Ružičasta TV kao "primer dobre prakse": REM pohvalio Pinkove izborne emisije

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ružičasta TV kao “primer dobre prakse”: REM pohvalio Pinkove izborne emisije

    U završnom izveštaju o medijskom izveštavanju tokom izborne kampanje koji je na svom sajtu objavio REM izborne emisije televizije Pink pohvaljene su kao primer dobre prakse.

    Kako prenosi Centar za istraživačko novinarstvo Srbije (CINS), reč je o emisijama koje su emitovane uživo radnim danima od 16. do 28. marta i u kojima su predstavljene liste za parlamentarne izbore i predsednički kandidati, a REM u izveštaju navodi da su emisije bile ujednačenog trajanja i sa identičnim pristupom svakom gostu.

    To regulatorno telo ocenilo je i da je televizija Pink “po prvi put ako posmatramo ponašanje komercijalnih PMU (pružalaca medijskih usluga) u izbornim kampanjama, pokrenula specijalizovane emisije posvećene izborima”.

    Ovakvo postupanje jednog komercijalnog PMU predstavlja pozitivan presedan na domaćoj medijskoj sceni i može predstavljati putokaz za buduću pravnu regulaciju kao i ponašanje svih komercijalnih PMU u narednim izbornim procesima“, navodi se u izveštaju.

    Direktor Biroa za društvena istraživanja (Birodi) Zoran Gavrilović je u izjavi za CINS kazao da su u pitanju neplaćene reklame i da su pokrenute “kako bi se koliko-toliko ublažila medijska dominacija (predsednika Srbije i Srpske napredne stranke) Aleksandra Vučića.

    U tim emisijama nije bilo propitivanja, nego su novinari prosto držali mikrofon. Imali su svi iste teme, novinar što bi se reklo ćuti i to je to. Uloga medija nije da svi imaju iste teme i isto vreme, nego da novinar pita ono što treba da saznaju gradjani jer uloga medija u izbornom procesu jeste da građanima pomognu da donesu odluku za koga će da glasaju“, kazao je on.

    Kako je REM došao do takvog zaključka?

    CINS piše i da je po izveštaju REM-a, Pink izbornim listama posvetio 31 sat, od čega je najviše bila zastupljena lista Srpske napredne stranke (SNS), odnosno skoro 10 sati, dok više od četiri sata otišlo na pojavljivanje Vučića.

    U informativnim emisijama na Pinku, dodaje se u izveštaju, REM je zabeležio i rubrike koje negativno govore o drugim učesnicima izbora.

    Najčešće su to bile reakcije i osvrti na izjave i aktivnosti opozicionih kandidata, uz učešće analitičara kao tumača te kampanje, dok su u isto vreme u dnevnim emisijama prikazivani uspesi vlasti kroz analizu šta je uradjeno od, najčešće, infrastrukturnih objekata, do ponašanja u vreme kovid pandemije“, piše u izveštaju.

    REM objavio javni konkurs za petu frekvenciju

    Inače, Savet REM-a raspisao je konkurs za izdavanje jedne dozvole za emitovanje televizijskog programa na području cele Srbije, tri dozvole za emitovanje sa alotmenta Avala, kao i za 12 dozvola za radijsko emitovanje na području grada Beograda.

    Predsednica REM-a Olivera Zekić prethodno je navela da je procedura za dodelu pete nacionalne frekvencije ista kao i na prethodnom konkursu.

    Televizije koje ranije nisu prošle, moraju ponovo da se prijave ako žele da budu kandidati za nacionalnu frekvenciju.

    Savet REM-a je dodelio nacionalne frekvencije televizijama Pink, Prva, Hepi i B92. Takva odluka izazvala je brojne kritike stručne javnosti i medijskih udruženja.

    Savet za borbu protiv korupcije Vlade Srbije ocenio je da je pri dodeli četiri nacionalne frekvencije kao jedan od ključnih kriterijuma trebalo detaljno razmotriti kako su mediji koji su konkurisali funkcionisali u prethodnom periodu, a dodali su i da nije bilo razloga da se dodela pete frekvencije odlaže.

    Radijske nacionalne frekvencije dobili su Hit Music FM, Radio S, Radio S2 i Play radio.

    Savet: REM detaljno da objasni kriterijume za dodelu frekvencija

    Izvor: CINS

    Foto: Beta/Miloš Miškov

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE