
Potonula dobit poznatog modnog brenda koji posluje i u Srbiji
Švedski lanac trgovina odećom H&M objavio je oštar pad dobiti pred kraj 2022. godine zbog visokih troškova i slabije potražnje.
U četvrtom fiskalnom tromesečju koje je završilo u novembru operativna dobit H&M se gotovo istopila, potonuvši na 821 milion kruna (73,46 miliona evra), sa 6,26 milijardi kruna u istom periodu prethodne godine.
H&M je preliminarno već saopštio da mu je neto prihod u istom razdoblju porastao 10 odsto, na 62,43 milijarde kruna. Iskazan u lokalnoj valuti, zadržao se na nivou istog perioda 2021.
U razdoblju od početka decembra do 25. januara, na početku prvog fiskalnog kvartala, porastao je za pet odsto, iskazan u lokalnoj valuti.
„Glavni razlog manje dobiti su negativni spoljni faktori, gubitak operativne dobiti koja se nekada ostvarivala u Rusiji i jednokratni trošak programa smanjenja troškova i efikasnosti“, stoji u izveštaju.
Negativan efekat izlaska iz Rusije, viši troškovi sirovina, prevoza i energije, preračun valuta i troškovi restrukturiranja iznosili su oko pet milijardi kruna, rekla je izvršna direktorka Helena Helmerson.
H&M je u septembru pokrenuo program smanjenja troškova za dve milijarde kruna godišnje i očekuje da će uštede koje planira smanjenjem broja radnika i drugim merama početi da prikazuje od druge polovine 2023.
Grupa je u novembru najavila da će ukinuti oko 1.500 radnih mesta i rezervisati otprilike 800 miliona kruna za restruktuiranje u četvrtom kvartalu.
Izvor: Poslovni dnevnik
Foto: Pixabay, unsplash