Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Sandra Laušević,BASF

    „Inovacije su odgovor na izazove“

    „Ključno pitanje je kako učiniti poljoprivredu održivom, odnosno na koji način proizvesti dovoljno hrane, a da istovremeno sačuvamo najvažnije prirodne resurse”, tvrdi Sandra Laušević, direktorka prodaje za Area West kompanije BASF

    • Region Area West obuhvata teritoriju bivše Jugoslavije i Albaniju. Koji je, po vašem mišljenju, najznačajniji izazov poslovanja u takvom okruženju?

    Reč koja najbolje opisuje tržište na kojem poslujemo jeste kompleksnost. U regionu Area West imamo sedam različitih država i svaka je specifična na svoj način. Pre svega, evidentne su razlike kada govorimo o navikama i intenzitetu primarne poljoprivredne proizvodnje kod naših krajnjih korisnika. Imamo vrlo raznoliku demografsku strukturu farmera, ogroman broj poljoprivrednih gazdinstava koji se u pojedinim zemljama meri u stotinama hiljada, veliki broj različitih poljoprivrednih kultura, koje zahtevaju prilagođene tehnologije zaštite i širok portfolio proizvoda.

    Vrlo su primetne i razlike u nivou razvijenosti distributivnih mreža i kanala distribucije, likvidnosti u agro sektoru, subvencija, kreditiranja proizvodnje i finansijskog kapaciteta proizvođača. Konačno, naša industrija u velikoj meri zavisi i od zakonske regulative, koja je opet, drugačija od zemlje do zemlje, naročito ako znamo da pojedina tržišta u našem regionu pripadaju Evropskoj uniji, a druga ne pripadaju. Dakle, imajući u vidu ovakvo poslovno okruženje, jedan od najvažnijih izazova za nas jeste dalje očuvanje i jačanje potencijala da se prilagodimo tržištu i ostanemo fokusirani na one projekte koji mogu unaprediti ne samo naše poslovanje već i poslovanje svih naših partnera.

    • Zbog čega volite svoj posao?

    Pre svega, zato što je dinamičan. Zahteva vrlo tesnu saradnju praktično sa svim bitnim sektorima unutar kompanije. Istovremeno, pruža mogućnost da poslujete i sa distributerima i sa krajnjim korisnicima naših proizvoda. Na taj način imate priliku da iz različitih perspektiva sagledate situaciju, što u velikoj meri pomaže u kreiranju uspešne prodajne strategije.

    Naš posao ima sezonski karakter i grubo bismo ga mogli podeliti na operativne i strateške zadatke. Tokom sezone prodaje i primene sredstava za zaštitu bilja odigrava se najveći deo naših operativnih aktivnosti. U tom periodu brzo donošenje odluka i fleksibilnost imaju ključnu ulogu. Van sezone, glavni akcenat je na analizi tržišta i planiranju. Rekla bih da i ovaj period nije ništa manje dinamičan, jer zahteva vrlo intenzivnu internu i eksternu komunikaciju, simulaciju mogućih scenarija na tržištu, kao i postavljanje jasnih strateških ciljeva za nastupajuće sezone.

    • Stav vaše kompanije jeste da ekonomski uspeh i očuvanje prirodnih resursa mogu biti deo iste poslovne strategije. Možete li nam reći nešto o tome?
    Sandra Laušević, direktorka prodaje za Area West kompanije BASF

    Sandra Laušević, direktorka prodaje za Area West kompanije BASF

    Ovo je važna tema za sve nas, jer je tranzicija ka privređivanju i društvu koje ne ugrožava klimu i prirodne resurse jedan od glavnih izazova 21. veka.

    Kompanija BASF u svojim proizvodnim procesima koristi značajne količine energije. Zato smo sebi postavili ambiciozan cilj, a to je da postignemo klimatsku neutralnost do 2050. godine.

    Ako govorimo samo u domenu industrije zaštite bilja, odgovoran pristup i poštovanje svih zakonskih, stručnih i ekoloških standarda za nas su imperativ. Takođe, svi principi koje podrazumeva tzv. dobra poljoprivredna praksa predstavljaju sastavni deo naših svakodnevnih aktivnosti – pre svega, kada je u pitanju podrška koju pružamo poljoprivrednim proizvođačima, tj. korisnicima naših preparata. BASF ima kapacitete i kvalifikovan tim koji sve ove ciljeve može sprovesti u delo.

    • Da li postoji neki preparat koji biste posebno izdvojili iz vaše palete proizvoda i zbog čega?

    Teško bi bilo izdvojiti samo jedan. Činjenica je da u paleti naših proizvoda postoji veliki broj rešenja bez kojih je nemoguće zamisliti savremenu poljoprivrednu proizvodnju. Naši preparati mogu naći primenu u svim kulturama, ali je BASF, pre svega, na tržištu prepoznatljiv kao lider u segmentima zaštite soje, pšenice, ječma i voća.

    Ako posmatramo iz neke šire perspektive, u pogledu značaja naših proizvoda, onda bih mogla da izdvojim neka od naših rešenja koja se koriste u zaštiti soje, poput herbicida Corum. Naime, Srbija je najveći izvoznik i veoma važan proizvođač non-GMO soje u Evropi. Cena sojinog zrna je značajno porasla, a potražnja je velika. Očekuje se da ove godine imamo rekordne površine zasejane ovom kulturom i biće vrlo bitno da zaštita soje bude odrađena na najbolji mogući način, kako bismo postigli visoke prinose i, samim tim, stvorili preduslove da naši proizvođači povećaju profitabilnost.

    • Kao jedna od najvećih istraživačko-razvojnih kompanija na svetu, BASF ulaže velika sredstva u stvaranje novih rešenja. Kakva je situacija u segmentu poljoprivrede?

    U pravu ste, inovacije su jedan od ključnih stubova naše kompanije. Mogli bismo reći i da su inovacije jedan od razloga zbog kojih je BASF postao vodeća hemijska kompanija na planeti. Kada je u pitanju poljoprivreda, danas se sve više govori o činjenici da će proizvodnja hrane biti jedna od najaktuelnijih tema u periodu koji je pred nama. Istovremeno, poljoprivreda prolazi kroz period transformacije i na tom putu se suočava sa mnogim izazovima.

    Ključno pitanje je kako učiniti poljoprivredu održivom, odnosno na koji način proizvesti dovoljno hrane, a da istovremeno sačuvamo najvažnije prirodne resurse.

    Verujemo da je uvođenje inovativnih tehnologija jedan od načina koji može pomoći dostizanju tog cilja. U Srbiji je trenutno u toku uvođenje i razvoj nekih inovativnih rešenja za koja verujemo da će podići proizvodnju pojedinih kultura na viši nivo. U pitanju su fungicidi najnovije generacije, na bazi aktivne materije Revysol®. To su pre svega preparati Revyvit® i Revycare®, koji predstavljaju svojevrsnu revoluciju u zaštiti šećerne repe i strnih žita.

    Imajući u vidu kompleksnost i obim posla koji obavljate, da li imate vremena da se posvetite i nekim drugim aktivnostima?

    Interesuje me literatura koja se bavi temama psihologije i ličnog razvoja. Verujem da svako u skladu sa mogućnostima, treba da posveti vreme ličnom razvoju. Pored čitanja knjiga i gledanja dobrih serija na dostupnim platformama, volim šetnje sa svojim psom, a sport i fizička aktivnost su jako bitan deo mog privatnog života

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE