Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Stigao „PRAVILNIK“ o ponašanju MEDIJA tokom izborne kampanje

    Privremeno nadzorno telo za praćenje medija tokom izborne kampanje objavilo je smernice po kojima mediji u Srbiji pre i posle raspisivanja izbora treba da omoguće „permanentnu javnu debatu o svim važnim društvenim pitanjima“, kao i objavljivanje „različitih i kritičkih mišljenja“.

    Smernice se odnose na sve medije koji imaju informativne programe, emisije i sadržaj a kako se navodi, posebnu obavezu za organizovanje stalne rasprave o važnim društvenim pitanjima imaju Radiotelevizija Srbije (RTS) i Radiotelevizija Vojvodine (RTV) kao javni medijski servisi.

    „Njihova je obaveza da omoguće da se čuju različita mišljenja, pa i ona kritička i da se organizuje dijalog i sučeljavanje predstavnika različitih političkih organizacija, organizacija civilnog sektora i kompetentnih građana, pri čemu, u periodu kada nisu raspisani izbori ne mogu da važe kriterijumi reciprociteta, već aktuelnosti i konkrenog angažmana“, piše u smernicama.

    Navodi se i da „s obzirom na veliki broj formalno registrovanih političkih stranaka i organizacija“, mediji u periodu pre raspisivanja izbora treba da daju prednost „onim strankama i organizacijama koje su najaktivnije u političkom, odnosno javnom životu, koje su sada ili u prethodnom mandatu zastupljene ili bile zastupljene u Skupštini Srbije i Skupštini Beograda i za koje relevantna istraživanja pokazuju da su u žiži pažnje javnosti, odnosno birača“.

    Privremeno nadzorno telo pozvalo je medije da, bez odlaganja, uspostave „što uravnoteženiji“ odnos prema političkim subjektima i da u programe radija i televizije pozivaju ravnopravno predstavnike vlasti i opozicije.

    „Posle raspisivanja izbora, mediji takođe treba da se pridržavaju odredaba Zakona o izboru narodnih poslanika i sva tri medijska zakona, posebno onih odredaba koje se odnose na ravnopravnost, nediskriminatornost i pravila promocije u predizbornoj kampanji stoji u smernicama.

    Dodaje se da mediji moraju da vode računa i o objavljivanju tarifa za političko oglašavanje u toku predizborne kampanje, uspostavljanju odgovarajućeg distributivnog ključa u vezi sa pravom predstavljanja na javnim medijskim servisima kao i da 10 dana pre dana za glasanje ne mogu izveštavati o zvaničnim javnim skupovima na kojima se otvaraju infrastrukturni i drugi objekti ako na tim skupovima učestvuju javni funkcioneri koji su kandidati za predsednika Republike, poslanike i lokalne odbornike.

    Izvor: Beta

    Foto: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE