Preduzetnice koje proizvode hranu konkurišu za tržište SAD

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Preduzetnice koje proizvode hranu konkurišu za tržište SAD

    Preduzetnice zemalja Zapadnog Balkana, čije se firme bave proizvodnjom hrane, do 3. oktobra moći će da konkurišu u okviru projekta “Žene u izvozu hrane” (WEXPORT FOOD) za plasman svojih proizvoda na američkom tržištu putem platformi Amazon i Valmart.

    To je najavljeno nedavno na konferenciji “Žene u srpskoj industriji hrane” u Privrednoj komori Srbije (PKS).

    Tokom  konferencije učesnice su imale priliku da čuju iskustva uspešnih žena u industriji hrane, saznaju više o trenutnim vidovima podrške od strane državnih organa ili donatorskih organizacija u zemlji, ali i učestvuju u diskusiji o načinima i mogućnostima za kreiranje novih vidova podrške za unapređenje konkurentnosti ženskih biznisa u industriji hrane.

    Pomoćnik direktora Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju Privredne komore Srbije Bojan Stanić rekao je da se žensko preduzetništvo u Srbiji iz dana u dan sve više razvija i da je potrebno uvoditi nove mere kako bi se pružila dodatna podrška preduzetnicama u zemlji.

    “Trećinu registrovanih preduzetnika u Srbiji čine žene, dok među osnivačima i zakonskim zastupnicima privrednih društava čine četvrtinu. Aktuelnu krizu koja se oseća na globalnom nivou karakteriše i nestabilnost tržišta prehrambenih proizvoda. Iako preduzetnice imaju relativno skroman udeo u okviru kompanija prehrambene industrije, treba da naglasimo prioritet koji ova ekonomska delatnost ima u razvoju naše zemlje. Naime, prema novoj industrijskoj politici i strategiji pametne specijalizacije daje se prioritet proizvodnji hrane odnosno agro biznisu“, rekao je Stanić.

    Prehrambena industrija-primarno mesto

    U okviru prioriteta, prehrambenoj industriji se daje primarno mesto i to pod vrlo obavezujućim naslovom “Hrana za budućnost“.

    Sa druge strane, Ministarstvo privrede je uz podršku Nemačke organizacije za međunarodnu saradnju GIZ pokrenulo proces izrade nove strategije za podršku sektoru mikro, malih i srednjih privrednih društava u periodu od 2023. do 2027. godine čije se donošenje očekuje na jesen.

    PKS je organizovala javno – privatni dijalog u 11 gradova Srbije. Glavne teme o kojima se diskutovalo bile su regulatorni pravni i institucionalni okviri za sektor mikro malih i srednjih preduzeća, konkurentnost i zeleno poslovanje.

    Ispred USAID CATALYZE Program za podsticanje rasta i razvoja malih i srednjih preduzeća (MSP) Dragana Bukvički je objasnila da je program “Žene u izvozu hrane” pokrenut sa ciljem da podrži 11 ženskih kompanija u prehrambenoj industriji iz zemalja Zapadnog Balkana, čiji će se selektovani proizvodi naći na elektronskim platformama za prodaju hrane u SAD, poput “Amazona” i “Walmart”-a.

    Navela je da program sprovodi “Filly Foods LtD”, kompanija specijalizovana za prodaju etno, visokokvalitetne i premijum hrane sa sedištem u Vašingtonu, a u saradnji sa konsultantskom agencijom “Digital Drive” iz Beograda.

    Prema njenim rečima aktivnost se realizuje uz podršku regionalnog CATALYZE Programa za podsticanje rasta i razvoja malih i srednjih preduzeća (MSP), uz finansijska sredstva Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID).

    Povezivanje sa drugim tržištima veoma važno

    Preduzetnica Ksenija Albunović, direktorka kompanije “Granum”, koja se bavi proizvodnjom zdrave hrane istakla je da je povezivanje sa drugim tržištima od presudnog značaja za razvoj ženskog preduzetništva u zemlji.

    “Ovaj projekat konkretno povezaće nas sa američkim tržištem i krenućemo za početak sa onlajn prodajom”,  rekla je Albunović.

    Pomoćnica ministra privrede Katarina Obradović Jovanović navela je da su glavni problemi sa kojima se suočavaju žene preduzetnice u Srbiji nedostatak radne snage, nabavka sirovina, nedovoljno profitabilne grane industrije za koje se žene odlučuju, kao i zahtevne administrativne procedure.

    Ocenila je da je da je žensko preduzetništvo specifično, te da je u okviru petogodišnje Strategije predzetništva predviđena podrška ovom sektoru, kao i ženama preduzetnicama koje su porodiljskom.

    Šta je potrebno za globalno osnaživanje žena u biznisu?

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash, Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE