Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Šta kada kažu: „To ti nikada neće uspeti“? Osnivač Netfliksa ima SAVET

    Kada je Mark Randlof osmislio ideju zbog koje je stvoren Netfliks, prva reakcija koju je dobio od ljudi u okruženju, uključujućii njegovu suprugu, bila je da to nikada neće uspeti.

    Suosnivač i prvi direktor Netfliksa o ovome je napisao i knjigu u kojoj navodi da je gotovo svaki preduzetnik imao iskustvo kao on. Osimisle nešto, otrče da podele s najbližima, a od njih dobiju gotovo uvek isti odgovor: „To neće uspeti nikada“.

    Nakon što osnovao nekoliko uspešnih startapa (Netflks je bio sedmi), Randlolf je posavetovao šta bi preduzetnici čija ideja naiđe na ovakvu reakciju trebalo da kažu.

    „Niko ništa ne zna“, predlog je ovog uspešnog preduzetnika.

    Ključ za razumevanje stratapa

    Randolf kaže da je ova fraza „Niko ništa ne zna“ upravo ključ za razumevanje stratapa.

    Ovo je shvatio nakon čitanja knjige holivudskog scenatriste Vilijama Goldmana koji je objasnio svoje mišljenje tako što je uporedio projekte koji imaju visok budžet i velika očekivanja i projekte za čiji je budžet izdvojeno veoma malo novca. Prvi uglavnom propadaju, dok su drugi vrlo uspešni.

    Ovo je po njemu dokaz da niko ništa ne zna. Mi možemo da nagađamo da će film biti uspešan, ali zapravo niko ništa ne zna.

    Verujte svojoj ideji i isprobajte je

    Prema Randolfu, saznanje da niko ništa ne zna može biti izvor ohrabrenja.

    „Jer ako niko ništa ne zna, ako je zaista nemoguće znati unapred da li je neka ideja dobra, onda bi svaka ideja mogla da bude baš ta koja će uspeti“.

    Morate da verujete da je vaša ideja baš ona prava i da budete spremni da istupite, isprobate je i rizikujete da ne uspe.

    „Postoje loše ideje. Ali ne znate da li je ideja loša dok je ne probate“, rekao je.

    Na primer, originalna ideja za Netfliks bila je loša. Randlof i drugi suosnivač Rid Hastings pokrenuli su startap kao internet prodavnicu videa. Prodaja kaseta putem Interneta nije imala smisla, a kasnije se dokazalo da prodaja i iznajmljivanje kaseta je eksperiment kojim se gubio novac.

    Model pretplate je taj koji je spasio Netfliks, ali to nije bilo nešto što bi neko mogao da predvidi kada je pokrenuo kompaniju. Na model pretplate stigli su tek nakon godina pokušavanja drugih stvari.

    Pa šta onda? Započnite!

    „Najbolji korak koji svako može da preduzme da bi svoje snove pretvorio u realnost je jednostavan. Samo treba započeti. Dakle, napravite taj korak, izgradite nešto, testirajte, prodajte. Sami zaključite da li je vaša ideja dobra ili ne“.

    Testiranje ideje naučiće vas više za jedan dan nego godine razmišljanja, poručuje Randolf.

    Izvor: BIZlife

    Foto: Screenshot

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE