Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    STOTINU PRIMEDBI samo na prvu liniju metroa – javna sednica danas

    Povodom današnje javne sednice u vezi sa nacrtom Plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu, profesor Saobraćajnog fakulteta Univerziteta u Beogradu Slaven Tica izjavio je da će svi moći da daju primedbe na plan linija metroa, ali je naglasio da to moraju da budu kompetentne institucije.

    Kako piše RTS, čak sto primedbi je stiglo za plan za prvu liniju metroa, između kojih je i primedba Građevinskog fakulteta. Suština ovog komentara koji je Fakultet dao još pre godinu dana je da je koncept pogrešan i da je neophodno da prva linija metroa poveže Ustaničku i Novi Beograd preko Bulevara kralja Aleksandra. Na taj način bile bi izgrađene najvažnije stanice, premostila bi se Sava i to bi, po njihovom mišljenju, dalo najbolje efekte.

    NE VALJA NIŠTA: Evo šta sve Građevinski fakultet ZAMERA metrou

    Prema rečima Tice, primedbe će se, ako se usvoje, uneti u projekat, ali je važno da primedbe dolaze od relevantnih institucija.

    S druge strane, ističe da je inženjerska struka bazirana na brojevima, podacima i činjenicama a, kako kaže, nikako na željama.

    „Sve mora biti precizno“ dodaje on.

    Tica: Uloga Saobraćajnog fakulteta bila ograničena

    Ukazuje da je uloga Saobraćajnog fakulteta u vezi sa javnim linijama metroa bila ograničena.

    „Koristili smo podatke zvaničnih institucija. Nismo radili na definisanju bilo kojih funkcionalnih i tehničkih elemenata buduće mreže linija“, navodi Tica.

    Naglašava da koncept mreža koji se nalazi u Generalnom planu regulacije šinskih sistema 2016. godine uradila je britanska kompanija WSP.

    Na pitanje da li se ta studija od 2016. menjala, budući da Beograd konstantno raste, Tica kaže da je francuska firma „Ižis rejl“ 2018. uradila studiju opravdanosti sa Generalnim projektom gde se je potvrdila rešenje ponuđenih trasa koje su ušle u projektnu dokumentaciju.

    „Važno videti od koga primedbe potiču“

    Tica smatra da je, kada se govori o brojnim primedbama, važno videti od koga dolaze.

    „Jedina meritorna institucija koja se bavi javnim prevozom je Saobraćajni fakultet koji nije dao nijednu primedbu. Verujemo kolegama, pre svega britanskim. WSP je jedna ozbiljna kompanija sa 300 kancelarija širom sveta i snažnim referencama sa projektima metroa u celom svetu a isto važi i za francuski Ižis rejl“, poručuje Tica.

    Čini mu se da je Beograd bliži metrou nego ikada pre.

    Prema njegovim rečima, ne postoji konačno rešenje sistema, budući da mreža mora da prati razvoj grada. „Džaba deset linija metroa ako nije integrisan u sistem javnog prevoza. Mora se utvrditi hijerarhija unutar mreže i potom je inkorporirati u samu mrežu“, zaključuje Tica.

    Podsetimo, gradske vlasti najavile su početak radova na prvoj liniji metroa za kraj ove godine. Građani su izabrali kako treba da izgledaju vagoni, a raspisan je konkurs za arhitekte koji će dati predloge izgleda 16 stanica.

    Beograđani odlučili o izgledu METROA: Izabrali „Sigurnost“ (FOTO)

    Vesić: Izgradnja BG metroa počinje u NOVEMBRU

    Izvor: RTS, BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE