"Volju, upornost, poštenje i kvalitet ništa ne može da spreči"

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    “Volju, upornost, poštenje i kvalitet ništa ne može da spreči”

    Uvek možete da ponudite nešto što drugi imaju – ali drugačije (po kvalitetu, sastavu, svojstvima, ambalaži). Ukoliko redovno posećujete sajmove i u stalnom ste kontaktu sa proizvođačima sirovina i ambalaže, vrlo lako može da se dogodi da osmislite proizvod koji još niko nije lansirao – govori u ekskluzivnom intervjuu za BIZLife magazin Mila Litvinjenko, vlasnica kompanije AURA

    • Ove godine obeležavate 25 godina postojanja kompanije Aura. Koliko se tržište kozmetike promenilo za tu četvrtinu veka? Mislite li da bi vama bilo lakše da ste odlučili da se u te vode otisnete 2021, a ne 1996. godine?

    Tržište kozmetike je toliko dinamično da mi je ovih 25 godina proletelo. Promene su ogromne i, kada uporedim sa današnjim stanjem na tržištu kozmetike, imam utisak kao da je prošlo 50, a ne 25 godina. Zadnjih desetak godina u dekorativnu kozmetiku je kao obavezan, uz dekorativni deo, ubačen faktor nege i zaštite. Promenile su se formulacije (sastojci koji se koriste) i tehnologije proizvodnje. Značajna promena je i u prijatnosti prilikom kontakta proizvoda sa kožom, tj. stavljanja, nošenja šminke – ne osećate je. Pauza tokom kovida (mislim na otkazivanje sajmova) nije zaustavila razvojne timove najvećih proizvođača sirovina. Vreme su iskoristili da maksimalno rade na razvoju i, pored neizmernog zadovoljstva da se konačno vidimo uživo, sajam Make Up Pariz, koji je održan u oktobru ove godine, obilovao je novinama u industriji šminke kao nijedan dosad.

    Kada sam ja počinjala, bilo je mnogo manje brendova i recimo da je sa te strane bilo lakše. Smatram da, kad god da krenete, sa dobrim poznavanjem tržišta (navika i potreba potrošača) i vizijom gde želite da idete, nije bitno kada počinjete i koliko konkurencije ima. Uvek možete da ponudite nešto što drugi imaju – ali drugačije (po kvalitetu, sastavu, svojstvima, ambalaži). Ukoliko redovno posećujete sajmove i u stalnom ste kontaktu sa proizvođačima sirovina i ambalaže (što je Aurina praksa), vrlo lako može da se dogodi da osmislite proizvod koji još niko nije lansirao. Tu su već i prednosti manje kompanije, kao što smo mi, koja brzo donosi odluke. Da počinjem sada, iskustvo i znanje koje sada posedujem sigurno bi skratili vreme da postanemo brend.

    • Da li Aura danas izgleda onako kako ste je zamišljali kada ste počinjali?

    Kada sam počinjala, želela sam da Aura bude prvi sinonim za šminku u Srbiji. U tome sam uspela, ali Aura na početku i Aura danas – drastično se razlikuju. To sam očekivala i želela verujući da će brend rasti i omogućivati nam (povećanjem prodaje) da izgledamo mnogo bolje – da možemo da stojimo pored bilo kog velikog svetskog brenda. Danas mogu da kažem da smo u tome uspeli.

    Kada pogledam našu staru ambalažu i stare stalke, ponosna sam koliko smo se promenili i napredovali. Čim završimo neku promenu, najviše nas pet-šest dana drži stav da ne može bolje, a onda nas ponovo obuzima ono pokretačko, kreativno i znamo da granica nema. Uvek napominjem da je bitno biti originalan – mislim na svaki oblik pojavljivanja brenda. Kvalitet i želje potrošača, kao i praćenje trendova, naše su konstante od početka.

    • Na koji proizvod ste posebno ponosni?

    Ponosna sam, zapravo, na momenat kada sam odlučila da želim da promenim sve na Auri.

    Prepoznala sam momenat i bila sam spremna, kao i moj tim. To se dogodilo pre sedam-osam godina. Tu strast za stalnim usavršavanjem, promenama, iznenađivanjem naših klijenata deli ceo moj tim. Podjednako se radujem svakom novom proizvodu. Naravno, zadovoljstvo je još veće kada proizvod naiđe na odličan odziv krajnjih potrošača.

    • Praviti kampanju za kozmetički proizvod vrlo je inspirativno. Međutim, koliko je, sa druge strane, teško naći „priču koja nije već ispričana”?

    Posebno sam ponosna na naše marketinške kampanje, rezultat uigranog tima koji gleda u istom pravcu.

    Možda je teško naći „priču koja nije ispričana”, ali mi, izgleda, znamo da je pričamo na drugačiji način. To nam je i cilj, biti drugačiji i izazvati emociju, a to je moguće.

    Naravno da pratimo šta se oko nas događa, ali mi imamo „svoj svet”.

    • Sa iskustvom koje imate, koji savet biste dali ženama koje odlučuju da samostalno pokrenu posao?

    Pre ulaska u bilo koji posao čovek treba da razgovara sa samim sobom: koje su mu pobude, da li će to biti nešto što će ga činiti srećnim, što će ga ispunjavati, da li je prikupio sve informacije u vezi sa poslom u koji želi da uđe, da li će moći da bude istrajan… Mnogo pitanja treba postaviti samom sebi. Ukoliko je spreman da se bori za svoje zadovoljstvo, bez obzira na priče okoline – kreće. Put koji ga čeka nije prav, ima krivina, ima uspona, ima prepreka… Volju, upornost, poštenje i kvalitet ništa ne može da spreči. Rezultati ne dolaze brzo i na to treba biti spreman, pa ni izreka „Što je brzo to je i kuso” nije nastala tek tako.

     

    • Jedna ste od najuspešnijih žena u biznisu, a pritom veoma vodite računa i o svom izgledu. S kojom predrasudom o sebi ste se najčešće susretali?

    Ne razmišljam i ne doživljavam sebe kao najuspešniju ženu. Jedino što mi je bitno jeste da radim ono što me ispunjava i motiviše. Čini mi se da su mi velika satisfakcija poruke od mladih ljudi – da sam im uzor i inspiracija. Kada to pročitam, uvek pomislim na svoje roditelje, koji su u mene utkali prave vrednosti odmalena, naučili da je ulaganje u znanje i razne veštine najbolja investicija. Smatram da žena, pre svega, treba da bude dama, da ima manire. Od detinjstva se bavim sportom i to je deo mene. Bitno je ono što nosite u sebi – znanje i ponašanje. Moj fizički izgled nije posledica nekog posebnog truda. Mlada Mila i zrela Mila razlikuju se jedino po samopouzdanju i iskustvu.

    Postoji simpatična predrasuda da sam – zbog svog, odnosno dedinog ruskog (ukrajinskog) prezimena – supruga nekog imućnog Rusa. Zatim, da sam isuviše ozbiljna… Ljudi koji me lično poznaju znaju da sam ista osoba koja sam bila i pre pokretanja Aure. Čvrsto stojim na zemlji i znam da će tako uvek biti. Komunikativna sam i spremna da pomognem ako mogu. Jesam ozbiljna u poslu, ali to ne znači da ne umem da se šalim. Volim što to dete koje sam bila nikada nije otišlo iz moje ličnosti. Taj faktor igre je, po mom mišljenju, veoma bitan.


    Po čemu ćete pamtiti ovu godinu, na ličnom i profesionalnom planu?

    Na ličnom planu sam postavila prioritete i mnoge stvari koje sam odlagala konačno sam počela da realizujem. Život proleti – to su pokazale ove zadnje dve godine i ne želim i ne dam mu više da proleće, da me bujica nosi. Ja sam ta koja diriguje svojim životom i jedina odgovornost je na meni i mojim izborima.

    Ova godina mi je pokazala i naučila me više nego ikada šta je to biti lider: brze reakcije na situaciju u društvu, na tržištu, menjanje pravca rada, nekada i na nedeljnom nivou, i briga o zaposlenima podjednako kao i o našim krajnjim potrošačima. Samo oni koji su spremni na brze promene i prilagođavaju se situaciji bez panike mogu da opstanu.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE