Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ulaganje sa 5 nula – mukotrpan posao dovođenja turista u Srbiju

    Zlatko Ljušković je od studentskih dana u turizmu. Radio je u turističkim agencijama a zatim, 2015. godine, sa  dva partnera, osnovao svoju Serbia Tour Operator“. Bavi se receptivnim turizmom i nalazi načine da što više stranih turista dovede u Srbiju i na Balkan. Kaže da je ovo posao na duge staze i nije za one koji očekuju brzu zaradu.

    „Prva iskustva u turizmu sticali smo kao studenti, a kasnije smo radili za turističke agencije. Naša ideja sazrevala je 10 do 12 godina. Putevi su nam se u međuvremenu razdvojili, da bi se ponovo okupili 2015. godine  i odlučili da napravimo svoju agenciju koja će se baviti isključivo receptivnim turizmom. Naš fokus je dovođenje stranih turista u Srbiju. Organizovali smo dobar tim i počeli da radimo taj posao“.

    Zlatko kaže da se njihova ideja poklopila sa rastom tržišta. Od otvaranja agencije do danas učestvovali su na 25 svetskih sajmova.

    „Naš koncept zahtevao je dosta ulaganja, a ovo je biznis koji se sporo razvija. Ovo je jedna dugoročna priča u kojoj čovek mora prve tri godine samo da se bavi razvijanjem kontakata. Mi ne promovišemo samo našu agenciju, već istovremeno Srbiju kao destinaciju“.

    Prema njegovim rečima, tek sada, posle četvrte godine poslovanja mogu da vide efekte aktivnosti od pre tri godine.

    „Potpisali smo 2018. ugovor sa jednim nemačkim turoperaterom a tek 2021. će nam poslati prve goste. Tri godine traje put od upoznavanja, definisanja programa, ugovora do realizacije. Nemački ili američki turoperatori prave kataloge za naredne dve godine. Ako nešto dogovorite sada, to će doći na naplatu za dve do tri godine“, kaže on.

    Na pitanje koliko je novca potrebno da bi se počeo ovaj biznis, on odgovara da su ulaganja solidna i da je u pitanju cifra sa pet nula.

    „Ako se ulazi u ovakav biznis morate računati i na ulaganja. Svaki sajam nosi troškove, promotivne aktivnosti takođe. Međutim, na tržištu je mnogo više malih agencija koje se bave posebnim segmentima. Može se ući i u takve projekte, koji obuhvataju specifične poslove“.

    Oni su od početka krenuli na nekoliko frontova – balkanske ture, klasične ture koje obuhvataju obilaske znamenitosti Beograda i Srbije kao i biznis ture, koje  zapravo predstavljaju organizaciju kongresa, seminara i drugih događaja za poslovne klijente iz inostranstva.

    „Balkanska tura je nov proizvod kod nas. Mi, ali i ostale zemlje oko nas, smo pojedinačno male destinacije, pogotovo za velika tržita – Kine, Indije, Bliskog istoka, Amerike, Australije, Kanade. Klijenti sa tih tržita kada doleze, ovaj prostor posmatraju kao jednu regiju. Niko iz Australije ne dolazi u Beograd na četiri dana. Mi smo jedna od stanica u okviru balkanskih tura. Ove ture su posledjnih godina veoma popularne“.

     

    Zlatko kaže da se i sami turisti razlikuju po svojim karakteristikama i kultuloroškim navikama. To možemo da primetimo i na ulicama Beograda. Kineski turisti obično obilaze naveće znamenitosti sa vodičem i na Kalemegdanu prave fotografije, dok turiste sa Bliskog istoka najčešće viđamo u šopingu. Iako pojedini dolaze iz bogatih zemalja i mogu sve što požele i tamo da kupe, njihov mentalitet je takav da kada putuju vole da šopinguju, kaže on.

    „Tržišta koja su prošla početne faze klasičnog turizma, žele da upoznaju autentičnost podneblja koje posećuju. Zato im je u Srbiji interesantno da probaju domaću kuhinju, vide kako izgledaju srpske slave i svadbe, u Sarajevu da od lokalnog stanovnišva čuju priče iz  rata 90-tih, na Zlatiboru da probaju pršutu i rakiju, u Crnoj Gori sir i vino…“.

    Zlatko kaže da se ove godine očekuje povećanje broja kineskih turista, jer je to tržište „eksplodiralo“ i Kinezi su otkrili i Srbiju i Balkan kao novu destinaciju.

    „Kinezi su u poslednjih 10 godina postali najveća turistička sila, mnogo putuju, Evropa im je ’must see’ u svim turističkim brošurama. Većina tih turista je već prošla klasične evropske rute, tako da se Balkan nametnuo kao nova autentična destinacija. Veliko tržite poslednjih godina je i tržište Bliskog istoka, koje je u porastu pre svega zahvaljujući direktnim letovaima. Kod nas dolazi veliki broj porodica jer u periodu od juna do septembra traže destinacije koje imaju planinske centre, kako bi se odmorili u nešto hladnijem ambijentu od svog“.

    Plan je da u skorije vreme otvore američko i australijsko tržite, jer je broj individualnih gostiju u porastu. Istovremno, ovo su i najzahvalnija svetska tržišta, koja nisu otkrila Srbiju i Balkan kao novu destinaciju, smatra on.

    Izvor: Bizlife

    Foto: Serbia Tour Operator

    Piše: Tanja Njegomir

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE