Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    McDonalds, restorani

    Nikad kao Mekdonalds: PRVI UTISCI o restoranima „Ukusno i tačka“

    Rusi su u nedelju otvorili novi restoran „Ukusno i tačka“. Ukupno je 15 Mekdonaldsovih restorana, koji su prethodno rebrendirani, rekao je njihov novi vlasnik Aleksandar Nikolajevič Govor.

    Kompanija, čiji je generalni direktor Oleg Paroev, planira da otvori 200 filijala do kraja juna i sve do kraja leta, navodi se u saopštenju za javnost.

    „Ako se sećate, u maju je Mekdonalds objavio da više neće poslovati u Rusiji. Veoma sam ponosan što su me izabrali da nastavim da razvijam ovaj posao. To znači da me kompanija posmatra kao nekoga ko u potpunosti deli sve principe poslovanja i vrednosti Mekdonaldsa. Neću da krijem da sam ambiciozan čovek, pa neću samo da otvorim svih 850 restorana, već ću i da razvijem nove“, rekao je Govor na konferenciji za novinare.

    Rebrendiranje i zadržavanje bivših radnika

    Kako se navodi u saopštenju za javnost, zadržali su 62.000 bivših radnika Mekdonaldsa.

    Rebrendiranje se poklopilo sa Danom Rusije, praznikom kojim se obeležava nezavisnost zemlje. Desilo se na istoj lokaciji, na moskovskom trgu Puškin, gde je restoran Mekdonalds otvorio svoj prvi ruski restoran 31. januara 1990. godine.

    mekdonalds

    mekdonalds, rusija, ukrajina, rat, zatvoreni restorani

    Prvog dana usluženo je 30.000 ljudi, što je rekord američkog giganta za dan otvaranja, izvestio je tada CBC. Lokacija je čak morala da ostane otvorena satima kasnije nego što je planirano zbog gužve.

    Od 27.000 kandidata izabrano je oko 630 zaposlenih, prema članku Washington posta iz 1990. godine.

    „Pre otprilike 32 godine bilo je mnogo ljudi na trgu Puškina, kada je ovde u Rusiji otvorena prva franšiza Mekdonaldsa. To je izazvalo veliku pomamu. Mislim da će pomama biti jednako velika sa novim lancem restorana, sa novim vlasnikom, pravim preduzetnikom“, rekao je Aleksej Aleksejevič, šef Odeljenja trgovine Moskve na konferenciji za novinare u nedelju.

    Restoran napustio Rusiju, uslovi prodaje nejasni

    Mekdonalds je kasnije proširio svoj domet unutar zemlje i početkom marta je u Rusiji poslovalo oko 850 restorana. Međutim, restoran je odlučio da napusti zemlju i proda svoj posao u Rusiji. Njihova odluka je u skladu sa mnogim drugim zapadnim preduzećima zbog rata u Ukrajini, koji je počeo u februaru.

    Mekdonalds

    mekdonalds, restoran, rusija, ukrajina

    Mekdonalds je prihvatio ponudu od skoro 1,4 milijarde dolara za prodaju Govoru, preneo je Rojters. Paroev je rekao da bi druge franšize mogle da rade pod novim brendom, ali da će tradicionalni brend napustiti zemlju.

    Ruska antimonopolska služba saopštila je da bi lanac mogao da odluči da kupi svoje restorane u Rusiji u roku od 15 godina, iako su mnogi uslovi prodaje Govoru još uvek nejasni, naveo je Rojters.

    Šta kupci sada mogu da naruče u „Ukusno i tačka“?

    „Ako je otvaranje Mekdonaldsa 1990. simbolizovao početak nove ere u sovjetskom životu, onda trenutni izlazak kompanije ne predstavlja samo gašenje poslovanja, već i društva u celini“, primetili su Dara Goldstein, Vilkoks B. i Hariet M. Adsit profesor ruskog na Vilijams koledžu.

    Na novom logotipu kompanije prikazani su „glavni simboli restorana“ – dva štapića žutog pomfrita i narandžasti hamburger. Pozadina je zelena, rekla je pres služba za CNN. Ona simbolizuje „kvalitet proizvoda i usluga na koje su gosti navikli“.

    Potrošači su se u nedelju okupili ispred nekadašnje vodeće prodavnice Mekdonaldsa u centru Moskve, preneo je Rojters.

    Iako „Ukusno i tačka” ne nudi neke od najprepoznatljivijih proizvoda na meniju Mekdonaldsa, uključujući Big Mek, kupci i dalje mogu da kupe dupli čizburger za 129 rubalja, oko 2,30 dolara, u poređenju sa otprilike 160 u Mekdonaldsu. Fish burger je 169 rubalja, 2,92 dolara, u poređenju sa otprilike 190 rubalja, 3,29 dolara, ranije.

    I pored nekih promena u meniju, sastav burgera i oprema Mekdonaldsa ostaju isti, rekao je Aleksandar Merkulov, menadžer kvaliteta u novoj kompaniji.

    Kakvi su utisci kupaca?

    Jedan kupac, Artem Kirienko, rekao je za CNN da je njegov dupli čizburger iz „Ukusno i Tačka“  „skoro isti“ kao oni koji se služe u Mekdonaldsu.

    „To nije ono što sam očekivao“, rekao je on i dodao da planira da dolazi u restoran bar jednom nedeljno.

    Na pitanje da li misli da će rebrendirani lanac zadovoljiti ruske kupce, rekao je da je „u redu za ova izazovna vremena“.

    Artemova supruga Jekatarina rekla je da, iako nije obožavatelj Mekdonaldsa, želi da proba hamburger iz „Ukusno i tačka“ zbog novina oko rebrendiranog lanca.

    Mekdonalds

    Mekdonalds (Pixabay)

    „Lepo ga je imati, ponekad otići i jesti“, rekla je Jekatarina za CNN.

    Međutim, priznala je da je skeptična da će novi restoran ispuniti očekivanja svojih kupaca.

    „Mislim da treba da pogledamo kako bi to bilo, kako će funkcionisati, da li se to ljudima sviđa ili ne, mislim da to nije dobra ideja jer Mekdonalds je istorija, to je brend“, dodala je ona.

    Šta kažu za restoran na društvenim mrežama?

    Kada je reč o pakovanju hrane, na društvenim mrežama su komentarisali kako se restoran još uvek nije pobrinuo oko toga.

    „Izgleda da su pakovanja hamburgera i pomfrita „Ukusno i tačka“ još uvek u toku“, napisao je jedan korisnik.

    Na Tviteru su takođe primetili kako su gostima posluženi Mekdonaldsovi umaci, kojima su precrtali logo markerom.

    Novi logo „Ukusno i tačka“, na kom je hamburger i pomfrit, izazvao je komentare na društvenim mrežama, gde su pojedini ironično naveli da su „inovativni“.

    Jedan od korisnika Tvitera je zaključio da „Ukusno i tačka“ nikad neće biti kao Mekdonalds.

    „McDonald’s se ne bavi prodajom hrane na pultu. To je ceo lanac snabdevanja, vlasnički sastojci i proizvodi, marketing i menadžment. Sve to zajedno čini McDonald’s“, naveo je on.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE