Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Puštena u saobraćaj brza pruga, voz „Soko“ krenuo ka Novom Sadu

    Pruga Beograd – Novi Sad, u okviru medjunarodne pruge Beograd – Budimpešta, danas je puštena u saobraćaj, a u prvom brzom vozu na toj relaciji nazvanim „Soko“ bili su predsednik Srbije Aleksandar Vučić, premijer Madjarske Viktor Orban i članovi Vlade Srbije.

    Voz je krenuo iz Beograda u 11 sati, a trebalo bi, prema rečima nadležnih, da za oko 35 minuta stigne od stanice Prokop do Novog Sada.

    Voz „Soko“ ići će 200km/h

    Voz na ovoj deonici voziće u proseku 200 kilometara na čas, prema redu vožnje trebalo bi da saobraća pet puta dnevno, a cena karte tokom promotivnog perida iznosiće 300 dinara u jednom pravcu, za decu do sedam godina u pratnji roditelja biće besplatna.
    Izgradnja deonice pruge od Beograda do Novog Sada počela je krajem 2017. godine, za vozove brzine 200 kilometara na sat, a koštala je oko 935 miliona dolara.

    Deonica Beograd – Centar – Stara Pazova, od 34,5 kilometara, gradjena je iz kredita kineske Eksim banke, a vrednost ugovora bila je 350,1 milion dolara. Izvodjač radova je bio kineski konzorcijum „Čajna reilvej internešenel“ i „Čajna komjunikejšens konstrakšn kompani“.

    Na deonici Stara Pazova – Novi Sad, u dužini od 40,4 kilometra, radove je izvodila ruska kompanija „RŽD Internešenel“, a ukupna vrednost tog projekta je 585,5 miliona dolara. Finansiranje je obezbedjeno iz ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica.

    Kada će biti polasi, koliko mesta, koja je cena karte?

    Na brzoj pruzi putnike će prevoziti stariji tip elektromotorne garniture, kao i dve nove „Štadlerove“ dabl-deker garniture sa 314 mesta.

    Puna cena povratne karte, kako je ranije najavljivano, trebalo bi da bude 1.600 dinara, a u jednom pravcu 1.000 dinara.

    Svakog dana će biti 18 polazaka iz oba grada, prvi u 05.25 iz Beograda, odnosno u 05.28 iz Novog Sada. Poslednji voz će kretati u 22.02 iz Novog Sada, a u 22.20 sa stanice Beograd-Centar, odnosno iz Prokopa.

    Saobraćaće tri vrste vozova: „Intersiti“, „Regio-ekspres“ i „Regio“ koji će se razlikovati po broju stanica na kojima će stajati, a time i po trajanju putovanja izmedju dva grada.

    Biće i brzih ali i sporijih vozila

    „Intersiti vozovi“ će biti najbrži i stizaće na odredište za 36 minuta, pošto će imati samo jednu medjustanicu, na Novom Beogradu.

    Putovanje „Regio-ekspresom“ trajaće 49 minuta, a voz će se zaustavljati na sedam medjustanica: Novi Beograd, Batajnica, Nova Pazova, Stara Pazova, Indjija, Beška, Sremski Karlovci.

    Najsporiji će biti „Regio vozovi“ koji će putovati 55 do 57 minuta, a stajaće na 11 medjustanica: Novi Beograd, Tošin Bunar, Zemun, Zemun Polje, Batajnica, Nova Pazova, Stara Pazova, Indjija, Beška, Sremski Karlovci i Petrovaradin.

    Najveću brzinu od 200 kilometara na sat vozovi će razvijati na delu od stanice Batajnica do rasputnice Karlovački Vinogradi, u dužini od 41,4 kilometara.

    Svi radovi bi trebalo da budu završeni za tri godine

    Za radove na trećoj deonici brze pruge od Novog Sada do graničnog prelaza Kelebija sa Madjarskom, u dužni od 108,2 kilometara, koji su već počeli novembra prošle godine, sredstva su obezbedjena iz kineskog kredita, a trebalo bi da budu završeni za tri godine. Izgradnja će koštati 1,2 milijarde dolara.

    Izgradnja pruge Beograd – Budimpešta ukupno će koštati oko četiri milijarde evra.

    To jedan od prvih projekata u okviru kineske globalne inicijative „Pojas i put“, dogovoren kao zajednički projekat Kine, Srbije i Madjarske.

    Pruga Beograd – Novi Sad je zbog rekonstrukcije bila zatvorena od februara 2019. godine.

    Tomislav Momirović objavio koliko će koštati karta za „Soko“

    Izvor: Beta

    Foto: Srbijavoz

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE