Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Yettel Bank – novi brend i aplikacija uz investicije od 33 miliona evra

    „Spremni smo da uvedemo tržište u novu eru, jer digitalno bankarstvo više nije novitet, to je naša realnost”, kaže za BIZLife Aleksandar Bogdanović, predsednik Izvršnog odbora Mobi Banke.

    Izuzetno je važno da banka prati savremenog čoveka, da bude u njegovom džepu, u pokretu, ističe Bogdanović i dodaje da će Yettel Bank biti drugačija, jer je napravljena po ljudskim merama, sa jedinstvenim ponudama na tržištu i održiva za buduće generacije.

    • Na nedavno održanom događaju predstavili ste novi brend i novu aplikaciju i najavili investicioni ciklus od 33 miliona evra, zahvaljujući kom ste započeli izazovni poduhvat transformacije. Koje ste preduslove morali da ispunite da biste predstavili Yettel Bank?

    Prvi preduslov na ovakvom putu jeste naša posvećenost digitalizaciji i pozitivnim promenama. Već deceniju činimo bankarstvo jednostavnim, savremenim i jasnim. Sada smo odlučili da odemo korak dalje, pružajući višestruko unapređeno korisničko iskustvo. Poduhvat ovakvih razmera ne bi bio moguć bez adekvatne podrške PPF grupe, koja je prepoznala naš potencijal, ali i potencijal čitavog domaćeg tržišta. Prvi korak ka transformaciji napravili smo zahvaljujući pomenutom dodatnom kapitalu od 33 miliona evra, koje PPF grupa obezbeđuje Banci u petogodišnjem investicionom ciklusu, koji je već počeo. Deo ove planirane dugoročne finansijske podrške već je investiran u rekonstrukciju naših sistema i stvaranje robusne infrastrukture, koja će biti oslonac za naših budućih milion korisnika, koje očekujemo do kraja ove godine.

    Dalji preduslovi su uzročno-posledični, po obezbeđivanju finansijske stabilnosti, započeli smo rad na novoj aplikaciji. Kako bismo još brže reagovali i isporučivali ono što je našim korisnicima potrebno, gradimo najveći interni IT tim u bankarskom sektoru. Takođe, naš sektor za razvoj proizvoda dvostruko je veći u odnosu na prošlu godinu, čime smo ojačali naše snage koje kreiraju najbolje ponude. Danas naš celokupni tim broji blizu 500 kreativnih, posvećenih i motivisanih ljudi, spremnih da osluškuju povratne impresije i pronađu način za prevazilaženje svakog izazova ka našem cilju – da postanemo prvi izbor korisnika kada su u pitanju bankarske usluge.

    • Najavili ste Yettel Bank, banku u pokretu koja će promeniti bankarsko tržište koje poznajemo. Šta je to što vas čini drugačijim?

    Spremni smo da uvedemo tržište u novu eru, jer digitalno bankarstvo više nije novitet, to je naša realnost. Ubrzani tehnološki razvoj nas podstiče na stalne promene i nije istina da dobre stvari ne treba menjati. Treba – ako će tako postati još bolje, a savremeni čovek želi najbolje. Želi prilagođenost koja prati njegov životni tempo, želi komfor i fleksibilnost. Izuzetno je važno da banka prati tog čoveka, da bude uz njega, u njegovom džepu, u pokretu. Zato će Yettel Bank biti drugačija, jer je napravljena po ljudskim merama, sa jedinstvenim ponudama na tržištu, održiva za buduće generacije.

    Volimo tehnologiju, ali ljude volimo više

    • Javnosti ste predočili nekoliko faza do konačne verzije aplikacije. Kada korisnici mogu da očekuju prvu verziju nove aplikacije i koje će nove funkcionalnosti ona sadržati?

    Tako je, samu aplikaciju predstavićemo korisnicima kroz tri faze. Već početkom juna korisnici će moći da se upoznaju sa prvom verzijom aplikacije, koja podiže nivo bezbednosti uvođenjem biometrijskih rešenja. Naravno, tu su i brojne druge funkcionalnosti koje će korisničko iskustvo učiniti još prijatnijim, poput tamnog i svetlog režima, pametnog pregleda aktivnih proizvoda na početnoj stranici aplikacije ili odjavljivanja iz aplikacije protresanjem telefona. Druga faza očekuje se tokom leta, kada će, pored svih postojećih funkcionalnosti, korisnicima biti omogućena i eksterna plaćanja na broj mobilnog telefona (Prenesi), kao i prihvatanje ponude za predodobrene kredite u mobilnoj aplikaciji i logovanje na našu novu aplikaciju za internet bankarstvo uz pomoć QR koda. Do kraja godine realizovaćemo i poslednju fazu transformacije, u kojoj će biti dostupna konačna verzija aplikacije, koja će, pored svih već pomenutih mogućnosti, pružiti korisnicima i potpuno digitalan proces podnošenja zahteva za kredite.

    • Pomenuli ste da nova aplikacija značajno unapređuje bezbednost podataka. Imajući u vidu da je upravo bezbednost u digitalnom svetu jedna od tema koja je obeležila godinu za nama, na koji način i u kojoj meri će vaši korisnici biti bezbedniji?

    Već u prvoj verziji aplikacije implementirana su biometrijska rešenja koja korisnicima obezbeđuju pojednostavljen, bezbedniji pristup aplikaciji korišćenjem prepoznavanja lica ili otiska prsta. Svakako, nećemo tu stati, posvećeni smo intenzivnom razvoju ove oblasti jer je ne posmatramo samo kao tehniku autentifikacije pri ulasku u aplikaciju, već ćemo uz ovaj alat višestruko unaprediti bezbednost i olakšati brojne procese. Izuzetno me raduje što našim korisnicima možemo da najavimo novu biometrijsku funkcionalnost – Liveness. Ovo je, zapravo, video-identifikacija druge generacije koja se zasniva na prepoznavanju lica uz unapređeni algoritam koji analizira karakteristike i mimiku lica i sa pouzdanošću od gotovo 100 odsto može da utvrdi da li se ispred kamere u realnom vremenu nalazi živa osoba. Sve se zasniva na 3D detekciji lica, što znači da roboti za neželjenu poštu, lutke, lažni video-zapisi, fotografije, maske i drugi lažni objekti neće uspeti da kreiraju onlajn naloge, niti da im pristupe. Jednostavno je, pri autentifikaciji osoba mora biti fizički prisutna pred kamerom da bi pristupila svojim nalozima. Liveness provere postaju naša realnost i sve više se upotrebljavaju jer garantuju sigurnost.

    Za nas je bezbednost podataka naših korisnika apsolutni prioritet. Nastavljamo da svakodnevno radimo na unapređenju i implementaciji najsavremenijih rešenja u ovoj oblasti, pre svega zahvaljujući stimulativnom okruženju koje stvara Narodna banka Srbije, koja je i sama inovator.

    • Da li od pionira digitalnog bankarstva u Srbiji možemo da očekujemo još neke specifične novitete – pre svega, digitalne kartice?

    Složićete se, digitalna banka je nezamisliva bez digitalnih kartica. Posebno me raduje što korisnicima možemo da najavimo i prvu digitalnu Dina karticu Yettel Bank. Za naše korisnike veliki je benefit što će naša nacionalna kartica sada biti digitalizovana. Takođe, korisnicima će biti dostupne i digitalne kreditne i debitne Mastercard kartice Yettel Bank. Za buduće korisnike ovakva izmena podrazumeva olakšanje u periodu izrade fizičke kartice. Jednostavno i lako, odmah po otvaranju računa korisniku će biti dostupna digitalna kartica, kojom može vršiti sva željena plaćanja.

    • Zašto ste se odlučili na promenu imena? Da li to označava neke promene u vašem odnosu sa Yettelom?

    Zato što delimo iste ideje, istu filozofiju i imamo snažnu zajedničku misiju: da približimo tehnologiju i bankarstvo ljudima. U našoj strukturi se ništa neće promeniti, ostajemo sestrinske kompanije u okviru PPF grupe. Ova promena otvara nam nova vrata ka unapređenju i sve većem razvoju naše vizije.

    Smatram da je za uspešno poslovanje veoma važno kontinuirano razmišljanje izvan kutije, bez predrasuda prema novom. Baš tako mi razmišljamo dok kreiramo naš Yettel svet, koji pojednostavljuje svakodnevne aktivnosti i štedi vreme. Uzeću jednostavan primer iz života svakog od nas. Možete li da zamislite nasumično putovanje bez korišćenja onlajn mapa? Meni je to veoma teško, prilagodio sam se potpuno takvom olakšanju i cenim što na taj način jednostavno stižem svuda. I nisam jedini, masovna digitalizacija nesumnjivo je uticala na formiranje naših navika i oblikovanje naših ličnosti. Kolektivno smo se vrlo lako navikli na elektronsku kupovinu odeće, hrane, bioskopskih karata, rezervisanje odmora i druge brojne benefite digitalnog sveta. Vrlo brzo navići ćemo se i na onlajn plaćanje računa, prislanjanje telefona POS aparatu pri kupovini ili započinjanje štednje jednim klikom. Zato je potrebno da odemo korak dalje, da koristimo sve potencijale tehnoloških dostignuća, ali da ista ta dostignuća prilagodimo potrebama ljudi.

    Delimo ime jer delimo viziju

    • Kada kažete „Yettel svet”, na šta tačno mislite? Šta možemo da očekujemo u budućnosti?

    Ovim dodatnim povezivanjem stvorili smo uslove da razvijamo inovativna i održiva digitalna rešenja pod istim krovnim brendom. Zahvaljujući ogromnom iskustvu Grupe i želji za unapređenjem naših poslovnih sektora, imamo priliku da proučimo i primenimo najbolje svetske prakse prilagođene domaćem tržištu. Verujem da ćemo zajedno stvoriti jedinstven model poslovanja koji će postati uzor, za početak, našem regionu, a onda i šire.

    Naša zajednička misija je kreiranje najboljih ponuda na tržištu proizašlih iz moćne sinergije telekomunikacionog i bankarskog sektora. Naša povezanost tokom čitave decenije postojanja Banke sada je spremna za novu fazu, u kojoj zajedništvo stvara velike benefite korisnicima. Osim što delimo zajedničku viziju, sada delimo i zajednički brend. Upravo je novi brend značajna promena za korisnike, jer je to ono što prvo vide, čuju i poimaju. Ovo smo mi sada, u prepoznatljivim bojama Yettela predstavljamo vam najsavremenija softverska rešenja u kreativnom dizajnu. Kada razmišljam o promenama koje su pred nama, u glavi mi je jedna strana formulacija „Yet to tell”. Upravo ova formulacija najbolje objašnjava našu poziciju. Mi smo trenutno na početku novog lista, a planovi su nam veliki i ambiciozni i tek ćemo imati šta da kažemo.

    • Tokom procesa transformacije ugledali ste se na uspešne svetske prakse u poslovanju. Da li je Yettel Bank, zapravo, odgovor na trendove u digitalnom bankarstvu u svetu?

    Apsolutno, naša nova aplikacija stvorena je po ugledu na našeg velikog brata u okviru PPF grupe, a to je AirBankAirBank je jedna od najuspešnijih neobanaka, i to ne samo u Češkoj, mnogi parametri govore da je jedna od najboljih na nivou Evrope. Njihovo veliko iskustvo u digitalnom bankarstvu nam je, mogu reći, razrešilo mnoge nedoumice i ponudilo odlične primere iz prakse. Svakako, tokom našeg kreiranja novog početka nismo zanemarili ni domaće trendove koji jasno pokazuju šta naše stanovništvo očekuje od digitalnog bankarstva. Kada govorimo o tome, istakao bih podatak Narodne banke Srbije prema kom je broj plaćanja koja su fizička i pravna lica i preduzetnici realizovali mobilnim telefonom u 2023. godini bio 87 miliona, što je za trećinu više nego godinu dana ranije, kada je bilo 67 miliona plaćanja. Ovo je jasan pokazatelj sve većeg oslanjanja na mobilno bankarstvo i ubrzanu digitalizaciju. Najbolji primer podrške digitalizaciji i razvoju bezgotovinskih plaćanja jeste uvođenje instant platnog sistema Narodne banke Srbije. Razvijanjem ove infrastrukture svi korisnici mogu efikasno i potpuno pouzdano izvršiti novčane transakcije u svakom trenutku. Činjenica je da ovo nije samo trend, digitalno bankarstvo je naša realnost i naša budućnost.

    • Često ističete vaš korisnički orijentisan pristup. Očigledno ćete mu ostati verni i nakon transformacije. Kako ste, stoga, konkretno Yettel Bank prilagodili korisnicima?

    Da, definitivno ostajemo posvećeni željama i potrebama korisnika i to nećemo menjati. Yettel Bank će sačuvati značajne vrednosti Mobi Banke, transparentnost i fer poslovanje bez sitnih slova i skrivenih troškova, kao i najkraći tarifnik na tržištu. Našu strategiju, koja se nije znatno izmenila, mogao bih da svedem na jednu rečenicu: najbolji tim za najbolje korisnike ka jasnom cilju – da postanemo najbolja banka i prvi izbor korisnika u Srbiji.

    Naši korisnici za većinu potreba mogu se osloniti na aplikaciju, ali ljudi nisu mobilni telefon i mi ne želimo da ih tretiramo kao imaginarne brojke i kodove u aplikaciji, bez izraženih različitosti u navikama i potrebama. Zato same funkcionalnosti aplikacije i njen interfejs prilagođavamo pojedincu, uz personalizovane ponude, adekvatan sadržaj, savetovanje i podršku. Sve ovo bili su razlozi zbog kojih smo odlučili da tokom cele prve faze predstavljanja aplikacije korisnicima damo priliku da uporedo koriste staru aplikaciju, dok postepeno istražuju novu aplikaciju Yettel Bank, uz vreme za navikavanje. Na ovaj način zajedno pravimo banku prilagođenu korisnicima, jer volimo tehnologiju, ali ljude volimo više.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Jakov Simović

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE