„Vege burgeri dolaze iz Surčina“
„Osim inovacija u samom portofoliju, u 2023. očekujemo početak proizvodnje u novoj fabrici, uvođenje novih dobavljača i biljnih kultura u procese regenerativne poljoprivrede”, za BIZLife govori Milica Milanović, menadžer korporativnih poslova u kompaniji Nestlé Srbija, Crna Gora i Severna Makedonija
Kompanija Nestlé je jedan od svetskih lidera u proizvodnji hrane, što bi moglo da nagovesti kako posao menadžera korporativnih poslova u takvoj organizaciji nije jednostavan. „Iako je vrlo zahtevno, raditi u najvećoj svetskoj prehrambenoj kompaniji zadovoljstvo je i privilegija, a biti deo projekata koji pokreću promene upravo je to što daje smisao našoj profesiji”, objašnjava Milica Milanović, menadžer korporativnih poslova u kompaniji Nestlé Srbija, Crna Gora i Severna Makedonija.
- Koje su prednosti rada u gigantskom brendu?
Istakla bih rad u velikim timovima vrhunskih eksperata, biznis koji stalno napreduje i otvara mogućnosti za nove i još značajnije projekte i kampanje, veliko poverenje potrošača i publike. Na ličnom planu – stalno napredovanje i usavršavanje, kao i brojne beneficije za zaposlene.
- Smete li da govorite o manama?
To je veliki broj procedura, a sigurna sam da bi kolege iz većine korporacija ovo mogle da potvrde. Ipak, u velikim sistemima to je neophodno kako bi postojale dobra organizacija i usklađenost poslovanja.
- Šta je obeležilo aktivnosti kompanije u prethodnom periodu?
Izgradnja nove fabrike Nestlé u Surčinu, koja će proizvoditi jela na biljnoj bazi, zatim uvođenje procesa obnovljive (regenerativne) poljoprivrede kod naših dobavljača povrća iz Kanjiže, kao i nacionalna kampanja „Spasimo hranu, spasimo humanost”, u okviru koje smo donirali oko 18 tona proizvoda ugroženim grupama širom Srbije.
- Tema našeg broja je premijum koncept. Šta čini premijum kategoriju: da li je to proizvod, pristup proizvodu ili način razmišljanja? Prema vašem mišljenju, šta nam dolazi iz Nestléa a da ga možemo svrstati u ovu kategoriju?
Celokupni Nestléov pristup proizvodu je premijum pristup: stalne renovacije proizvoda u smeru poboljšanja sastojaka i nutritivnih vrednosti, održiva ambalaža, transparentno deklarisanje i uvođenje nutritivnog semafora na prednjoj strani pakovanja. Kada pričamo o samom portfoliju, neki od premijum klasika su After Eight, Nestlé Dessert, majonez Thomy u svim varijantama, kao što su avokado, burger, beli luk ili čili, a od ove godine na našem tržištu je prisutan i Nestlé Garden Gourmet – portfolio proizvoda na biljnoj bazi, među kojima su vegetarijanski burgeri, ćuftice i medaljoni.
- Poskupljenje energenata ozbiljan je udar na sve tržišne igrače. Da li su aktuelna pomeranja na globalnom tržištu uticala na to da se projekti cirkularne ekonomije stave u drugi plan?
Održiv način poslovanja je naša dužnost, oko koje nema kompromisa. Izazova ima, kao i za celokupnu industriju, ali uz dobro planiranje i optimizaciju procesa – cirkularno poslovanje ostaje prioritet.
- Globalni cilj je da svi Nestléovi proizvodi do 2025. godine imaju u potpunosti reciklabilnu ambalažu. Da li će to biti i lokalno ostvarivo?
Da. Kada govorimo o ciljevima kompanije Nestlé, tu nema pomeranja rokova. Renovacija ambalaže proizvoda iz lokalne proizvodnje prati globalne ciljeve, a na ovom zadatku su angažovani brojni naučnici iz Instituta za pakovanja Nestlé, u Lozani. Trenutno smo na 86 odsto ispunjenja ovog cilja, a pomaci su skoro svakodnevni.
- Koje inovacije možemo da očekujemo u narednoj godini?
Osim inovacija u samom Nestléovom portofoliju, u 2023. očekujemo početak proizvodnje u novoj fabrici Nestlé, kao i uvođenje novih dobavljača i biljnih kultura u procese regenerativne poljoprivrede.
- Važite za poslovnu ženu koja neretko ima nekonvencionalan pristup korporativnoj kulturi, unosite šalu i vedrinu kad god vam se za to ukaže prilika. Kako vaši neposredni saradnici reaguju na to?
Moje kolege su uvek raspoložene kako za ozbiljan i posvećen rad tako i za šalu. Stoga, ne mislim da odudaram od svog okruženja – štaviše, ono je to koje me i inspiriše.
U Nestléu je, zapravo, i nemoguće biti neraspoložen i tmuran kada su vam čokolada i kafa uvek nadohvat ruke.
Izvor: BIZLife Magazin / Stefan Tošović