Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Pratimo svoje vizije i vodimo se kvalitetom

    Pouzdanost, poverenje i zajedničke vrednosti čine suštinsku nit prijateljskih i poslovnih odnosa. O tome razgovaramo sa Ljiljanom Tojagić, Dušicom Jovanović i Ninom Stevelić.

    One su već petnaest godina prijateljice koje pokazuju da je i u privatnim i u poslovnim odnosima najznačajnije imati razumevanje, poverenje, slušati se, pratiti zajedničke vrednosti i biti smeo da onog drugog gurneš izvan granica – ako on to, kojim slučajem, nije. Imajući u vidu da su u Beograd stigle iz različitih sredina, završile iste osnovne studije i u istom studentskom domu prolazile kroz zajedničke životne situacije, ali potom, nakon zaposlenja, imale različite poslovne puteve, ovom prilikom razgovaramo sa tri dame o uspesima, snovima, ciljevima i ohrabrujemo sve mlade poslovne pojedince da sanjaju i prate svoje velike snove.

    Dušica Jovanović, Delta Auto grupa

    „Došle smo iz različitih krajeva sa različitim životnim pričama, temperamentima i interesovanjima, ali sa jednakim ambicijama, vrednostima i upornošću koja će nas izgraditi i učiniti uspešnim – kako u poslu tako i u prijateljstvu” – ovim rečima započele su razgovor naše sagovornice, koje u nastavku i predstavljamo.

    Ljiljana Tojagić rođena je u Somboru, a nakon Srednje ekonomske škole „Bosa Milićević”, u Subotici, upisuje Fakultet političkih nauka u Beogradu, smer Novinarstvo, na osnovnim, i Komunikologiju, na master studijama. Po okončanju fakulteta, opredeljuje se za karijeru u oblasti komunikacija i iskustvo stiče u nekoliko beogradskih agencija za odnose sa javnošću, gde kroz saradnju sa klijentima iz različitih oblasti gradi svoju karijeru i stiče afinitet prema IT sektoru. Naredni karijerni korak pravi upravo u ovom smeru – kao PR i menadžer organizacije događaja kompanije PULSEC, specijalizovane za dizajn i implementaciju naprednih rešenja sajber bezbednosti skrojenih po meri biznisa, čiji je apsolutni prioritet bezbednost njihovog poslovanja.

    Nakon završene Gimnazije „Žarko Zrenjanin”, u Vrbasu, odakle je i rodom, Dušica Jovanović upisuje osnovne studije novinarstva i komunikologije na Fakultetu političkih nauka u Beogradu, a potom i master studije na Odseku za političku analitiku i menadžment u politici. Karijeru je započela u Gradskoj upravi Grada Beograda, u Sekretarijatu za informisanje, potom se otisnula u novinarske vode – kako u štampane medije tako i na jednu od vodećih televizija. Međutim, svoj karijerni put „iza kamere” hrabro je nastavila u automobilskoj industriji, u okruženju za koje mnogi kažu da nije toliko tipično za dame. Sledeći svoju veliku strast prema automobilima, Dušica danas radi u Delta Auto grupi, gde rukovodi komunikacijama i odnosima sa javnošću, zastupajući premijum auto i moto brendove: BMWBMW MotorradMINIMaseratiHonda i KTM. Kako voli da istakne, u Delta Holdingu (u okviru kog posluje i Delta Auto grupa) sasvim je uobičajena pojava da su izvrsne dame na rukovodećim funkcijama, i to na pozicijama koje su nekada u našem društvu bile rezervisane samo za muškarce.

    Ljiljana Tojagić, PULSEC

    Nina Stevelić je poreklom Dalmatinka, a visoko obrazovanje je sticala na Fakultetu političkih nauka u Beogradu, na smeru Novinarstvo i komunikologija. Već tokom studija shvata da su njena pasija komunikacija i izgradnja imidža i očuvanje reputacije brendova, pa u skladu sa tim, profesionalno iskustvo već više od osam godina gradi u agencijskom – kreativnom i, pre svega, dinamičnom – okruženju. U agenciji za integrisane komunikacije Executive Groupspecijalizovala se, između ostalog, za strateško vođenje brendova i klijenata iz različitih oblasti u našoj zemlji, timova koji su internacionalni regionalni hab komunikacija, za implementaciju i razvoj influenserskog marketinga, kao i mapiranje talenata, ali i određene procedure koje se odnose na unapređenja biznisa.

    Fakultet političkih nauka, kao njihova spona, za njih je bio i značajna prekretnica: baza znanja, kritičkog razmišljanja, različitih naučnih uvida neophodnih za dalje sticanje praktičnog znanja.

    Nina Stevelić, Executive Group

    „Ne samo da smo dobile znanje za kojim smo tragale i pronašle svoj poziv već smo se pronašle i međusobno, a taj resurs – prijateljstvo, koje negujemo već deceniju i po – vredniji nam je od svega.”

    Saglasne su da je u prijateljstvu, kao i u marketingu i u industriji komunikacija, važno slušati, biti pouzdan i prisutan u trenutku. Pratiti trendove, ali ne dozvoliti da neki kratkoročni poremete one dugoročnije. I upravo to su stvari za koje veruju da su njihovo prijateljstvo učinile dugovečnim.

    „Sebi smo dolazile kao prioritet – uvek se nalazilo vreme za razgovor i iskren savet, bez obzira na brojne sate u kancelariji, poslovna putovanja i radne vikende, ali i privatne obaveze. Naše karijere naučile su nas koliko je značajno komunicirati i to činiti sa lakoćom i otvorenošću, čak i kada imate potpuno različita viđenja i argumente. Takva vrsta razmene stvara poverenje, donosi kreativnost i približava ljude”, navode.

    Ipak, priliku da rade zajedno imale su samo kratko, u okviru agencija ili fakultetskih projekata. „I tada se pokazalo da je za uspešnost ključno okupiti ljude koji imaju različite pristupe, ali jednaku otvorenost za tuđa mišljenja”, ističu.

    Imajući u vidu da se sve tri bave poljem koje pokriva komunikacije, marketing, i PR, iskoristili smo priliku da ih pitamo kako vide ovu industriju u perspektivi – hoće li je veštačka inteligencija unaprediti, koji kanali komunikacije će biti profitabilni, tačnije, šta će klijentima, u pogledu komunikacije, donositi bolje rezultate?

    AI će, svakako, uticati ne samo na polje komunikacija, marketinga i PR-a već i na gotovo sve životne sfere. U to više ne postoji sumnja. Trenutna faza razvoja AI pokazuje tek osnovne domete tehnologije, a verujemo da će njen dalji razvoj i njena upotreba promeniti poslovne procese. Svaki napredak sa sobom donosi izazove, pa tako i u slučaju AI treba biti obazriv, odnosno jasno definisati okvire kako i kada ovu tehnologiju koristimo. I kako evaluiramo verodostojnost i tačnost onoga što je njen proizvod. Na primer, kako znati da su tekstovi, vizuali, statistike, koje već i danas možemo generisati u nekoliko klikova, pouzdani i tačni. I ko je odgovoran ukoliko na ovaj način prenosimo neistinite ili neprecizne podatke. Regulisanje upotrebe na globalnom i nacionalnom nivou preduslov je koji će omogućiti da AI koristimo na efikasan, moralan i neugrožavajući način. Da AI bude prijatelj, a ne opasnost.


    REČ ISKUSNIJIH: MOTIVACIJA ZA MLADE MENADŽERE

    Pošto smo izdanje letnjeg dvobroja posvetili menadžerima, „30 ispod 30”, pitali smo sagovornice da podele koje sugestije i savete su dobijale kroz godine, a da su im koristili u radu.

    „Imajući u vidu da radim u dinamičnom agencijskom okruženju, oduvek sam praćena i vođena logikom da je svaki izazov prilika – koristite i prigrabite nove zadatke, u okviru bilo koje pozicije koju obavljate ili želite obavljati”, istakla je Nina.

    „Pratite svoje osećaje i buditi hrabri da iskoračite van zone komfora. Budite kreativni u svakom smislu”, dodaje Ljiljana.

    „Ne postoji nemoguće. Važno je biti motivisan i odlučno koračati ka ciljevima, trudeći se da na najprofesionalniji način prezentujete sebe, svoj rad i poslodavca”, podvukla je Dušica.

    Zajedno su se saglasile da negujete svoja prijateljstva, jer ne postoji ništa lepše nego svoje uspehe podeliti sa onima koji će im se iskreno obradovati.


    AI će ubrzati neke procese koji su oduzimali vreme i postati početni osnov za kreiranje pristupa i konkretnog sadržaja – od izrade izveštaja, medija monitoringa, generisanja vizuala i ideja. Ali verujemo da iz te tačke u kojoj AI daje okvir i podsticaj dalji razvoj i procena ostaju u rukama profesionalaca koji se kritički odnose prema dobijenim podacima.

    Imajući u vidu da sve pune 33 krajem godine – da, i rođendane obeležavaju zajedno, istog meseca – na pitanje da li imaju neke drugačije privatne ili profesionalne planove u godini koju mnogi smatraju prekretnicom, navode: „Ne vodimo se brojevima, samo kvalitetom”, te poručuju da svaka promena, radna i lična prilika dolaze onda kada se otvorimo i kada je vreme, kao i da vreme uvek radi u našem interesu – sve dok pratimo svoje vizije.

     

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: Stefan Jovanović i Zoran Rašić

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE