Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Jovana Važić

    Kako interni komunikatori utiču na promenu organizacione kulture

    Piše: Jovana Važić, menadžerka za interne komunikacije, Coca-Cola HBC Srbija i Crna Gora, Member of @topIC_community

    Svedočimo promenama poslovnog okruženja, gde tehnologija i globalizacija neprestano transformišu način poslovanja i nikada nije bilo potrebnije razmišljati i delovati u pravcu promene – humanizacije biznisa.

    Ovu, uvodnu rečenicu napisao je Chat GPT. Ko bi rekao da i mašine razmišljaju isto kao ljudi i potpuno su u pravu! Inovacije i stalne promene postale su način na koji biznisi funkcionišu, jer je to jedini način da opstanu. Ali reč „promena” nas užasava.

    Zašto je promena teška?

    Ljudi veoma teško menjaju obrasce ponašanja, navike, rutine. Koliko je samo teško početi sa treninzima i buditi se u 6 č. ako smo navikli drugačije! Promena jeste teška, ali je osnov svake inovacije, svakog uspeha. Ne možemo očekivati uspeh ako nismo spremni da se menjamo i prilagođavamo.

    Kada su jasno definisane korporativne vrednosti koje podržavaju promenu, zaposleni mogu da se identifikuju sa tim vrednostima i zaista počnu da ih žive. Da vrednosti ne ostanu slovo na papiru, mi, interni komunikatori, imamo značajnu ulogu. Ona se ogleda u tome da podstaknemo kolege da razmišljaju van ustaljenih granica, da liderima pomognemo da kreiraju jasne i uticajne poruke koje će promovisati mentalitet otvorenosti prema različitim idejama i mišljenjima i biti utemeljene na korporativnim vrednostima.

    Mnoge kompanije uvode inovacije, ali ne menjaju način komunikacije sa zaposlenima.

    Kako do promene kroz interne komunikacije?

    Ako pogledamo kako se komunicira sa zaposlenima, promena je neophodna, jer se sve promenilo. I ljudi, i biznisi, i svet. Ljudi su ti koji dolaze do inovacija i novih ideja, a bez komunikacije kao vrsta ne možemo da opstanemo. Menjajte način na koji komunicirate. Evo i nekoliko primera kako.

    Da biste bili inovativni interni komunikator, morate naučiti da se osećate prijatno sa određenim nivoom „možda”. Neće svaka ideja koju osmislite biti istog trenutka prihvaćena od strane rukovodstva i veoma često ćete morati dobro da se potrudite da „prodate” svoju ideju. Verujte u svoju ideju i samo hrabro napred!

    Nemojte se plašiti da prevaziđete ono za šta ste ovlašćeni da radite kada menjate način na koji se o stvarima komunicira. Vaš šef priprema prezentaciju za zaposlene sa ciljem da predstavi rezultate i strateške prioritete. Strategija je dobro ispričana priča, ali ispričana kroz tabele i brojke – ona gubi na jačini. Razmišljajte šire i pomozite mu da strategiju ispriča na način da zaposlenima bude razumljiva i inspirativna.

    Budite ponosni na svoje neuspehe i kreirajte organizacionu kulturu koja na greške gleda kao na lekcije. Počnite da pričate o neuspesima, iz njih svašta možemo da naučimo. Kako stara narodna izreka kaže, ljudski je pogrešiti, veliki Ajnštajn potvrđuje i dodaje da „osoba koja nikada nije pogrešila nikada nije pokušala bilo šta novo”. O neuspesima malo ko rado govori, a u tome leži veliki potencijal. Pokrenite serijal razgovora – „ScrewUp Nights” i počnite otvoreno da razgovarate o greškama, promovišući organizacionu kulturu u kojoj nema osećaja krivice nakon greške. Samo tako stvarate sigurno okruženje za zaposlene i podstičete ih da budu inovativniji.

    Možda ove promene neće biti lake za realizaciju, jer zahtevaju i vreme i istrajnost, ali ako uspete, zahvalićete mi posle. Svojim idejama kroz interne komunikacije unesite iskru promene, izazovite rukovodeći tim da razmišlja drugačije. Inovativna interna komunikacija je skoro pa jedini način da vaše radno okruženje postane mesto za rast, koje je otvoreno za promene i konstantan napredak. Budite ta iskra i sijajte! Zarazno je.

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Privatna arhiva

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE