn servisa (transakcionih, prodajnih i savetodavnih) za segment stanovništva krenuli smo u implementaciju višekanalnog (omnichannel) pristupa. Klijentima je omogućena trenutna dostupnost računa preko elektronskog ili mobilnog bankarstva, kao i mogućnost da transferišu svoja sredstva, oročavaju svoj novac ili pak da otvaraju svoje račune, povlače kredite, dozvoljena prekoračenja i aktiviraju kreditne kartice putem mobilnog uređaja.

    • Društvena odgovornost i ulaganje u zajednicu nešto su po čemu je vaša kompanija poznata. Na šta ste se fokusirali ove godine?

    Porodica, a posebno njeni najmlađi članovi, decenijama je centralna okosnica poslovanja, ali i CSR aktivnosti AIK Banke, jer smatramo da je stabilan početak preduslov za uspeh na bilo kom planu.

    Oslonac smo fondacijama čiji je cilj poboljšanje kvaliteta života dece i mladih bez roditeljskog staranja, kao i podrška osnaživanju porodica u riziku, ekonomskom osamostaljivanju mladih iz ranjivih grupa i pružanju pomoći u urgentnim situacijama lokalnom stanovništvu i izbeglicama, što smo i pokazali kroz razne inicijative i podršku akcijama koje su pokrenute. U ovoj godini smo započeli i regionalni program „Podrška porodici”, zajedno sa MK Grupom, u sklopu kog pružamo podršku porodilištima u Srbiji i zemljama regiona u kojima smo prisutni.

    • O ukrupnjavanju bankarskog tržišta priča se godinama. Pre dve decenije je u Srbiji poslovalo 47 banaka, a danas ih imamo 23. Stručnjaci tvrde da bismo u narednom periodu mogli da ostanemo bez još osam banaka. Kakve su vaše prognoze? Kakvu korist klijenti, građani i privreda mogu imati od ukrupnjavanja tržišta?

    Ukrupnjavanje bankarskog sektora je rezultat više istovremenih procesa. Sa jedne strane, imamo ubrzan trend digitalizacije usluga, koji je omogućio klijentima da banku „nose u džepu”, jer putem mobilne onlajn aplikacije mogu da obave gotovo sve poslove sa bankom, dok se, sa druge strane, razvijenost tržišta i broj konzumenata bankarskih usluga ne menja znatno. Spajanje banaka i digitalizacija omogućavaju smanjenje troškova finansijskih institucija, što klijentima, takođe, donosi benefit, jer je cena usluga niža. U finansiranju privrede veće banke imaju mogućnost da podrže značajnije razvojne projekte, koji pokreću više sektora i na taj način posledično utiču na povećanje ekonomske aktivnosti i privredni rast.


    Po čemu ćete pamtiti ovu godinu, na ličnom i profesionalnom planu?

    Svaka godina je još jedna godina iskustva koja nam obogaćuje život, i profesionalno i lično, i čini nas zadovoljnim zbog ostvarenja koja smo postigli u njoj. Ovu godinu ću pamtiti kao godinu velikog profesionalnog iskoraka, koji nosi svoje izazove, ali i timska ostvarenja. Na ličnom planu ostaće lepe uspomene na plemenite ljude koji nas nadahnjuju da ni u jednom trenutku ne zaboravimo humanost i potrebu da pomognemo jedni drugima. Drago mi je što mogu da je ispratim sa osmehom i novu dočekam spremna za dalje izazove i nove uspehe.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE